Forum > Geluid

Mackie geluidset

(40 reacties. Pagina 4 van 5)
Moderator(s): Dré
JoepvandemortelStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2003
Laatste: 3-9-2024
Berichten: 170
3-4-2007 22:05
Montarbo is hier wel nog gewoon vekrijgbaar, of het nog veel verkocht word weet ik niet. Ik heb ooit een keer een grotere set van ze gehoord die zeker niet verkeerd klonk. Echter vond ik zo'n beetje alle montarbo kasten lelijk.
TCMCVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2003
Laatste: 21-12-2014
Berichten: 1193
3-4-2007 22:09

KVM schreef:

FBT klonk zeker goed, min of meer vreemde is wel dat deze 3 merken niet echt "lekker" in de markt liggen.(heeft deels misschien ook met de groothandel/vertegenwoordiger te maken)
Lem verkocht gewoon beter. (althans in het Oosten des lands)

Martin.
Heeft volgens mij ook met de huidige internet shops te maken. Lui gaan dan eerder af op de getallen en de goedkope prijzen zonder eerst te luisteren. Zelfs bij luisteren kan je nog de fout in gaan omdat je niet weet hoe een luidspreker zich gedraagt bij (bijna) oversturen enzo.

TCMC
MarijnStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-3-2005
Laatste: 4-9-2018
Berichten: 801
3-4-2007 23:09
Hmm... wat ik hier allemaal lees over de srm-450, doet me twijfelen over zijn (geluids)kwaliteit...
Deze kasten worden de dag van vandaag toch overal neergezet.?
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
3-4-2007 23:36

TCMC schreef:

Heeft volgens mij ook met de huidige internet shops te maken. Lui gaan dan eerder af op de getallen en de goedkope prijzen zonder eerst te luisteren. Zelfs bij luisteren kan je nog de fout in gaan omdat je niet weet hoe een luidspreker zich gedraagt bij (bijna) oversturen enzo.
Niet alle internetshops natuurlijk... Mijn test van (o.a.) de FBT Jolly 12BA vs. LEM D-400 is wel op het forum terug te vinden.

Veel hangt ook af van de importeur in kwestie (lang niet elke importeur heeft z'n zaakjes goed op orde; veel van die bedrijven zijn amper het niveau "hobbybob" of "cowboy" ontgroeid (komt natuurlijk ook een beetje door de zeer (zeer) kleine schaal van "onze" markt)).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
JwiellersenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-8-2003
Laatste: 24-8-2014
Berichten: 80
4-4-2007 12:17

marijn schreef:

Hmm... wat ik hier allemaal lees over de srm-450, doet me twijfelen over zijn (geluids)kwaliteit...
Deze kasten worden de dag van vandaag toch overal neergezet.?
Ik heb een set SRM 450 + SWA 1501.
Ik ben er zeer over te spreken! Laat je niet gek maken, er is echt niks mis met de geluidskwaliteit!
Misschien is het een idee om ergens te gaan luisteren....
Philip_JanssenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-10-2003
Laatste: 9-3-2013
Berichten: 532
4-4-2007 12:22
Een week of twee geleden heb ik een hockeyfeest gedraait in Groningen. Daar hingen ook SRM-450 kasten (2 stuks). Klonken niet onaardig en ze gaan vrij hard. Enige punt wat men aangaf is dat deze kasten nog wel eens in de thermische beveiliging schieten tijdens een feest. Misschien is dat ook iets om rekening mee te houden. Als dat namelijk echt zo is, gaat de bruikbaarheid wel hard achteruit!
Temperatuur in het clubhuis haalt wel een graad of 25 tot 30, maar dat zou voor een versterker geen probleem mogen zijn.
Nooit zo maar iets aannemen tenzij het een fooi is!
Dj-FerryStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-3-2004
Laatste: 22-12-2016
Berichten: 294
4-4-2007 12:29

Philip_Janssen schreef:

Een week of twee geleden heb ik een hockeyfeest gedraait in Groningen. Daar hingen ook SRM-450 kasten (2 stuks). Klonken niet onaardig en ze gaan vrij hard. Enige punt wat men aangaf is dat deze kasten nog wel eens in de thermische beveiliging schieten tijdens een feest. Misschien is dat ook iets om rekening mee te houden. Als dat namelijk echt zo is, gaat de bruikbaarheid wel hard achteruit!
Temperatuur in het clubhuis haalt wel een graad of 25 tot 30, maar dat zou voor een versterker geen probleem mogen zijn.
Draai hier wekelijks met 2 SRM350 topkasten en SWA015 sub, En is iedere week verschillend waar ik sta. Dan weer in een klein hoekje gefrommeld of ook soms wel eens ruim de plaats. Maar heb nog nooit meegemaakt dat deze kasten in de thermische beveiliging schieten. Zoals je zegt heb ik het hier wel over de 350 ipv over de 450
Philip_JanssenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-10-2003
Laatste: 9-3-2013
Berichten: 532
4-4-2007 12:48
Het kunnen ook 2 "maandagmorgen" speakers zijn laugh :D

Nogmaals, ze klinken zeker niet verkeerd, ze leveren redelijk wat druk, maar ze willen nog wel eens uitvallen omdat ze te warm zijn. Maar dat is even mijn ervaring met deze kasten.

Neemt niet weg dat de Soundmate toppen van DAP wellicht ook erg leuk kunnen zijn. Ze hebben zowiezo een wat minder opvallend uiterlijk en mijn ervaring met DAP is dat je krijgt waarvoor je betaald. De oude Soundmate serie leek sterk op de DAP AX-serie. Die klinken vrij netjes, afgezien van een wat gedempt hoog. De X-serie volgt de AX-serie op en klinkt stukken beter op alle fronten. Dus die Soundmate MKII lijkt me toch een hele leuke set.

Beluister ze gewoon beide eens. En neem dan direct de actieve lijn van LEM mee in je vergelijking. Ik denk dat je dan de meest voorname spelers in deze klasse bij elkaar hebt.
Nooit zo maar iets aannemen tenzij het een fooi is!
Dj-FerryStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-3-2004
Laatste: 22-12-2016
Berichten: 294
4-4-2007 12:49
DB maakt ook erg mooie actieve kasten wink ;)
HR SoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2005
Laatste: 13-3-2017
Berichten: 347
4-4-2007 15:08
Sta ook een beetje te kijken van wat ik hier lees over de SRM's. Heb in het verleden vaak gedraait met 4x SRM 450 en 2x SWA1501( en zelfs met de 1801). Gewoon een puik geluid...voldoende druk...echt helemaal niets mis mee... Let wel het betrof hier de Italiaanse uitvoering...( schijnt inmiddels ook een china-variant te zijn )
Gewoon hele grote groepen op "disco-nivo" gedaan en echt hier nooit klachten over gehad.

Wat betreft het hoog en clippen, bedenk wel "shit in, is shit out" dus met een fatsoenlijke mengtafel blijft het geluid "fris" tot aan het maximum toe en "vervormd" er niks...
Manuals zijn niet alleen gemaakt om in de kast te liggen verstoffen.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)