Forum > Geluid

Ontploffende cd's

(62 reacties. Pagina 4 van 7)
Moderator(s): Dré
VieroStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-11-2004
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 431
16-5-2005 17:57

OmErta schreef:

Patrick van Vugt schreef:

De welbekende "livetech" cd's van de aldi, dat zijn eigenlijk opgekochte foute persingen (als je dat zo noemt) van andere merken. Dus zegmaar cd's die bij andere merken niet door de kwaliteits test kwamen. Daar plakken ze bij livetech dan een labeltje met een x aantal speed op (wat de cd dus eigenlijk helemaal niet kan hebben). Zo kan het gebeuren dat de cd uit elkaar spat als je op hoge snelheid brand (zoiezo niet doen! nergens voor nodig die onzin!).
Klinkt natuurlijk mooi hé als je kan uitpakken met "leuke" informatie die nog niemand weet. Maar het zou nog leuker zijn mocht die informatie correct zijn. Hoeveel foute persingen moeten er dan wel niet zijn bij die 'andere merken' denk je dan dat ze niet eens naar hun techniek zouden kijken mochten ze zoveel foute persingen hebben? Het is net alsof je zou zeggen dat een Lada (je weet wel die autos) eigenlijk afgekeurde volkswagens zijn.(vergelijkingen met autos deden het toch altijd goed?) Of dat Gemini boxen afgekeurde LEM-boxen zijn. Klinkt niet echt geloofwaardig vind je niet? Zijn dus gewoon ook cds zoals een Lada een auto is maar dan wel één die goedkoper gemaakt is en minder lang zal meegaan en waarbij je meer kans op fouten hebt.

mvg Alex
nja, klinkt wel geloofwaardiger
Fun is serious business!
Patrick van VugtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2004
Laatste: 14-10-2008
Berichten: 466
16-5-2005 18:25

OmErta schreef:

Patrick van Vugt schreef:

De welbekende "livetech" cd's van de aldi, dat zijn eigenlijk opgekochte foute persingen (als je dat zo noemt) van andere merken. Dus zegmaar cd's die bij andere merken niet door de kwaliteits test kwamen. Daar plakken ze bij livetech dan een labeltje met een x aantal speed op (wat de cd dus eigenlijk helemaal niet kan hebben). Zo kan het gebeuren dat de cd uit elkaar spat als je op hoge snelheid brand (zoiezo niet doen! nergens voor nodig die onzin!).
###
So take it easy, dus jij beweerd dat ik dit allemaal uit m'n duim zit te zuigen? Ik weet niet of je zelf iets met computers e.d. doet. Maar pas ff op wat je zegt a.u.b. Ik ga echt geen info rond lopen roepen die voor geen kanten klopt. Er is zelfs een onderzoek gedaan naar die cd's. En waarom denk je dat de aldi elke keer hun naam van de cd's veranderen? Natuurlijk controleerd Lifetec de cd's, alleen zal bij hun waarschijnlijk de kwaliteids test iets minder scherp zijn ofzo. En geef a.u.b argumenten waarom dit onzin zou zijn, die eeuwige vergelijking met die auto's ook altijd...
*Quukske*
TenkaterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-3-2004
Laatste: 21-12-2019
Berichten: 399
16-5-2005 19:01
1 x bewerkt. Laatst door Tenkater op 16-5-2005 19:29
Ik heb mij zelf niet zo verdiept in de cd-r materie, maar weet wel dat het een heel stuk makkelijker praat (of discussieert) als je een bronvermelding hierbij hebt. Als je dat niet digitaal hebt dan zeg je gewoon waar je dat gelezen/gehoord/gezien hebt en is het aan de anderen om dat op te zoeken of niet.
Weinig posten: wel veel lezen en dus leren! :)zoek en gij zult vinden, vind gij het niet, dan is het zoek!
GappieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-7-2004
Laatste: 9-7-2009
Berichten: 39
16-5-2005 19:17
Ik HAD eerst ook altijd die livetech cdtjes van de aldi, maar ik moet ook eerlijk zeggen het is niet veel, Je kunt beter iets meer uitgeven aan een goed en kwalitatief's merk zodat je er ook langer plezier van hebt.
Go Your own ............
Patrick van VugtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2004
Laatste: 14-10-2008
Berichten: 466
16-5-2005 19:34
Nog even iets, pak een livetec cd en hou die recht voor je ogen. Daar kun je doorheen kijken, pak nu een verbatim o.d. cd en probeer daar maar eens door te kijken.

Bron vermelding heb ik niet, omdat dit al een best oud art. is en dus niet meer op i net staat...
*Quukske*
OmErtaStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2005
Laatste: 23-12-2008
Berichten: 236
16-5-2005 19:44

Patrick van Vugt schreef:

So take it easy, dus jij beweerd dat ik dit allemaal uit m'n duim zit te zuigen? Ik weet niet of je zelf iets met computers e.d. doet. Maar pas ff op wat je zegt a.u.b. Ik ga echt geen info rond lopen roepen die voor geen kanten klopt. Er is zelfs een onderzoek gedaan naar die cd's. En waarom denk je dat de aldi elke keer hun naam van de cd's veranderen? Natuurlijk controleerd Lifetec de cd's, alleen zal bij hun waarschijnlijk de kwaliteits test iets minder scherp zijn ofzo. En geef a.u.b argumenten waarom dit onzin zou zijn, die eeuwige vergelijking met die auto's ook altijd...
Ik beweer niet dat je dit allemaal uit je duim zit te zuigen maar wou je gewoon even corrigeren omdat ik dit al enkele keren gehoord had en hoopte hiermee dit misverstand uit de wereld te kunnen helpen. Inderdaad is de kwaliteitstest bij lifetec cd's minder aanwezig dan bij cd's van duurdere merken. Dit is bij de meeste electronica die Aledi verkoopt zo, de controles zijn minder scherp of ze laten enkele minieme controles weg. Daardoor verhoogt de kans op fouten iets maar kunnen ze de prijs ook lager houden. Deze cd's worden waarschijnlijk zelf gemaakt in dezelfde fabriek als waar andere bekendere merken hun cd's (laten) maken maar bij de aldi cd's is er veel kans dat ze kwalitatief mindere cd produceren gewoon om de prijs te drukken. Versta me niet verkeerd je zult normaal geen problemen ondervinden met lifetec cds maar veel kans dat je lifetecs cds veel vroeger niet meer leesbaar zullen zijn dan mocht je dezelfde cd op een andere cd gebrand hebben. Mag ik trouwens vragen wat je bedoelt met het veranderen van naam? volgens mij noemen noemen ze toch al een tijdje lifetec? kan zijn dat ik het mis heb hoor wat gebruik er zelf geen. Wat ik doe doet er volgens mij niet zoveel toe maar als je het echt wilt weten: ik ben student informatica aan de universiteit Gent(België). En sorry voor de vergelijking met autos ik zal de volgende keer waspoeder gebruiken als voorbeeld hoewel dit iets anders in elkaar zit.
Er is zelfs een onderzoek gedaan naar die cd's.
zou leuk zijn als je kan zeggen welke onderzoek je bedoelt maar als je me kan zeggen wie en waarom ze het onderzoek gedaan hebben ben ik ook al tevreden.

mvg Alex
OmErtaStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2005
Laatste: 23-12-2008
Berichten: 236
16-5-2005 19:52

Patrick van Vugt schreef:

Nog even iets, pak een livetec cd en hou die recht voor je ogen. Daar kun je doorheen kijken, pak nu een verbatim o.d. cd en probeer daar maar eens door te kijken.
Wat dus bewijst dat het geen afgekeurde cds zijn van andere merken maar gewoon cds van mindere kwalteit zijn. Want het lijkt me sterk dat ze van afgekeurde cds een laagje vanslijpen om ze er anders uit te laten zien of om een mooi doorkijk effect te creeren.

mvg Alex
PimWStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-4-2003
Laatste: 15-12-2010
Berichten: 207
17-5-2005 12:22
sorry Patrick, maar jouw verhaal "van horen zeggen" van een zekere verkoper viavia neem ik echt niet zomaar aan...Dat kan iedereen wel beweren! Mijn eigen ervaring, en een test uit een blad dat ik gelezen heb, gaven aan dat life-tech cd's goed waren. Kom dan in ieder geval met een bron... ooh nee die had je niet echt....hoe kun je dan uberhaupt voor jezelf nog weten of het verhaal wel klopt? ik zou mezelf dan i.i.g. niet meer geloven.

Niet lullig bedoelt hoor happy :)
GoTMoReStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-8-2004
Laatste: 26-12-2007
Berichten: 458
17-5-2005 15:45

Patrick van Vugt schreef:

Nog even iets, pak een livetec cd en hou die recht voor je ogen. Daar kun je doorheen kijken, pak nu een verbatim o.d. cd en probeer daar maar eens door te kijken.

Bron vermelding heb ik niet, omdat dit al een best oud art. is en dus niet meer op i net staat...
Kan me eerste brandertje nog goed herinneren met pakje Maxel cd's. Kon ik ook zo mooi doorheen kijkenlaugh :D

Dit zegt dus helemaal NIKS over kwalitiet van cd's.
Soms..
FreedomStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-3-2005
Laatste: 13-11-2007
Berichten: 5
17-5-2005 15:58
ik heb het ook wel eens gehad maar niet met een gewone cd-r maar met een orginele cd van microsoft windows 2000 dag cd speler en dag geld voor een nieuwe windows en een nieuwe cd drive.
(die uitzending van mith busters was wel grappig

Terug naar forum Reageer (zonder quote)