Forum > Licht

kabelboom voor in truss

(44 reacties. Pagina 4 van 5)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 13472
30-4-2005 11:22

Jurrie schreef:

Dat verhaal van die terminators is alleen van toepassing als je een goedkopere lichttafel gebruikt. Deze hebben een mindere dmx output!
Ik zal het doorgeven aan de mensen die de spec (RS-485) geschreven hebben waaraan de DMX spec ontleend is. Toch goed te horen dat er zo'n 30-40 jaar later iemand (jij) opstaat die ze even uitlegt dat ze niet weten waar ze het over hebben...
Wordt vaak opgelost door een booster ertussen te gooien.
Yep. Als mijn autoband lek is dan gaan we gewoon met z'n allen aan de andere kant van de auto zitten OF we stoppen een krik op wieltjes onder de auto (kan best).

Natuurlijk kom je dan van die idioten tegen die zullen zeggen "joh, verwissel die band even" maar dat soort onzin kun je gewoonweg niet serieus nemen...
Ik kan je zeggen dat op menig groot dance feest geen terminators worden gebruikt!
En de toegevoegde waarde daarvan is? Ik weet dat menig bouwvakker wel eens een waterpomptang gebruikt om een spijker in het hout te rammen. Moeten we dat dan ook allemaal maar gaan doen? Ik weet dat menig profi DJ z'n monitor en hoofdtelefoon zo luid heeft staan dat het bloed bijna uit z'n oren loopt. Nou... Laten we dat dan ook allemaal maar na gaan doen.

Elke transmissielijn wordt aan begin en einde afgesloten met een waarde die gelijk is aan de karakteristieke impedantie van de transmissielijn in kwestie. Alleen op die manier kunnen reflecties voorkomen worden.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
MauriceStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-11-2012
Berichten: 731
30-4-2005 14:40

Dré schreef:

Yep. Als mijn autoband lek is dan gaan we gewoon met z'n allen aan de andere kant van de auto zitten OF we stoppen een krik op wieltjes onder de auto (kan best).

Natuurlijk kom je dan van die idioten tegen die zullen zeggen "joh, verwissel die band even" maar dat soort onzin kun je gewoonweg niet serieus nemen...
HAHA gweldig Dré laugh :D
DeWitStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2003
Laatste: 15-10-2018
Berichten: 648
30-4-2005 17:21
Dré heeft altijd van die sprekende voorbeelden.. ik vraag me ook elke keer weer ag hoe ie ze verzind happy :)
Imagination is more important than knowledge - Albert Einstein
Dj fleurStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-6-2003
Laatste: 24-3-2010
Berichten: 391
30-4-2005 18:03

Timmiej schreef:

Gisteren in elkaar gezet: 2 balken met ieder 4 groepen en 2 stopcontacten per groep. Verder zijn ze aan de achterkant voorzien van snapfasters? En de balken kunnen onderling verbonden worden, zodat je 4 stopcontacten op 1 groep kunt zetten.

https://img250.echo.cx/img250/308/kabelgoot13ya.jpg
Ga je dit voor bijv. drive-in werk gebruiken, of is dit voor instalatie? In het eerste geval had je alle schuko's beter kunnen vervangen door multicore misschien.
Als ik het goed zie, heb je deze balk gemaakt van kabelgoot (correct me, if i'm wrong), maar dat is toch niet zo heel sterk? Verder ziet het er wel strak uit.
 
TimmiejStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-10-2003
Laatste: 15-9-2009
Berichten: 147
30-4-2005 19:04

dj fleur schreef:

Timmiej schreef:

Gisteren in elkaar gezet: 2 balken met ieder 4 groepen en 2 stopcontacten per groep. Verder zijn ze aan de achterkant voorzien van snapfasters? En de balken kunnen onderling verbonden worden, zodat je 4 stopcontacten op 1 groep kunt zetten.

https://img250.echo.cx/img250/308/kabelgoot13ya.jpg
Ga je dit voor bijv. drive-in werk gebruiken, of is dit voor instalatie? In het eerste geval had je alle schuko's beter kunnen vervangen door multicore misschien.
Als ik het goed zie, heb je deze balk gemaakt van kabelgoot (correct me, if i'm wrong), maar dat is toch niet zo heel sterk? Verder ziet het er wel strak uit.
Wat is het voodeel van multicore dan? Ik heb gewoon schuco's nodig. En dat heb je goed gezien, het is een kabelgoot happy :) Het is voor op de truss te leggen, dus echt stevig is niet nodig, maar het is toch stevig genoeg.
Boxen zijn net vogels, ze horen beide te vliegen
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
30-4-2005 19:06

Timmiej schreef:

dj fleur schreef:

Timmiej schreef:

Gisteren in elkaar gezet: 2 balken met ieder 4 groepen en 2 stopcontacten per groep. Verder zijn ze aan de achterkant voorzien van snapfasters? En de balken kunnen onderling verbonden worden, zodat je 4 stopcontacten op 1 groep kunt zetten.

https://img250.echo.cx/img250/308/kabelgoot13ya.jpg
Ga je dit voor bijv. drive-in werk gebruiken, of is dit voor instalatie? In het eerste geval had je alle schuko's beter kunnen vervangen door multicore misschien.
Als ik het goed zie, heb je deze balk gemaakt van kabelgoot (correct me, if i'm wrong), maar dat is toch niet zo heel sterk? Verder ziet het er wel strak uit.
Wat is het voodeel van multicore dan? Ik heb gewoon schuco's nodig.
Verbinding tussen de goten met harting multi-connector, dan hoef je maar 1 stekker aan te sluiten, en heb je de 4 of meerdere losse groepen in 1x aangesloten. Output op de balk voor naar fixtures natuurlijk wel met shuko.
Light Image
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
29-5-2005 15:26
Ik heb inmiddels nog eens goed nagedacht over hoe ik het snelst 6 scans en 4 heads in de truss kan voorzien van dmx en 230V. Hieronder nu mijn idee:

https://www.megashow.nl/new-line/kabelboom.gif

Een abs kunststof behuizing, met als ingang een blauwe powercon voor 230V en een male XLR voor dmx (stroom en dmx komen vanaf de sturing met een dmx/230V combikabel). In de behuizing een dmx-splitter, zodat van iedere scan/head alleen de ingang hoeft te worden aangesloten. Uit de behuizing loopt 5 maal een combikabel dmx/230V naar 5 scans/heads aan de ene kant van de truss.

Als uitgang (om door te lussen naar een tweede, identieke behuizing aan het andere einde van de truss) een grijze powercon en een XLR female die op een 6e uitgang van de splitter wordt aangesloten. De twee behuizingen zijn natuurlijk weer snel aan elkaar te koppelen met een dmx/230V combikabel.

Wat vinden jullie hiervan?
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
29-5-2005 15:40

Victor schreef:

Ik heb inmiddels nog eens goed nagedacht over hoe ik het snelst 6 scans en 4 heads in de truss kan voorzien van dmx en 230V. Hieronder nu mijn idee:

https://www.megashow.nl/new-line/kabelboom.gif

Een abs kunststof behuizing, met als ingang een blauwe powercon voor 230V en een male XLR voor dmx (stroom en dmx komen vanaf de sturing met een dmx/230V combikabel). In de behuizing een dmx-splitter, zodat van iedere scan/head alleen de ingang hoeft te worden aangesloten. Uit de behuizing loopt 5 maal een combikabel dmx/230V naar 5 scans/heads aan de ene kant van de truss.

Als uitgang (om door te lussen naar een tweede, identieke behuizing aan het andere einde van de truss) een grijze powercon en een XLR female die op een 6e uitgang van de splitter wordt aangesloten. De twee behuizingen zijn natuurlijk weer snel aan elkaar te koppelen met een dmx/230V combikabel.

Wat vinden jullie hiervan?
Zitten er dan direct kabels aan de ABS-behuizing richting scans/heads? Dan zit je wel heel erg vast aan die lengtes.

Komt bij, dat ik het voordeel tenopzichte van een paar shuko-blokjes die je blijft doorprikken (ingang van volgende aan 1 van de uitgangen van de vorige), waar je scans/mh's inprik, niet echt zie. Gaat volgens mij net zo snel. DMX dan gewoon doorlussen.
Light Image
SinuzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-5-2004
Laatste: 7-4-2020
Berichten: 199
29-5-2005 15:43
Bij de dmx kabels lijkt mij het handiger als je er gewoon 2 per "multi" legt en als je er een niet gebruikt ze gewoon met elkaar doorverbind, heb je wat extra kebals nodig maar het hele dmx-splitter gebeure is niet meer nodig.
DJJDStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-7-2003
Laatste: 29-11-2012
Berichten: 515
29-5-2005 15:48
Je kan denk ik ook gewoon powercons in je MH's maken, en dan zowel DMX als 230V doorlinken.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)