Forum > Geluid

Welke Crossover?!

(41 reacties. Pagina 4 van 5)
Moderator(s): Dré
Break The SilenceStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 11-2-2005
Laatste: 31-7-2023
Berichten: 127
4-5-2005 12:09
Als je die limiter niet zoekt te gebruiken, waarom ga je dan niet gelijk voor de CX 2310?

Die heeft geen limiter, en is nog goedkoper ook ... De CX 3400 lijkt me alleen maar nuttig als je 3-weg stereo wil gaan en/of een limiter nodig hebt...

Of zijn er ook nog andere verschillen ?
BerryStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-4-2004
Laatste: 1-2-2011
Berichten: 115
4-5-2005 12:36

Break The Silence schreef:

De CX 3400 lijkt me alleen maar nuttig als je 3-weg stereo wil gaan en/of een limiter nodig hebt...
Klinkt zo'n beetje hetzelfde als:
Dat-en-dat type auto lijkt me alleen maar nuttig als je een airbag nodig hebt ...
Sinds de automatisering gaat er niets meer gewoon vanzelf ...
Break The SilenceStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 11-2-2005
Laatste: 31-7-2023
Berichten: 127
4-5-2005 13:58
als je gaat vergelijken met auto's:

je kan een auto kopen die 150 rijdt voor 1000 euro, en eentje die 200 rijdt voor 1500 euro, maar voor de rest identiek zijn aan elkaar, welke auto zou jij dan kopen als jij je aan de snelheidsregels houdt?

Dus: waarom meer uitgeven aan een toestel met enkele extra features waarvan je weet dat je die toch niet gaat gebruiken?
PowerbeatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2005
Laatste: 10-9-2014
Berichten: 808
4-5-2005 14:10
Maar het moment komt. Dat verzeker ik je, dat je blij bent met een limiter. Vroeg of laat....Dus ik zou toch maar aan de vergelijking met de airbag hechten...Denk niet dat gebeurt mij niet. Genoeg dingen buiten jouw schuld die kunnen gebeuren...
I'll take you to the KoffieShop...
Break The SilenceStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 11-2-2005
Laatste: 31-7-2023
Berichten: 127
4-5-2005 14:59
Ja daarom dat ik vroeg of hij ooit van plan was die limiter te gebruiken.
Als hij dit ooit gaat doen dan hou ik uiteraard mijn mond happy :)

Hoewel ik liever een aparte limiter verkies. Momenteel heb ik zelf de 4 kanaals MULTICOM PRO-XL MDX4600.
Hier heb je weer het grote voordeel dat je eenvoudig de limiter op verschillende niveaus kan afstellen voor de subs (2 kanalen) en de tops (2 andere kanalen). Ook heeft hij nog een heleboel andere mogelijkheden...

En nu kan weer de discussie beginnen: op dit moment misschien overbodig, maar misschien in de toekomst?
En zo blijven we bezig wink ;)
Tom1984Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-2-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 172
4-5-2005 15:06
De limiter op de CX3400 is niet zo veel soeps hoor jongens.

Je kan het alleen maar heel erg grofweg instellen, en als hij eens ingrijpt omdat je bv iets door je microfoon praat dan ben je ook gelijk bijna al je geluid kwijt.
Nu ook schuimparty's!!! 125.000liter per minuut
GoTMoReStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-8-2004
Laatste: 26-12-2007
Berichten: 458
4-5-2005 15:35
Ik wou eigenlijk alleen maar weten of die limiter ook uit te zetten was omdat ik ook al limiters in me amps hebrazz :p En dezen zijn behoorlijk wat beter dan de Behringers naar mijn idee..
Soms..
BerryStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-4-2004
Laatste: 1-2-2011
Berichten: 115
4-5-2005 15:40

tom1984 schreef:

en als hij eens ingrijpt omdat je bv iets door je microfoon praat dan ben je ook gelijk bijna al je geluid kwijt.
Juist, maar NIET je tweeters!!! sneaky :V
En als de limiters gaan werken als je door een mic praat, dan zou ik maar eens goed kijken naar gainstructuur en eq-instellingen.
Bij mij lichten hooguit de rode ledjes af en toe wat op, en reken maar dat alles vaak snoeihard staat. Als de rode limiter-ledjes echter gaan BRANDEN en de limiter dus actief wordt, komt dat meestal doordat het ingangssignaal op de mixer te ver in het rood is gekomen.
Ik beschouw het gewoon als noodrem, voor noodgevallen dus, en niet dat je continue over de grenzen van het toelaatbare zit. Dus zal het mij een worst zijn als het ding voor die ene uitschieter nogal grof ingrijpt, het voorkomt immers erger.
Sinds de automatisering gaat er niets meer gewoon vanzelf ...
Tom1984Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-2-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 172
4-5-2005 16:36

GoTMoRe schreef:

Ik wou eigenlijk alleen maar weten of die limiter ook uit te zetten was omdat ik ook al limiters in me amps hebrazz :p En dezen zijn behoorlijk wat beter dan de Behringers naar mijn idee..
Op de CX3400 kan dat.
[berry schreef:

Juist, maar NIET je tweeters!!!
En als de limiters gaan werken als je door een mic praat, dan zou ik maar eens goed kijken naar gainstructuur en eq-instellingen.
Bij mij lichten hooguit de rode ledjes af en toe wat op, en reken maar dat alles vaak snoeihard staat. Als de rode limiter-ledjes echter gaan BRANDEN en de limiter dus actief wordt, komt dat meestal doordat het ingangssignaal op de mixer te ver in het rood is gekomen.
Ik beschouw het gewoon als noodrem, voor noodgevallen dus, en niet dat je continue over de grenzen van het toelaatbare zit. Dus zal het mij een worst zijn als het ding voor die ene uitschieter nogal grof ingrijpt, het voorkomt immers erger.
Het voorbeeldje van de microfoon haalde ik dus even aan als voorbeeld. Zelf gebruik ik de limiterfunctie van de 3400 niet.
Soms heb je bv in een nummer gewoon een gigantische uitschieter in hoge frequenties, op zo'n moment gaat het gewoon goed mis met de limiterfunctie omdat deze ipv te dempen bijna al je geluid weghaalt.
Zelf ondervonden tijdens testen toen ik dit ding net had;)
Nu ook schuimparty's!!! 125.000liter per minuut
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 6-7-2024
Berichten: 13459
10-5-2005 21:27
De CX-3400 z'n limiter duckt als een gek. Prima voor meegeefwerk maar niet voor eigen gebruik (je wordt er gek van). Overigens is de x-over ook voor meegeefwerk niet geschikt omdat je alles op de voorkant in kan stellen.

Gezien de prijs van de DCX moet je bijna van de pot gerukt zijn om nog zo'n analoog ding te nemen.
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)