Forum > Geluid

Geluidsbol in sporthal: slecht geluid & snel clippende versterker

(37 reacties. Pagina 4 van 4)
Moderator(s): Dré
CalipsoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2004
Laatste: 7-9-2024
Berichten: 506
22-8-2004 16:30

Berry schreef:

calipso schreef:

Dus sorry dat ik het zeg maar ik zou idd toch even de kabel nameten.
Niks sorry, goeie tip wink ;)
Zodra die bol eraf is en provisorisch in de buurt van de versterker hangt zet ik er even een nieuw stukje speakersnoer tussen, kijken wat'ie dan doet.
nou om dat je hierover iets zei in je start post?
En vóór er nu van alle kanten wordt geroepen: "dan trek je toch even een nieuwe tijdelijke kabel"
snap je dan waarom ik sorry ervoor zet wink ;)
wat een onzin in dit vak
BerryStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-4-2004
Laatste: 1-2-2011
Berichten: 115
22-8-2004 22:00
Dacht dat je dit detail even gemist had en wilde geen irri-antwoord geven omdat blijkt dat je toch over het probleem hebt nagedacht. Daarnaast was ik het zelf al bijna vergeten.
Sinds de automatisering gaat er niets meer gewoon vanzelf ...
CalipsoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2004
Laatste: 7-9-2024
Berichten: 506
22-8-2004 23:42
hahaha happy :)

maakt niet uit laugh :D
wat een onzin in dit vak
BerryStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-4-2004
Laatste: 1-2-2011
Berichten: 115
28-8-2004 01:46
razz :p PROBLEEM OPGELOST razz :p
- Vandaag bouwstelling opgebouwd (wiebelt heerlijk op 9 mtr.!)
- Bol op vloer laten zakken
- Monteur van leverancier van koffie voorzien
- Geluidsbol getest naast versterker met nieuw kort speakersnoertje (alleen speaker mid/laag hoorbaar, niet de 4 tweeters)
- Trafo doorgemeten (perfect)
- Eén tweetertje vervangen (hé, die doet het wèl)
- Andere drie tweeters ook vervangen
en toen .....
razz :p razz :p razz :p razz :p

Wat oorzaak betreft:
Doet mij enigzins denken aan een zondagochtend toen ik faders, gain- en toonregelingen op de mixer in voor mij "vreemde" standen aantrof, nadat ik die zaternamiddag zelf als laatste had gebruikt. Die avond was er disco in de kantine, en na afloop 's nachts willen medewerkers nog wel eens uitblazen in de voor hun toegankelijke sporthal (fris/geen rook) waar je, als een PA-installatie wegens een verbouwing tijdelijk niet is afgesloten, ook plaatjes kunt draaien shocked 8O .
De rest laat zich raden, voor de liefhebbers: zie onderwerpen over bijv. Gain, Master 0Db, Clippen.

Overigens was de "vocht-theorie" van Tom zo slecht nog niet: er blijken volgens de monteur na verloop van jaren wel degelijk speakers wegens dit probleem vervangen te moeten worden. wink ;)

Na al jullie tips/adviezen vond ik dit wel zo aardig om te melden.

Berry.
Sinds de automatisering gaat er niets meer gewoon vanzelf ...
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
28-8-2004 18:14

Berry schreef:

op de mixer in voor mij "vreemde" standen aantrof,
Berry.
Dus nu gaan we een begrensing inbouwen achter de verterker, naar de speaker toe?
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DiederikStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-5-2003
Laatste: 3-2-2021
Berichten: 619
28-8-2004 19:32
Maak ook duidelijke afspraken en eventueel een sleutelschakelaar in de netvoeding, of alles achter slot en grendel
Wat nu heel gewoon is, was ooit een revolutie
BerryStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-4-2004
Laatste: 1-2-2011
Berichten: 115
29-8-2004 01:13

Tom schreef:

Dus nu gaan we een begrensing inbouwen achter de verterker, naar de speaker toe?

Diederik schreef:

Maak ook duidelijke afspraken en eventueel een sleutelschakelaar in de netvoeding, of alles achter slot en grendel
Aardige suggesties, maar ik dacht zelf meer aan een Uzi sneaky :V

Even serieus: Al geruime tijd is het meubel met apparatuur in de sporthal voorzien van degelijke sloten. Van de ruim 900 leden zijn er slechts 2 die de benodigde sleutels hebben en weten om te gaan met mixers/versterkers (als ik dat o.a. van mezelf mag zeggen).
Bovendien, in dat meubel staat niet één versterker voor de geluidsbol in de hal, maar ook nog een versterker voor de 100V buiten-hoorns en een versterker voor aansturing van flinke Peavey- en KODA-boxen voor als we wat meer power nodig hebben. Aardige kostenpost om alles hufter-proof te maken terwijl het nooit door hufters bediend kan/mag worden.
En voor het geval zo'n incident zich ooit nog eens voordoet:
kan je ook Uzi's HUREN? laugh :D
Sinds de automatisering gaat er niets meer gewoon vanzelf ...
BartsegersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-1-2002
Laatste: 28-10-2014
Berichten: 1463
29-8-2004 03:57
tja leukm verhaal allemaal, en goed dat alles goed gekomen is, maar nix is echt hufterprrof. tenzij je grenzen gaat stellen, en genoeg centen hebt oa.
veel suc, met de bol :)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)