Wat is er met Carnaval stukgegaan en wat is de oorzaak? (algemeen)
(509 reacties. Pagina 35 van 51)Moderator(s): Dré
EricsamandjStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 24-2-2005 Laatste: 16-4-2021 Berichten: 100 | 13-3-2010 19:35 |
die k115's zijn ondertussen al gereconed was verder niks. Voor de versterkers zoek ik nog een service punt van american audio, iemand suggesties? | |
Dateq, RCF , Pioneer, Shure. | |
KnorrepotStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 25-10-2009 Laatste: 25-6-2021 Berichten: 479 | 13-3-2010 20:36 |
New-line zelf hier? Mischien Dré even aanspreken? | |
AAA Showtechniek -> Freelance Geluidstechnicus | |
EricsamandjStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 24-2-2005 Laatste: 16-4-2021 Berichten: 100 | 13-3-2010 20:44 |
vragen staat natuurlijk altijd vrij maar denk dat dre niet op zulke spullen zit te wachten, aangezien beide amps al 5 a 6 jaar oud zijn, en ik heb geen idee van de restwaarde. | |
Dateq, RCF , Pioneer, Shure. | |
Mc-sjengStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 26-9-2008 Laatste: 22-11-2024 Berichten: 276 | 13-3-2010 20:52 |
Je zou ook eens aan JVS op dit forum kunnen vragen, heeft veel ervaring met repareren van eindtrappen. Groet Jeroen. | |
Helaas gaat de cursus omgaan met teleurstellingen door omstandigheden niet door. | |
HugovanmeijerenStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 11-7-2004 Laatste: 19-5-2014 Berichten: 463 | 14-3-2010 14:54 |
Dit is een interessant topic, ik zie inmiddels 14 pagina's met carnaval ellende, elk jaar gaat het blijkbaar weer fout, maar waar zijn de oplossingen? Is het niet beter om eens goed te gaan kijken hoe dit soort problemen in de toekomst voorkomen kunnen worden? In veel gevallen is het namelijk aan de nalatigheid van de verhuurder te wijten dat zijn materiaal kapot terug komt. Ik heb dit jaar een aantal setjes weggezet op diverse wagens, alle setjes voorzien van een goede processor met limiter en die strak afgeregeld. Tevens voor het inprikken alle aggregaten gecheckt op frequentie en juiste spanning. Van de 20 weggezette luidsprekers geen enkele kapot terug gekregen. Groeten Hugo | |
Sattinger's Law: It works better if you plug it in. - "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro | |
Koen van der kStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 27-5-2009 Laatste: 8-3-2011 Berichten: 128 | 14-3-2010 20:05 |
Grootste veroorzakers zijn telkens weer de agregaten, slecht onderhouden waardoor ze uitvallen. Iets dat bij de verantwoording van huurder / verhuurder ligt en waar je als geluidsverhuurder weinig zicht op hebt. Wat je eraan kan doen is 'n onder- / overspanningsrelais en frequentie"waker" met dikke contactor voor je amprack schakelen. Dat kost wel wat maar dan ben je er ook klaar mee. Groeten ! | |
DouweVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 7-2-2002 Laatste: 31-10-2024 Berichten: 1139 | 15-3-2010 22:00 |
Wat je er ook tegen kan doen is: Niet zo goedkoop doen en de generator een dag, of een halve dag langer te huren. Deze dan een goede 6 uur op vollast laten draaien. Heb je dan problemen met de cavia's, is er nog ruim tijd om het probleem te verhelpen. Een veelvuldig probleem met aggregaten is het verkeerd of scheef belasten van de fases. Hierbij is het vaak de aggregaat die de schuld krijgt. Terwijl dat ding echt stuk gaat bij een belasting L1=30a L2=0a L3=120a! | |
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies. | |
JeroenstapStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 19-11-2008 Laatste: 14-2-2022 Berichten: 130 | 16-3-2010 13:32 |
Met de fase-verdeling heb ik ook wel eens problemen gehad. Het vervelende is er een hoop krachtkabels in omloop zijn die eigenlijk een fasedraaier zijn. Het werkt wel allemaal, maar als je net leuk een fase-verdeling hebt uitgedacht, kan het door zo'n fasedraaier goed in de soep lopen. Het zal me niks verbazen als er met carnaval ook van dit soort kabels in omloop zijn. Het kan natuurlijk ook dat er helemaal niet wordt gelet op de faseverdeling. Is ook een beetje afhankelijk van het aggregaat natuurlijk. Een beetje aggregaat houdt het voor de veiligheid voor gezien. | |
hebben jullie ook gelijkstroomkabels ? | |
DouweVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 7-2-2002 Laatste: 31-10-2024 Berichten: 1139 | 16-3-2010 20:14 |
De meeste gestabiliseerde aggregaten zijn voorzien van een fase-beveiliging. De gennie's zonder zo'n beveiliging, kunnen dure reparaties krijgen. Heb in m'n korte uitstapje buiten de l&g, nog wel wat cavia's mogen repareren voor die oranje verhuur magnaat uit Sittard. | |
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies. | |
JoepurlingsVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 31-10-2003 Laatste: 22-11-2024 Berichten: 2080 | 16-3-2010 20:22 |
Ah! *PIEP* vermietet fast alles! Ik heb nog de beste ervaringen met de lokale aggregatenboer, vanwege de meer persoonlijke touch wat onderhoud betreft. Bij een (andere dan die oranje) grote verhuurder hebben we van nieuw af aan een jaar of 5 hetzelfde aggregaat gehad elke carnaval. Soms kreeg ik het idee dat deze alleen weg was met carnaval, zag er nog steeds nieuw uit bij jaar 5. Ik heb de indruk dat wij de enigen waren die dit aggregraat gebruikten ieder jaar, want bij jaar 5 wel gigantisch veel problemen gehad met vuil in de tank/filters. Bij een andere grote verhuurder (ook niet die oranje) het jaar daarop (toch maar geswitched) de hele wagen vol diesel vanwege een heel poreuze dieselslang. Volgens mij staan veel aggraten van grote verhuurders vaak langer stil dan goed voor ze is. Omdat de uren dan ook niet echt oplopen, wordt er ook niet vaak naar om gekeken. | |
Niet goed, wel hard! |