Het bouwen van een case
(3446 reacties. Pagina 323 van 345)Moderator(s): Dré
MartijnVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 15-3-2003 Laatste: 3-7-2024 Berichten: 2419 | 11-5-2012 11:27 |
Gebruik dan liever 9 mm berken, dat scheelt ten opzichte van 12 mm bij dit soort kisten merkbaar in het gewicht. Ook vanwege het kunnen stapelen zou ik de kisten wel van een uitneembaar deksel voorzien; rondom een strook 9 mm berken waar de deksel tussen de zijwanden op ligt volstaat. Eventueel de deksel aan de binnenkant voorzien van stroken schuim die een vierkant vormen dat precies zo groot is als de opening tussen de latten waar de deksel op komt te liggen en klaar ben je. Niet vergeten gaten in de deksel te maken voor het openen natuurlijk. Laat de stroken schuim die de bollen moeten beschermen wel tot bovenaan doorlopen, ik ben wel eens bakken tegengekomen waar vierkante stukjes schuim in zaten. | |
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers | |
MarijnStandaard Lid Uit: België Sinds: 23-3-2005 Laatste: 4-9-2018 Berichten: 801 | 6-6-2012 17:15 |
1 x bewerkt. Laatst door Marijn op 6-6-2012 17:22 Hallo,Voor m'n opstaande randen in m'n mixercase ben ik opzoek naar gewone berken multiplex om zwart te verven en mooi met de ronding van de mixer af te werken. Nu ben ik de maat aan het berekenen voor de case en moet ik dus rekening houden hiermee, alleen weet ik niet wat de standaardmaten van berken multiplex zijn.. Kan iemand me hier bij helpen? (gewoon plaatje uit de gamma dus, of Hubo) Het wordt een case (m'n eerste) voor een Soundcraft MFXi8 mixer. de breedte wordt dan zoiets (L naar R): - hout + sluitprofiel 1cm - hardschuim 0,5 (hoogte tot bovenkant stolp) - multiplex met vorm van de mixer (1cm??) - schuim in de vorm van multiplex tegen de mixer 1cm - mixer: 38,3cm - terughetzelfde als boven maar dan ingekeerde richting.. Hoeveel cm marge reken ik er bij, om zeker te zijn dat de mixer gaat passen? hoe maken jullie die houten opstaande rand vast aan de onderkant? Bedankt! | |
PartyfishStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 25-9-2002 Laatste: 6-1-2017 Berichten: 673 | 6-6-2012 17:20 |
Uhm, 9 / 12 / 15 / 18 mm etc etc, of bedoel je dat niet? Met een ritje DHZ zaak ben je er toch snel genoeg achter? | |
PvGVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 21-8-2009 Laatste: 30-10-2024 Berichten: 1596 | 6-6-2012 17:25 |
Ik ben nog geen bouwmarkt tegengekomen waar ze berken multiplex verkopen... De meeste hebben alleen meranti. Bedoel je dat? Meranti hebben de meeste in 9, 12, 15 en 18mm. | |
't is maar een hobby... | |
MarijnStandaard Lid Uit: België Sinds: 23-3-2005 Laatste: 4-9-2018 Berichten: 801 | 6-6-2012 17:26 |
Ja, zolang het maar multiplex is denk ik? bedankt! Iemand ervaring met berekenen van kistjes voor m'n mixer? of die me kan helpen? | |
PvGVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 21-8-2009 Laatste: 30-10-2024 Berichten: 1596 | 6-6-2012 17:40 |
marijn schreef: Ja, zolang het maar multiplex is denk ik? bedankt!Tussen flight-case en randen geen schuim, maar ook dunne repen multiplex (om plek te maken voor sluitstrip). De randen kun je aan de flight-case vastzetten met slotbouten. Bolle kant buiten, moer binnen. Ff uitkijken waar de moer komt... Vergeet geen ruimte te maken voor power aansluiting, multi, doghouse?, enz. | |
't is maar een hobby... | |
MarijnStandaard Lid Uit: België Sinds: 23-3-2005 Laatste: 4-9-2018 Berichten: 801 | 6-6-2012 17:48 |
Achteraan steekt er alleen maar een eurostekker uit, daarvoor hou ik dus wel wat ruimte. Aangezien de connectoren bovenop de mixer zitten lijkt het mij niet echt nodig om een Doghouse te maken.. toch? hier een foto van de mixer: i45.tinypic.com/2n6rifs.jpg 9mm multiplex voor opstaande randen moet dan wel volstaan hé? de mixer is ook niet zo heel groot.. zagen jullie de randen ook zo rond met een decoupeerzaag? vorm overtekenen van de mixer en zagen maar + eventueel wat afronden langs de buitenkanten met schuurpapier? Tussen de mixer en de houten rand wil ik dan ook 1cm schuim plakken, vooraan aan de faders 1,5cm of zo. | |
Big bangVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 4-11-2003 Laatste: 22-9-2024 Berichten: 2389 | 6-6-2012 19:22 |
Let er wel op dat deze mixer een aantal uitgangen op jack heeft waar je misschien liever XLR ziet. Als je dan niet elke keer met verloopjes wilt klooien kun je overwegen om een klein aansluitpaneeltje te maken en wat haakse stekkers die daar naar toe gaan. Kun je daar eventueel ook meteen powercon of een vaste schuko aan maken, zodat je van die ellendige euro af bent. Als je overigens altijd met dezelfde multi werkt bij deze tafel kun je er uiteraard ook voor kiezen om daar gewoon jacks aan te zetten, dan heb je ook geen verloopjes nodig. | |
It's time to play the music, It's time to light the lights.. | |
MarijnStandaard Lid Uit: België Sinds: 23-3-2005 Laatste: 4-9-2018 Berichten: 801 | 6-6-2012 19:37 |
Bedankt voor je idee, maar ik denk dat dat niet echt nodig is eigenlijk, voorloopje zal wel volstaan dan.. tx! vaste multi komt er voor dit tafeltje ook niet.. Omdat mijn deksel helemaal niet zo hoog gaat worden lijkt het mij alleen krap om daar een inbouwhandvat in te krijgen (medium vlindersloten moet nog lukken, 1'tje per kant zal wel volstaan?) Mixer weegt 4 kg zonder case, nog te doen met een Lederen opbouwhandvat vooraan denk ik? | |
PvGVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 21-8-2009 Laatste: 30-10-2024 Berichten: 1596 | 6-6-2012 19:59 |
Vorm van randen idd overtekenen van mixer en een beetje rondschuren. Tip: maak de randen zo hoog dat deze net boven het hoogste knopje uitsteken. Hiermee wordt de kans dat je er een knopje afstoot met het deksel weer net wat kleiner. Ik heb 2cm schuim rondom de mixer. Dat is net wat fijner als je met je handen op de randen leunt. Verder geeft 2cm net wat meer bescherming met het vervoer. Marges: 0cm en goed opmeten. Strak in het schuim (2cm schuim staat dan toe dat je er 1mm naast zit ;-) ). Btw: ook al gekeken naar de warmte huishouding? Misschien valt dat bij deze mixer mee, maar je wil niet dat hij er mee ophoudt tijdens een optreden bij 30 graden... | |
't is maar een hobby... |