Forum > Licht

Rookmachine, de gevolgen?

(37 reacties. Pagina 3 van 4)
Moderator(s): Dré
BobWStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-2-2003
Laatste: 8-8-2014
Berichten: 490
21-2-2004 10:53
Heb ik het OOIT over uit elkaar halen gehad????? sad :(
Als blijkt dat er stof in is komen te zitten, en het echt beschadigd is geraakt zet je er een nieuwe motor in, motor uit elkaar slopen gaat wat ver.
StekelvarkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-12-2003
Laatste: 2-8-2014
Berichten: 713
21-2-2004 13:37
Noot: De rookmachine ben ik van plan op te hangen ( op de vliering, ongeveer 3 meter van de grond ) en van de pc afgericht
pas op als je ze boven de mensen ophangt dat er geen hete druppel op hun hoofdjes valt(dit heb ik nog ergens op dit forum gelezen)
gebruik ook jem vloeistof deze is wel duur maar is wel goed
wat je pc betreft ik zouw hem in een flightcase zetten(maar zorg dan wel voor een soort ventilatie
exit night into LIGHT
ImcoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2003
Laatste: 2-10-2024
Berichten: 998
21-2-2004 13:43

stekelvarke schreef:

pas op als je ze boven de mensen ophangt dat er geen hete druppel op hun hoofdjes valt(dit heb ik nog ergens op dit forum gelezen)
Toevallig in dit topic gelezen?? wink ;)
gebruik ook jem vloeistof deze is wel duur maar is wel goed
Dat heb je zeker ook in dit topic gelezen??
wat je pc betreft ik zouw hem on een flightcase zetten(maar zorg dan wel voor een soort ventilatie
Dan schiet je er dus niet zoveel mee op. De rook wordt dan gewoon je case binnengezogen en komt uieindelijk dus toch in je pc terecht. Ik zou gewoon niet teveel rook spuiten en zorgen dat de pc zover mogelijk van de rook afstaat.
Dance the night away!
SybrandStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-5-2003
Laatste: 2-7-2005
Berichten: 212
21-2-2004 14:55
zijn er geen filters die de rooktroep kunnen tegenhouden? kan je die voor je fans plaatsen...
Blijf possitief, ook als het te moeilijk is!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 9491
21-2-2004 15:59
Ja hoor tuurlijk zijn er filters die rooktroep tegenhouden;
gasmaskers.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
21-2-2004 16:36

DJ.T schreef:

Max, sinds wanneer kan je het aantal Watts recht evenredig vergelijken met de output van een fogger sad :(
dat is niet zo. dat heeft Max ook niet gezegd.

stel: je hebt 2 even grote elementen, met in de ene een 400 watt verwarmingselement, en in de andere een 700 wattertje. de 700 watter is dan sneller warm, omdat die een groter verwarmingsoppervlak heeft.

hoe groter het alu blok (daarin zit de spiraal waar de rookvloeistof doorheen gepompt wordt), hoe meer vermogen je nodig hebt om die in een fatsoenlijke tijd op temparatuur te brengen. vermogen zegt dus wat over de verhouding output/opwarmtijd. voorbeeld: je 2 rookdozen hebt met allebei een 3 kW verwarmingselement, en nr 1 heeft een mega output, en nr 2 een output van niks, dan duurt het bij nr 1 roker het opwarmen langer als bij de ander. de roker met een kleine output heeft namelijk een kleiner element wat opgewarmt moet worden. das met 3 kW een eitje. bij nr 1 moet een groter element opgewarmt worden, wat dus meer tijd kost.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
21-2-2004 19:13

BobW schreef:

Tom, hoe zit het volgens jou dan met ventilatoren van versterkers en lichteffecten?, die zuigen evengoed lucht aan en daar zit evengoed electronica in, en toch gebruik je die dan wel in combinatie met een rookmachine wink ;)
Nog even ter aanvulling, in een beetje discotheek (de ruimtes waar rookmachines, lichteffecten en andere professionele apparatuur normaalgesproken gebruikt worden) is een fatsoenlijke luchtafzuiging aanwezig, die voert de rommel weer af.

Op één van de lokaties waar ik regelmatig draai werk die luchtafvoer zo goed dat ik hem meestal een paar minuutjes iets lager zet om de rook niet binnen één minuut helemaal kwijt te zijn. (Hoewel ik soms echt het idee heb dat die rookvloeistof als de pest voor mijn contactlenzen is.)

We hebben het hier over een zolderkamer, da's toch even wat anders.
BobWStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-2-2003
Laatste: 8-8-2014
Berichten: 490
21-2-2004 23:04
Sylvia, je hebt inderdaad gelijk dat het in een discotheek allemaal afgesloten is, maar bij drive-in shows is dit vaak niet zo, vaak is de plek waarop je staat niet afgesloten, daar zijn de lichteffecten en soms ook de versterkers en dergelijke vaak wel blootgesteld aan rook, vuil en andere dingen wink ;)
AxzelStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-2-2004
Laatste: 21-6-2006
Berichten: 6
22-2-2004 10:32
Bedankt allemaal, ik denk dat ik er wel een ga bestellen
Een dag niet gefeest, is een dag niet geleefd
MielStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-10-2003
Laatste: 2-6-2008
Berichten: 127
22-2-2004 17:37
in prencipe zou het gewoon kunnen, maar hang hem zeker niet op!
tenminste, ik denk niet dat je op een kokende druppel in je nek zit te wachten! wink ;)
en wat er al gezegd wordt, er kan - bij veel gebruik - een vettig laagje op je spullen komen.
ik denk dat je neit meteen JEM zult gaan gebruiken i.v.m. prijs... happy :)
dus let er gewoon op dat je niet teveel spuit of zet anders gewoon een raampje open ofzo dat de rook iig weg kan.
verder kan ik je de Antari Z80 aanraden.
die mini fogger heb ik ook ooit gehad en ik kan je vertellen: er komt echt helemaal niks uit!
de Z80 is in prijs/kwaliteit verhouding een zeer goed investering.

miel
Maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)