Forum > Licht

Rookmachine, de gevolgen?

(37 reacties. Pagina 1 van 4)
Moderator(s): Dré
AxzelStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-2-2004
Laatste: 21-6-2006
Berichten: 6
20-2-2004 22:53
Mensen..
Ik heb een redelijk grote zolder.. en geef daar regelmatig een feestje.. dit is gewoon thuis.
Ik heb behoorlijke boxen ( 3 McGee 200 WATT ) en wat leuke lichteffecten.

Nu zit ik erover te twijfelen om een rookmachine te kopen, mijn zolder is ongeveer: 6 meter breed, 8 meter lang, 5 meter hoog, en er ligt vloerbedekking sad :(

Magoed.. Ik vraag me af wat de gevolgen zijn van de rook, er staat in de kamer namelijk ook een pc ( daarmee wordt alle muziek afgespeeld, en de lampen aangestuurd ) Kan dit kwaad? het vocht enzo.. heeft het veel effect op de vloerbedekking? ( dat het niet gaat rotten ofzo na een tijd.. of loslaten )

Ik zat te denken aan dat goedkope dingetje van: ShowTec Foggy (Feb. Actie), (€ 32,50 ) Art.Nummer: H_60630

Noot: De rookmachine ben ik van plan op te hangen ( op de vliering, ongeveer 3 meter van de grond ) en van de pc afgericht

Alvast bedankt
Een dag niet gefeest, is een dag niet geleefd
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 3-10-2024
Berichten: 1855
20-2-2004 22:56
1 x bewerkt. Laatst door Max op 20-2-2004 23:02
ik heb op mijn kamer ook vloerbedekking en een rookmachine, dit gaat gewoon prima hoor, vocht valt reuze mee, je moet natuurlijk wel zorgen dat de rookmachine vrij staat en niet 'opgesloten staat' dat de warmte niet weg kan.

Verder zou ik NIET dit minifoggy nemen maar kijken naar de Antari F80Z deze is iets duurder maar geeft een STUK betere output ! En heeft een hogere wattage, 700 i.p.v. 400 wink ;)

uiteraard niet in richting van PC zetten maar kandere kant op richten (dit spreekt voor zich) Persoonlijk zou ik de rookmachine niet ophangen, wat stel de rookmachine staat aan en er zou een druppeltje vloeistof uit vallen [door bijvoorbeeld lekkage of whatever] en in je nek vallen ... moet er niet aan denken ! beste is gewoon de rookmachine op de grond te zetten.
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 17-9-2024
Berichten: 1207
20-2-2004 22:58
Max, sinds wanneer kan je het aantal Watts recht evenredig vergelijken met de output van een fogger sad :(
Darth Crossfader
AxzelStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-2-2004
Laatste: 21-6-2006
Berichten: 6
20-2-2004 22:59

Max schreef:

ik heb op mijn kamer ook vloerbedekking en een rookmachine, dit gaat gewoon prima hoor, vocht valt reuze mee, je moet natuurlijk wel zorgen dat de rookmachine vrij staat en niet 'opgesloten staat' dat de warmte niet weg kan.

Verder zou ik NIET dit minifoggy nemen maar kijken naar de Antari F80Z deze is iets duurder maar geeft een STUK betere output (is 700w. i.p.v. 400watt)

uiteraard niet in richting van PC zetten maar kandere kant op richten (dit spreekt voor zich) Persoonlijk zou ik de rookmachine niet ophangen, wat stel de rookmachine staat aan en er zou een druppeltje vloeistof uit vallen [door bijvoorbeeld lekkage of whatever] en in je nek vallen ... moet er niet aan denken ! beste is gewoon de rookmachine op de grond te zetten.
Das waar.. bedankt.. ik ben alleen een beetje bang voor de gevolgen van het "vocht" .. het moet tog ergens zitten he.. het vliegt niet zomaar door het dak heen wink ;) oh.. enne denkje dat het veel gevolgen voor de pc kan hebben? de pc is volledig behuist.. en staat in een hoek van de kamer.. in een "buro"
Een dag niet gefeest, is een dag niet geleefd
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 3-10-2024
Berichten: 1855
20-2-2004 23:00
Tsjah, ik weet niet of je een rook op je zolder hebt, want nadat ik me rookmachine heb gebruikt gaat er een raampje open en verdwijnt alle rook binnen een mum van tijd.
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 17-9-2024
Berichten: 1207
20-2-2004 23:02
Het vocht?
Dat zal wel heel erg meevallen hoor, zo veel rook komt er niet uit zo'n baby foggertje.
En waar het heen moet?
Wat dacht je van diffusie?
Er is altijd wel een miniem spleetje of kiertje ergens waardoor je rook weg kan.
Het blijft alleen hangen als je een 100% luchtdichte kamer zou hebben en waar je dan de temperatuur zou houden op de temperatuur waar de rook (L) rook (g) wordt
Darth Crossfader
AxzelStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-2-2004
Laatste: 21-6-2006
Berichten: 6
20-2-2004 23:04

DJ.T schreef:

Het vocht?
Dat zal wel heel erg meevallen hoor, zo veel rook komt er niet uit zo'n baby foggertje.
En waar het heen moet?
Wat dacht je van diffusie?
Er is altijd wel een miniem spleetje of kiertje ergens waardoor je rook weg kan.
Het blijft alleen hangen als je een 100% luchtdichte kamer zou hebben en waar je dan de temperatuur zou houden op de temperatuur waar de rook (L) rook (g) wordt


Juist.. maar de temperatuur is lager dan in de machine, dat betekend dat de fase zal veranderen ( van gas naar vloeibaar ) en dat vocht zal toch echt wel op de grond " vallen "

ohja vergeten te zeggen.. er staat ook een TV razz :p
Een dag niet gefeest, is een dag niet geleefd
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 3-10-2024
Berichten: 1370
20-2-2004 23:05
Wanneer je niet ventileert als je de rookmachine gebruikt moet het ergens heen. Na verloop van tijd is die kan vloeistof leeg, en dus ergens heen gegaan. Grote kans dat dit neerslaat in je kamer. Je zal niet veel last hebben dat het ergens IN trekt, maar meer dat het neerslaat OP je spullen. Nu zal dit bij matig gebruik wel meevallen, maar je gaat het toch wel merken, maar dan in de vorm van een "vettig" laagje op je spullen.
AxzelStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-2-2004
Laatste: 21-6-2006
Berichten: 6
20-2-2004 23:08

Reemski schreef:

Wanneer je niet ventileert als je de rookmachine gebruikt moet het ergens heen. Na verloop van tijd is die kan vloeistof leeg, en dus ergens heen gegaan. Grote kans dat dit neerslaat in je kamer. Je zal niet veel last hebben dat het ergens IN trekt, maar meer dat het neerslaat OP je spullen. Nu zal dit bij matig gebruik wel meevallen, maar je gaat het toch wel merken, maar dan in de vorm van een "vettig" laagje op je spullen.
En wat kan het kwaad doen als die rook in de tv/pc komt ( ik zeg niet dat het gebeurd.. magoed.. je moet toch overal rekening meehouden )
Een dag niet gefeest, is een dag niet geleefd
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 17-9-2024
Berichten: 1207
20-2-2004 23:10
Wat ik mij afvraag maar wat meer een veronderstelling van mijzelf is:
Toen ik nog skytec/showtec/weetikveel wat voor goedkope vloeistof van de plaatselijke disccoboer gebruikte had ik nog wel eens last van idd een vettig laagje over mn spullen en dan vooral op mn cases omdat die oppervlakken glad zijn en het dus goed kan blijven liggen.
Nu we de laatste paar keer JEM hebben gebruikt merk ik hier niets meer van.
Is dit toeval of valt dit uit te leggen, en dan niet een veronderstelling maar een bewezen feit?
Darth Crossfader

Terug naar forum Reageer (zonder quote)