Forum > Licht

Moving Heads

(57 reacties. Pagina 3 van 6)
Moderator(s): Dré
BamsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-3-2009
Laatste: 2-12-2015
Berichten: 141
18-10-2011 09:58
overigens heeft VL sinds kort ook erg mooie mid- en smallsized mh's in het assortiment, voor 6000 euro heb je een supermooie 400w spot, als je serieus CP overweegt kun en mag je deze niet uitsluiten.
en LED's komen er stormenderhand aan. zou nu iig niet meer gaan voor een conventionele wash (doe vooral fuiven). GLP Volkslicht is een supermooi apparaat, ook in wash verkrijgbaar.

aan merken vasthouden is zooooooo 2002. Gebruik wat je nodig hebt! de krypton draait alweer heel wat jaartjes mee en is wat dat betreft echt wel aan de prijs aan het geraken.
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
18-10-2011 12:25
Volkslicht zijn output is naar mijn mening ondermaats voor zijn prijs. Als je LED-Washes serieus overweegt: kijk een naar die van Elation met 10W LED's... en kijk daarna eens naar de ROBIN ledwash van Robe. Je zal meteen zien wat ik bedoel ;)
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
20-10-2011 23:18

dj-bart schreef:

behalve dat Martin al jarenlang marktleider is.
Dat ligt er maar net aan welke markt je bedoelt. In de drive-in show markt zijn de China merken volgens mij veel aanweziger dan Martin. In de touring-wereld zijn Martin, Robe, Vari-lite en Clay Paky allemaal flink vertegenwoordigd. In de TV-wereld ligt het er maar net aan wat de eis is, of er daadwerkelijk Martin in gaat. En dat kan ook een financiele eis zijn.
En dat we met veel succes al 6 jaar met deze spots werken, met normaal onderhoud (geen losse verhuur). Bovendien werkt het in je verkoop verhaal veel makkelijker. Mijn opdrachtgevers kennen de spots en verwachten ze. Bij onbekendere merken is dat toch anders, je moet je klant zien te overtuigen dat het nieuwe merk dat je aanbiedt minstens net zo goed of zelfs beter is. En ik zie me nou niet 2 spots meenemen tijdens meeting.
Als een "klant" Martin wel kent, maar Robe en Clay Paky niet dan wordt het tijd voor een dagje "klant bijspijkeren".
Light Image
Dj-bartStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-7-2006
Laatste: 12-11-2021
Berichten: 582
20-10-2011 23:34
Waarom je klant bijspijkeren? En dan met een verhaal aan komen zetten, "jamaar deze spot is net zo goed/is beter dan Martin." Sorry maar dat komt amateuritisch over. Maakt niet uit of je gelijk hebt of niet. Maar elke derde ranks verkoper komt met dat verhaal. Dus wil je dat goed en overtuigend doen, moet je met beide koppen op stap. Lijkt mij een beetje overdreven.

Bovendien kun je moeilijk al je klanten gaan bijspijkeren, ik heb niet de luxe dat ik alleen maar vaste klanten heb of dat mijn vaste klanten altijd hetzelfde willen.

Vanuit dat oogpunt zal mijn beslissing ook genomen worden. Dus de kop moet of echt een wereld van verschil zijn, dus in de vorm van mogelijkheden of duurzaamheid (waardoor de prijs drastisch omlaag kan) of de kop moet veel goedkoper en toch minimaal zo goed zijn als Martin. Op dit moment heb k nog geen offerte van Robe gekregen, maar is de Krypton en Entour per kop 300 euro goedkoper dan de JB Lighting, die kwa specificaties nagenoeg gelijk zijn.

Ik wacht nog even af wat ze gaan doen met de robe spots,, niet alleen de offerte maar ook de demo en daarna maak ik de beslssing.
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 24-6-2024
Berichten: 1139
24-10-2011 19:36

dj-bart schreef:

Waarom je klant bijspijkeren? En dan met een verhaal aan komen zetten, "jamaar deze spot is net zo goed/is beter dan Martin." Sorry maar dat komt amateuritisch over. Maakt niet uit of je gelijk hebt of niet. Maar elke derde ranks verkoper komt met dat verhaal. Dus wil je dat goed en overtuigend doen, moet je met beide koppen op stap. Lijkt mij een beetje overdreven.
Sorry hoor maar als jij of jouw klant, alleen maar merken willen die jullie kennen.
Krijgt dit een heel hoog, Wat de boer niet kent vreet hij niet, gehalte.

Martin e.a grote merken zijn helemaal niet zo goed, persoonlijk probeer ik die ZOOI niet te gebruiken.
Vari*Lite heeft mijn voorkeur, die denken ook na dat een spotje geserviced moet worden.
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
Dj-bartStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-7-2006
Laatste: 12-11-2021
Berichten: 582
24-10-2011 20:00
tuurlijk Varylite heeft ook mijn voorkeur, maar helaas past die niet in mijn budget. \volgende week krijgen we een uitgebreide demonstratie van Robe. Ben erg benieuwd of ze het waar kunnen maken dat ze veel beter, sneller en makkelijker in het onderhoud zijn.

Ik ben persoonlijk niet zo merk gebonden, maar dat neemt niet weg dat een Martin spot 10 x makkelijker is te verkopen dan een merk als Robe. Tenminste bij mijn klanten.
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 24-6-2024
Berichten: 1139
26-10-2011 20:37
Dan is het hoog tijd, dat je deze beste mensen gaat vertellen dat er veel, heeeeeel veel, meer merken zijn die beter zijn dan dat ene merk wat ze kennen.

Zelf heb ik nog niet moeten schroeven in een Robe maar wat ik er van heb gezien, is het mooi spul tegen een hele redelijke prijs.
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
26-10-2011 20:42

Douwe schreef:

Dan is het hoog tijd, dat je deze beste mensen gaat vertellen dat er veel, heeeeeel veel, meer merken zijn die beter zijn dan dat ene merk wat ze kennen.

Zelf heb ik nog niet moeten schroeven in een Robe maar wat ik er van heb gezien, is het mooi spul tegen een hele redelijke prijs.
Robe is zeer goed te servicen, echter ken ik weinig heads die dit niet zijn.
Zeker de kop van een head is redelijk in lagen opbouwd, dat je er eigenlijk net nooit bij kunt. Maar overal zitten wel wat "slimigheidjes zodat het net wel kan zonder alles open te halenn."

Maar goed; zoveel kopjes heb ik ook weer niet open gehad. Maar wel de meer onbekende (showtec modellen, 5 star, terbly, genius)
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
Dj-bartStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-7-2006
Laatste: 12-11-2021
Berichten: 582
26-10-2011 22:13

Douwe schreef:

Dan is het hoog tijd, dat je deze beste mensen gaat vertellen dat er veel, heeeeeel veel, meer merken zijn die beter zijn dan dat ene merk wat ze kennen.
Waarom? Tot nu toe is Martin in vergelijking met de Robe spots een stuk goedkoper. Bovendien heb ik nog geen koppen in dezelfde prijs/kwaliteit cat. gezien die voor de klant echt heel veel mooier, beter of sneller zijn.

Varylite en Clay Paky zijn leuk, maar mijn klanten willen niet meer betalen voor een kop dan ze nu al doen. 5 euro per kop per keer is wel te verkopen en is dus geen probleem maar niet het dubbele of zelfs nog meer. De Entours waar we nu mee werken hebben in de 5 jaar dat wij er mee werken prima hun ding gedaan, ik kan me ook niet helemaal vinden in de meeste problemen die andere mensen ermee ondervinden. Wellicht heeft dat er ook mee te maken dat men met rental spullen niet zo voorzichtig omgaat.

Maar wie weet, wellicht denk ik er na de demonstratie van volgende week er heel anders over en gaan we toch over naar Robe.
voor JB Lighting gaan we definitef niet, dit vanwege het feit dat we eigenlijk nooit wat met deze importeur gedaan hebben en de netto prijs daardoor tehoog uitvalt.
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 24-6-2024
Berichten: 1139
26-10-2011 23:00
Hoe kun je nu al zeggen dat de Robe's duurder uit zullen vallen?

Mijn eigen ervaring met Martin apperatuur is dat het niet allemaal even, service vriendelijk inelkaar zit.
Ik loop al sinds de 518 tot nu de 3k serie in het spul te schroeven.

Als je ipv 40 minuten, nog maar een kwartiertje nodig hebt om het spotje netjes schoon te maken.
Verdient die hogere kosten in de aanschaf, zich over de afschrijfperiode toch redelijk terug.
En dan heb ik het nog niet eens over de ergernissen die je bespaard tijdens het onderhoud.
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)