Geluidsverschil Shure pgx - slx - ulx - uhf
(30 reacties. Pagina 3 van 4)Moderator(s): Dré
IdeedeluxeStandaard Lid Uit: Anders Sinds: 4-6-2003 Laatste: 29-7-2017 Berichten: 853 | 31-3-2010 20:09 |
In het verlengde hiervan; een test van 14 zendmicrofoons in de prijsklasse beneden de 300 euro, inclusief de goedkoopste shure. Let op: het is in het duits. klik voor het pdf bestand (2.3MB) Totaal 20 pagina's aan informatie. | |
I am a TimeDriver! | |
CyberDanceVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 18-6-2003 Laatste: 1-7-2020 Berichten: 1212 | 8-5-2010 19:54 |
1 x bewerkt. Laatst door CyberDance op 8-5-2010 22:20 Even een subtiel kickje. Ik wil ook maar eens wat simpele wireless setjes aanschaffen. Tot nu toe altijd verwend geweest met de Shure UHF/UHF-R serie, absoluut niks op aan te merken maar daar is de prijs ook naar. Ook richting kleine verhuur setjes is dat al snel minder interessant.Mijn eerste gedachte was: doe maar wat van die EW-145 G3 setjes, want dat zijn tenslotte wel de wat bekendere setjes in het niet al te dure segment. Nu ben ik toch nog eens aan het verderkijken en heb nu de volgende opties: Sennheiser EW145G3, EW345G3, Shure SLX Beta58 of Shure ULX Beta 58. Waar ik nu dus benieuwd naar ben is of het klanktechnisch en qua features nuttig is om niet voor de EW100 maar een iets duurdere serie te gaan bij gebruik in volgende situaties: * kleine presentatiesets etc * simpele outdoor festivalletjes * kleinere stages op grote festivals * max 2 zenders per zaal/stage Setjes zullen dus niet gebruikt worden op mainstages bij grote festivals, presentaties/congressen en andere evenementen met veel wireless. Moet het écht goed, gaan gewoon de UHF's mee. | |
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2 | |
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 22-11-2024 Berichten: 9490 | 8-5-2010 21:55 |
Mijn insteek bij draadloos: zorg dat je altijd minimaal uit een paar kanalen kan kiezen, je weet nooit wat er in de buurt zit te storen. Zorg dat je een mic kiest die een beetje handkontakt ongevoelig is. Verder moet de mic het bereik hebben en een beetje op toepassing gekozen worden; dus als er zang is, wel een beetje zang mic kiezen. Als ze vaak voor de verhuur gebruikt worden kan de keuze van batterij van invloed zijn. Een paar AA batterijen met 2700 milliampère houden het beter en langer vol dan welk 9 volt blokje dan ook. Voor de rest zijn de meeste microfoons uit jouw rijtje beter dan de gemiddelde luisteraar het verschil kan horen | |
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat. | |
CyberDanceVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 18-6-2003 Laatste: 1-7-2020 Berichten: 1212 | 9-5-2010 12:00 |
Type batterijen is idd iets waar ik al naar gekeken had. Voorkeur gaat natuurlijk uit naar 2x AA (die heb ik zat liggen ivm UHF series), maar ik wilde de ULX serie niet al gelijk laten afvallen omdat die 9V heeft, zeker niet als die klankmatig veel beter zou zijn dan bijvoorbeeld de rest. Maar als ik hierboven zo lees vallen de shures dus sowieso tegen in het hoog-bereik (terwijl ik de sennheisers waar ik wel eens mee gewerkt heb al vrij dof vond klinken? ) | |
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2 | |
Watt-XtraStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 16-5-2006 Laatste: 8-11-2021 Berichten: 1182 | 9-5-2010 13:29 |
Ik heb hier de sennheisser G1 145'ers gehad. Nu bijna allemaal over op shure slx met beta 58 koppen. Mijn ervaringen zijn; shure is klankmatig een erg leuke set voor niet al teveel geld. Sennheisser doet het ook erg goed, net iets meer allround... echter bij een aantal zangeressen had ik toch liever de shure's... klonken gewoon beter! Shure moet je wel goed ingainen, willen namelijk wat makkelijker oversturen in de ontvanger. Voordeel van de G1 sennheissers, metalen body, dus veel robuuster in de verhuur. De Shure is kompleet plastic. Hoe dat met de G3 is weet ik zo niet. Denk dat een 1- op 1 vergelijking even moet plaats vinden om voor jezelf een conclusie te kunnen maken. | |
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes... | |
PartyfishStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 25-9-2002 Laatste: 6-1-2017 Berichten: 673 | 10-5-2010 20:01 |
Als je toch voor de sennheisers mocht gaan, dan is het misschien een idee om ipv de 145 kop de 1945 kop te pakken. Qua prijs niet heel veel duurder maar wel een stuk beter dan de 145. Gebruik zelf ook een 2tal van deze setjes en bevallen erg goed. Klank technisch het verschil met de shures durf ik niet heel veel over te zeggen maar qua bouwkwaliteit hebben de sennheisers een streepje voor in vergelijking met een shure slx bijvoorbeeld. | |
Eddy wallyStandaard Lid Uit: België Sinds: 17-1-2008 Laatste: 21-11-2017 Berichten: 823 | 10-5-2010 22:25 |
Begrijp het probleem van robuustheid bij SLX niet goed. Zitten bij mij keurig in FL.case gebouwd en kan niets aan gebeuren. | |
Frank76Standaard Lid Uit: Nederland Sinds: 13-5-2005 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 2053 | 11-5-2010 08:49 |
De micro zelf van de slx is grotendeels plastic. Je moet dus niet hard gooien, smijten of heel hard de schroefdraad aandraaien, want dan gaat ie kapot. Maar onder normaal gebruik zie ik geen enkel probleem met de slx of andere kunststof microfoons. | |
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein | |
Watt-XtraStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 16-5-2006 Laatste: 8-11-2021 Berichten: 1182 | 11-5-2010 11:05 |
eddy wally schreef: Begrijp het probleem van robuustheid bij SLX niet goed.Zitten bij mij keurig in FL.case gebouwd en kan niets aan gebeuren. Jij kunt er wel heel zuinig mee omgaan, maar je huurders...... | |
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes... | |
Eddy wallyStandaard Lid Uit: België Sinds: 17-1-2008 Laatste: 21-11-2017 Berichten: 823 | 11-5-2010 16:46 |
Geen enkele microfoon is gemaakt om mee te gooien en wanneer geleverd met nieuwe baterijen hoeven ze normaal gezien niet open gedraaid. Indien ik er aan begin te denken wat huurders allemaal (kunnen)doen met het materiaal dan doe ik geen oog meer dicht en kan beter iets anders doen. | |