Forum > Geluid

limiting/ervaring dbx driverack PA+

(27 reacties. Pagina 3 van 3)
Moderator(s): Dré
SubsystemStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-6-2004
Laatste: 24-9-2023
Berichten: 317
18-10-2009 10:33
Ja ok, maar hoeveel meer dcx'n zijn er verkocht tov de driveracks? Toch logisch dat er dan meer problemen gemeld worden. Bij dcx'en was er vooral het probleem van de flatcable, bij driveracks zijn er blijkbaar regelmatig problemen met vastlopen.
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 28-9-2024
Berichten: 5308
18-10-2009 11:42
Ik denk helemaal niet dat er veel meer DCX-en verkocht zijn dan Driveracks PA. Vastlopen is mij (met Driverack PA en 260) nog nooit gebeurd.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
Koen van der kStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-5-2009
Laatste: 8-3-2011
Berichten: 128
18-10-2009 13:00
Van de drie behringer dingen die ik ben tegengekomen bij klanten waren er drie met obscure problemen. Nu ben ik geen grote installateur maar van de 4 driverack PA-tjes die ik heb geplaatst heb ik er 0,0 teruggehad. Moet wel bekennen dat ik die PA-tjes niet bij grote / belangrijke / risicovolle installaties en applicaties toepas, daarvoor gebuirk ik driverack 260's. Maar, moet ook bekennen dat ik 2 PA-tjes heb gehad die 'n keer uit- en aangezet moesten worden omdat er 'n in- of output geen signaal doorgaf. Geen idee wat de oorzaak was, het was snel en zonder dat iemand er last van had opgelost.

Maar goed, 't ging over limiters, opzich is dat behringer ding best uitgebreid en mooi maar zou het risico nooit willen nemen ivm de slechte ervaringen.
Over het algemeen voldoen die dpa limiters met instelbare knee / overeasy prima voor 9 van de 10 applicaties.

Groeten !
Berghs eventsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-7-2009
Laatste: 19-10-2017
Berichten: 147
17-4-2010 17:20
Vandaag is mijn driverack pa + binnen gekomen.
Mijn oude processor was defect (een sirus) en ik mocht een ''nieuwe'' uitzoeken.
Nu wou ik kijken om zelf voor mijn speakers/amps presets aan te maken zodat ik de auto-eq functie kan gebruiken.
Ook wou ik graag de instellingen op de processor via de pc willen aanpassen.
Natuurlijk heb ik de handleiding doorgelezen en hierin stond dat ik in de volgede link de software kon downloaden:
https://hiqnet.harmanpro.com/sa_download.php

Nu heb ik deze software gedownload maar dan staat de driverack pa+ niet eens in de lijst.
Er stonden ook nog een aantal oudere versies van software.
ook hier heb ik er een aantal willekeurig van gedownload maar overal staan dezelfde ''apparaten'' in de lijst

Weet iemand welke versie ik moet hebben of waar ik de juiste software kan downloaden?
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 28-9-2024
Berichten: 5308
17-4-2010 23:39
Instellen via een pc kan niet met een PA/PA+, dat kan vanaf de 260. Update van de firmware en van de presets moet wel kunnen.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
Berghs eventsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-7-2009
Laatste: 19-10-2017
Berichten: 147
18-4-2010 02:00
Dat idee had ik al maar ik kan nergens de software voor de driverack pa + het updaten vinden.
Heeft iemand een idee waar ik deze kan vinden?
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 28-9-2024
Berichten: 5308
18-4-2010 06:02
De updates werken met HiQnet System Architect™ 2 en die kan je wel downloaden, maar op de gelinkte pagina wordt de Driverack PA+ nog niet genoemd als ondersteund apparaat. Het lijkt erop dat er nog geen nieuwere firmwareversie is dan waarmee het apparaat uit de fabriek komt. Voor de firmware komt natuurlijk alleen een update als dat nodig is (zoals bij de 260, waar in het verleden een paar foutjes zijn hersteld).

En voor de speaker tunings geldt zo te zien hetzelfde: er is nog geen geupdate lijst beschikbaar.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
RdreiersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-10-2009
Laatste: 21-5-2021
Berichten: 234
19-4-2010 08:44
Drive rack pa /pa+ zijn instapmodellen van dbx.

Zijn intersant in prijs te krijgen, missen hier een aantal zaken echter wel voor.

Maar je roept prijs is geen optie

Ik denk als je er moeite voor doet je de xilica kunt uithalen voor 200 euro meer.

Op het totaal wet je uit gaat geven of hebt kan 200 euro het toch ook niet meer zijn.

Als je dan gaat kijken wat je voor 200 euro meer krijgt.....

Voordeel wat je onder andere hebt is dat je bij xilica percies kunt aangeven wat iemand wel en niet mag.

Bediening via de laptop is gratis erbij, zit ethernet op, wifi router ertussen en gaan.

Kun je zelfs nog zeggen alles op het podium en met de laptop in de zaal inregelen en monitoren.

Laatste kan niet met de pa of pa+. Met een 260 of 2496 moet je ook weer rare fratsen uithalen omdat deze alleen serieel aan te sturen zijn.

Richard
DPA 2011C - DPA 4099

Terug naar forum Reageer (zonder quote)