Forum > Geluid

versterker stuk

(47 reacties. Pagina 3 van 5)
Moderator(s): Dré
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 5-10-2024
Berichten: 9491
14-3-2011 08:56
had je je boxen nog op alle twee de uitgangen van je versterker?
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
JVSVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-5-2003
Laatste: 18-6-2024
Berichten: 540
14-3-2011 10:02

Mifex schreef:

Er is zeker wat doorgebrand, hoe kan het dan toch dat de versterker nog werkt?
Mogelijk zijn er één of meerdere railstep-fets uit de klasse-H configuratie afgebrand. Dat komt wel vaker voor bij de PL's. Hij kan nog wel functioneren, maar zodra je wat harder gaat uitsturen zul je waarschijnlijk merken dat één kanaal veel eerder in de clip gaat. Óf het knalt nogmaals en je hebt nog meer schade. Devies: Niet meer gebruiken maar (laten) repareren !
DJohnnyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-3-2004
Laatste: 2-1-2024
Berichten: 235
15-3-2011 00:09

JVS schreef:

Mifex schreef:

Er is zeker wat doorgebrand, hoe kan het dan toch dat de versterker nog werkt?
Mogelijk zijn er één of meerdere railstep-fets uit de klasse-H configuratie afgebrand. Dat komt wel vaker voor bij de PL's. Hij kan nog wel functioneren, maar zodra je wat harder gaat uitsturen zul je waarschijnlijk merken dat één kanaal veel eerder in de clip gaat. Óf het knalt nogmaals en je hebt nog meer schade. Devies: Niet meer gebruiken maar (laten) repareren !
Heb een aantal keren meegemaakt dat de FETS's doorslaan en volledig geleiden. Dit resulteert in dat de eindtrap zijn volle voedingsspanning staat te dissiperen i.p.v. de voeding "in trappen" aangeboden krijgt. Merkbaar gevolg hiervan is dat het kanaal sneller heet loopt.
Corolla power!
StinosStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-2-2010
Laatste: 10-5-2016
Berichten: 234
15-3-2011 22:31
Afgelopen vrijdag een feestje gehad, dit keer met sub top combinatie,
Heb zelf een versterkerrack met 2 dynacords een paa 560 en een p 1050, nooit problemen mee gehad en altijd betrouwbaar geweest tot afgelopen vrijdag.
de paa 560 is al wat ouder en intensiever gebruikt geweest als de p1050 die ik overigens van de zomer gekocht heb.
Ik heb dit setje z'n half jaar niet meer gebruikt en toen uit de opslag gereden en er mee gewerkt. alles werkte prima alleen het linker kanaal van de paa 560 deed vrijwel nix, er kwam geen geluid uit, terwijl er signaal binnen kwam en er geen protect ledje o.i.d branden. de andere kant deed het prima dus heb ik even het andere topje doorgelust dus opzich prima kunnen draaien en geen last van gehad...?
Weet iemand waar dit probleem aan zou kunnen liggen en hoe ik dit zou kunnen verhelpen?

Stijn
TLS-Productions
PvGVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2009
Laatste: 5-10-2024
Berichten: 1595
15-3-2011 23:02
Geen protect leds aan? Wel een signaal ledje? Kun je het betreffende kanaal in de clip krijgen?
Ja --> waarschijnlijk een uitgangsrelais (beveiligingsrelais) met vuile contacten of losse (interne) kabels/stekers o.i.d.
Probeer het nog eens. En - alleen als je weet wat je doet! - met versterker open op het relais tikken en kijken of het geluid terug komt.
't is maar een hobby...
StinosStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-2-2010
Laatste: 10-5-2016
Berichten: 234
16-3-2011 07:47
Jep signaal komt gewoon prima binnen. Kan hem ook in de clip krijgen. Echter stuurt die niets uit. Ik kan me herinneren dat ie de vorige keer het af en toe wel en af en toe niet deed..??
Dus open maken en alles nalopen de beste keuze ?
Wil wel dat het weer betrouwbaar werkt.
Dank voor deze tip

Stijn.
TLS-Productions
DJohnnyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-3-2004
Laatste: 2-1-2024
Berichten: 235
16-3-2011 14:10
Stijn,

Uitgangsrelais van deze versterker wilden nog wel eens slecht contact maken. Dan krijg je dezelfde problemen als je nu omschrijft. Ik heb 20 jaar met HELE fijne ervaringen met deze PAA's gewerkt, wat een super versterkers zijn dit!
Corolla power!
StinosStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-2-2010
Laatste: 10-5-2016
Berichten: 234
16-3-2011 15:07
Vind het zelf ook leuk spul hoor (:
Lichtelijk dynacord fan laugh :D
En dynacord is over het algemeen vrij betrouwbaar dus baalde er nogal van vrijdag, maar goed 't kan gebeuren, en 't is prima opgelost!
Ik ga hem binnenkort even uit de opslag halen en dan zullen we eens kijken.
Hoe zou ik het probleem van de relais moeten verhelpen?

Stijn
TLS-Productions
DJohnnyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-3-2004
Laatste: 2-1-2024
Berichten: 235
16-3-2011 16:22
Hier ook een Dynacord fan ;)

Enigste remedie is het vervangen, je kunt het wel schoonmaken maar dit probleem
blijft terugkomen. Check ook even de DC op de uitgang, hoe lager de DC hoe langer
het relais mee gaat.
Corolla power!
StinosStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-2-2010
Laatste: 10-5-2016
Berichten: 234
16-3-2011 16:38
Okee dankjewel.
Lijkt me gewoon verkrijgbaar bij de plaatselijke elektronica boer?
Wat is hier overigens de kosten van?
Verder gaat het wel goed komen!(:
Ga er binnenkort eens met Hans (Ganzz) naar kijken! (:
TLS-Productions

Terug naar forum Reageer (zonder quote)