Forum > Geluid

Stage Accompany Blue Box.

(310 reacties. Pagina 3 van 32)
Moderator(s): Dré
HR SoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2005
Laatste: 13-3-2017
Berichten: 347
3-12-2007 14:50
Ik denk dat het ook heel sterk met de voorkeur ( of smaak) heeft te maken. Ik heb mijn SA 4534S ook een hele tijd gewoon gebruikt als hifi.... en was hier erg tevreden over. Prestaties waren buitengewoon goed ( persoonlijke voorkeur) ook bij lagere geluidsnivo's.Gewoon omdat het heel erg bij mijn persoonlijke smaak aansloot en het in de vorige woonkamer ook erg goed klonk.Ik ga ook mee met Webbie dat het gewoon is heel aparts heeft en zich niet zomaar laat vergelijken met andere merken.

Even een (audio)zijsprongetje; Ben pas verhuisd en heb nu in de nieuwe kamer ook mijn hifi ge-upgrade... mijn oude Marantz PM-80 is verruild voor Onkyo TS-DX595 en heb mijn Floating synthese 2 hierop aangesloten ( en als rear een setje BNS ML-50 ) en kan je zeggen dat de klank toch niet met PA te vergelijken is ( hahaha en de drukken/rendementen zeker niet ).
Manuals zijn niet alleen gemaakt om in de kast te liggen verstoffen.
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
3-12-2007 22:05
Hallo,

De Blue Boxen waar ik en Coninxke het over hadden was deze set op Marktplaats.
Mocht iemand het idee hebben om ze te kopen, neem dan de eerder geposte waarschuwing van Coninxke in ieder geval in acht.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
3-12-2007 22:40
Er staat nog een compleet verbouwd en defect setje op MP.

Voor zover ik weet heb ik het al eens eerder vermeld,
bij Vangelis in Rotterdam (1991) stonden er een mega.... mega ..... sets blue boxen. (naast de bekende "gewone" sets)
Nog voordat Vangelis er ooit gebruik van heeft kunnen maken waren de sets al compleet verregent, de schade was behoorlijk. Het zal mij echter niets verbazen dat deze boxen nog ergens hier en daar opduiken.

Martin.
kvm entertainment
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
3-12-2007 23:25
Hallo Martin,

Dank voor je post.

KVM schreef:

Er staat nog een compleet verbouwd en defect setje op MP.
Inderdaad die heb ik ook gezien, en heb gisteren al een mailtje richting hem gedaan.
Met een bod op de drivers, hoorns en versterkers.
Setje staat al zeker een maand of 6 op Marktplaats, als het niet meer is.

Dat van Rotterdam klopt ook, het was namelijk het "Eureka Concert".
Stage Accompany had daar voor 500.000 watt aan apparatuur staan voor 275.000 man aan publiek.

Jammer genoeg nooit daar zelf bij geweest.
Jij wel Martin?

Filmpje van Vangelis in Rotterdam, met vrij aan het begin een stackje Blue Boxen.

En een Concept Scetch van het concert.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
4-12-2007 01:02

Webbie schreef:

Jammer genoeg nooit daar zelf bij geweest.
Jij wel Martin?
Nee, helaas niet. Dat heb je nu eenmaal wanneer je in de muziekhandel zit.(heb het even opgezocht, 18 juni was op een dinsdag en als je op maandag gesloten bent komt dus alle verhuur retour, daarnaast gaat de verkoop ook gewoon door.)
Mijn vrouw is wel naar dat concert geweest (vanwege de laser) heb ergens ook nog foto's van dat concert. (en heel misschien zelfs nog een video, het was wel allemaal playback)

Het verhaal van de Bluebox luidspreker boxen kan ik mij nog goed herinneren aangezien in de Musicmaker (destijds "het" vakblad voor de muzikant) een behoorlijk verhaal met foto's stond.
Op het filmpje kan je ook zien dat er hier en daar plastic over de luidsprekerkasten zit. Een groot gedeelte was niet afgedekt en tja...in nederland regent het nog wel eens.

Martin.
kvm entertainment
XplodStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 12-3-2005
Laatste: 2-10-2024
Berichten: 210
8-12-2007 19:14
Hele kleine kick...

Ik kwam dit en dit net tegen, mocht je toch nog op zoek zijn naar SA-materiaal... wink ;)

Mvg
Goed bedoelde rotzooi is ook rotzooi...
ConinxkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 12-2-2006
Laatste: 28-9-2016
Berichten: 74
8-12-2007 20:16
Voor de geïnteresseerden, hij vraagt er 1500,- respectievelijk 5000,- voor.
Klant is Coninx!
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
11-4-2008 23:37
Hallo,

Inmiddels ben ik voorzien van een nette set (zeker voor zijn jaren) Blue Boxen.
De Blue Boxen komen uit de concertzaal van het Amsterdamse Odeon.
In de zaal hebben er acht gehangen, waarvan ik dan de laatste twee heb.

De Blue Boxen hebben elk jaar trouw hun onderhoudsbeurt gehad bij SA in Hoorn.
De laatste keer dat ze in Hoorn waren zijn ze ook helemaal nagekeken.
Tijdens het onderhoud is besloten door de directie van Odeon dat de Blue Boxen plaats moesten gaan maken voor een nieuwe set luidsprekers.
Omdat SA de 1503 chassis al recone-klaar hebben gemaakt hoef ik alleen dus nog twee nieuwe recone-kits te bestellen bij SA om de Blue Boxen weer technisch in orde te krijgen.

De bedoeling is verder om de Blue Boxen helemaal weer als nieuw te maken, wat dus betekent dat ik ze opnieuw ga spuiten (inclusief het logo) en het afneembaar frontje ga voorzien van nieuw foam (en een stalen grille om de woofers wat beter te beschermen).

Foto's Blue Box
Foto's PMS-5000

De (reserve) PMS-5000 is overigens te koop, deze zat bij de koop inbegrepen, net zoals de handleiding van de Blue Box (die ik nog even gauw heb gescanned en on-line heb gezet) en een SA Performer studio-rack.

Hieronder nog even wat meer info van de Blue Box in PDF-formaat:

Handleiding Blue Box (Nederlands), bevat ook een zeer interessant stukje over een "Bessel Configuratie" (richtings- en spreidingscontrole).
Service Manual Blue Box (Engels), met dank aan DJ Thomas voor het aanleveren er van.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 28-9-2024
Berichten: 5308
12-4-2008 10:41
Ze zien er goed uit voor hun leeftijd. In een discotheek waar ik in de jaren '80 draaide hingen Blue Boxen. Volgens mij de allereerste serie, die als gewoonte hadden dat het hoog halverwege de avond uitviel. Uberhaupt hadden ze eigenlijk te weinig capaciteit voor de zaal. En ik heb ooit een drive-in show in Delft gezien die er 4 per kant gebruikte. Da's dus bijna 700 kilo Blue Boxen...

Door wie laat je reconen? SA? Of zelf? Dat laatste wil ik je afraden: het is echt een nauwkeurig werkje dat vies tegenvalt de eerste keer. Mocht je niemand weten dan heb ik een prima adres voor je.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
12-4-2008 10:52
Hallo Victor,

Ik wil de recone zelf gaan doen, moet volgens mij goed te doen zijn.

Bij de recone-kit zit een "tooltje" (centreer-stuk) waarmee je de spreekspoel kan centreren tijdens het plakken.
Heb vorig jaar zelf bij mijn andere SA's de surrounds vervangen, en dat is ook een heel secure werkje.
En die zitten er echt netjes en recht op. Heb daar echt de tijd voor genomen toen.

Voorzie jij problemen dan?

De eerste versie had de SA 8520 RCD (de Philips clone dus, 30watt) als mid/high driver.
Mijn kasten hebben de veel zwaardere (in gewicht en belastbaarheid (60watt)) SA 8525 mid/high driver (naderhand opgevolgd weer door de SA 8526 RCD die een wat hoger rendement had).
De Blue Box heeft alle versies van de Ribbon Compact Driver gezien, zelfs de allerlaatste, de SA 8535.
De SA 8535 werd i.c.m. een SA 1513 woofer als upgrade geleverd met de aangepaste software (versie 6.0, speciaal voor de Neodynium Ribbon Compact Driver).

Hier de link naar mijn site van een PDFje waar alle RCD's in staan die Stage Accompany ooit heeft gehad.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)