Forum > Licht

Licht aansturing d.m.v. visual DMX

(31 reacties. Pagina 3 van 4)
Moderator(s): Dré
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
16-7-2007 01:34
Ik dacht dat het over VisualDMX ging. Ik heb verder geen ervaring met het lichttafeltje dat je hebt, dus daar kan ik je niet mee op weg helpen.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
SpaceyDeeJStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-12-2003
Laatste: 7-6-2013
Berichten: 144
16-7-2007 13:14
Even kort uitleggen hoe en wat met input en output bij Vusual DMX.

Jij zit te denken dat twee apparaten jouw dmx lijn kunnen aansturen ? Zowel de computer alsmede je lichttafeltje... Je moet beide controlers zien als een output die samen op 1 moeten moeten gaan werken... Dit is mogelijk, maar dan moet je een dmx merger ertussen zetten die van 2 lijnen 1 maakt... Of dat optimaal werkt ? Neen denk ik niet.

In het geval van Visual DMX, sluit je de lichttafel aan op de DMX input van VD (Visual DMX) en met de que list, geef je aan, welke waardes op de DMX input, de DMX OUTPUT van van VD aangestuurd wordt...

Uhm, snap je het nog ?
" Knopjes knopjes knopjes... ik draai graag aan ze... Nieuw stekkie wordt mooier en mooier, 250 meter met moois... "
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
3-9-2011 22:06
Even een "kick" omdat ik geen behoefte had aan een nieuw topic.

Vraag 1
Ik heb een laptopmet visual dmx, daarop aangesloten een Visual Productions Frontier.
De laptop herkent de Frontier, en als ik op "blink" klik gaan de ledjes ook daadwerkelijk knipperen. Lijkt me te kloppen.

Op de frontier heb ik een multidim aangesloten, als ik op wat willekeurige knopjes druk van de frontier gaan er af en toe ook ledjes branden op de multidim. Dus ook dit lijkt me te kloppen.

Nu wil ik via de laptop wat ledjes laten branden op de multidim, en daar gaat het fout.
Ik laat een simpele chase lopen op de dmx output monitor zie ik deze dan ook lopen.
Echter op de multidim gebeurt niets.
(grandmaster staat op 100%)

Wat doe ik fout? En hoe los ik dit op?

Ps. Als ik deze chase als "track" onder een knop zet en ik deze vervolgens activeer via de knop werkt het wél. Ik kan dus alleen niet direct besturen vanuit Visual DMX

Vraag 2:

Zelfde opstelling van laptop en frontier. Maar nu wil ik er graag een bcf2000 op laten werken. Deze word herkent als multimedia in de visual dmx. Maar Ik begrijp niet waar ik nu knoppen en faders kan toewijzen en functies in het programma.

Waar zit dit, en hoe werkt het?

Alvast bedankt!
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
PimmoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-7-2007
Laatste: 1-3-2022
Berichten: 424
3-9-2011 22:55
Voor mij een tijdje geleden dat ik VDMX voor het laatst gebruikt heb.
Maar volgens mij ken ik wel het antwoord op deze vraag.

watje schreef:

Vraag 2:

Zelfde opstelling van laptop en frontier. Maar nu wil ik er graag een bcf2000 op laten werken. Deze word herkent als multimedia in de visual dmx. Maar Ik begrijp niet waar ik nu knoppen en faders kan toewijzen en functies in het programma.

Waar zit dit, en hoe werkt het?

Alvast bedankt!
In de action editor moet je een nieuwe 'trigger' toewijzen, dit kan zijn toetsenbord, touchscreen op midi-apparaat.
Vervolgens kan jij actions toewijzen aan die knoppen/schuiven. (gaat erg makkelijk met de 'learn' functie).

Neem anders je laptop morgen even mee, kijken we in de lunch wel even laugh :D
dus...
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
3-9-2011 23:12

pimmo schreef:

In de action editor moet je een nieuwe 'trigger' toewijzen, dit kan zijn toetsenbord, touchscreen op midi-apparaat.
Vervolgens kan jij actions toewijzen aan die knoppen/schuiven. (gaat erg makkelijk met de 'learn' functie).

Neem anders je laptop morgen even mee, kijken we in de lunch wel even laugh :D
Kijk daar zat het dus; maar zal de laptop ff meenemen.
Komt goed; tot straks!
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
4-9-2011 18:29

watje schreef:

Wat doe ik fout? En hoe los ik dit op?
Fixture Configuration openen, naar het Universes tabblad gaan en de 'Universe01' of hoe je universe ook mag heten, connecten met de Frontier..

Ik kan overigens met zeer grote zekerheid zeggen dat deze beide vragen uitgebreid beantwoord worden in de handleiding.. sneaky :V wink ;)
Light Image
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
5-9-2011 14:49

JeroenVDV schreef:

Fixture Configuration openen, naar het Universes tabblad gaan en de 'Universe01' of hoe je universe ook mag heten, connecten met de Frontier..

Ik kan overigens met zeer grote zekerheid zeggen dat deze beide vragen uitgebreid beantwoord worden in de handleiding.. sneaky :V wink ;)
Bedankt dat je me ondanks je terechte "hint" naar de handleiding toch even wou helpen. Hiermee is het inderdaad gelukt!
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
6-9-2011 07:33

watje schreef:

Bedankt dat je me ondanks je terechte "hint" naar de handleiding toch even wou helpen. Hiermee is het inderdaad gelukt!
Geen probleem - het is een van de meest voorkomende "problemen", niet gek dat je het over het hoofd ziet. Actions programmeren staat best uitgebreid aangegeven in de handleiding en als je de structuur van de Action Editor eenmaal kent is het vrij simpel om bijzonder complexe automatisering/show control te maken!!
Light Image
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
7-9-2011 01:09

JeroenVDV schreef:

watje schreef:

Bedankt dat je me ondanks je terechte "hint" naar de handleiding toch even wou helpen. Hiermee is het inderdaad gelukt!
Geen probleem - het is een van de meest voorkomende "problemen", niet gek dat je het over het hoofd ziet. Actions programmeren staat best uitgebreid aangegeven in de handleiding en als je de structuur van de Action Editor eenmaal kent is het vrij simpel om bijzonder complexe automatisering/show control te maken!!
Om toch nog even een vraag te stellen, omdat ik deze niet in de manual kan vinden. Matrix Mania is dit te besturen dmv een midi controller (bcf2000) ik word vooral al blij als ik de Speed/Attack/Grandmaster onder een fader heb.
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
7-9-2011 11:41
Als het alleen om matrix gaat, waarom gebruik je dan geen Canvix? Werkt met dezelfde hardware en is gratis te downloaden. 4 layers matrix server met trigger mogelijkheden via MIDI (zit prima BCF-2000 template zelfs in!), maar ook volledige profielen voor Avolites, Flying Pig, MA en andere tafels te krijgen!
Light Image

Terug naar forum Reageer (zonder quote)