Forum > Geluid

XONE:92 of DJM800?

(45 reacties. Pagina 3 van 5)
Moderator(s): Dré
DannyK78Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2005
Laatste: 15-7-2010
Berichten: 303
26-4-2006 22:13
Bij mij wekt het verhaal de indruk dat de kaospad "in-line" staat aangesloten en niet via s&r. Maar ik ken het begrip "aux" niet ashamed :$. Want vertraging ondervind ik zelfs als ik effecten gebruik op mijn mixer zelf. Bijvoorbeeld een faderflanger op half dry half wet en dan de fader helemaal open. Theoretisch resultaat: geen flange effect (faderstand bepaald mate flange, fader open is geen flange, fader dicht is maximaal). Praktisch resultaat: wel een phase/flange wegens vertraging en een mix van dry/wet.

Zie niet in waarom dat bij de Kaosspad anders zou zijn, anders dan dat hij in-line staat geschakeld.
Niet meer actief in het wereldje, maar kom hier toch nog graag
JadjongStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-8-2002
Laatste: 2-1-2021
Berichten: 614
26-4-2006 22:29

DannyK78 schreef:

Bij mij wekt het verhaal de indruk dat de kaospad "in-line" staat aangesloten en niet via s&r. Maar ik ken het begrip "aux" niet ashamed :$. Want vertraging ondervind ik zelfs als ik effecten gebruik op mijn mixer zelf. Bijvoorbeeld een faderflanger op half dry half wet en dan de fader helemaal open. Theoretisch resultaat: geen flange effect (faderstand bepaald mate flange, fader open is geen flange, fader dicht is maximaal). Praktisch resultaat: wel een phase/flange wegens vertraging en een mix van dry/wet.

Zie niet in waarom dat bij de Kaosspad anders zou zijn, anders dan dat hij in-line staat geschakeld.
Een aux is een 2e aftakking van een signaal. Net zoiets als je booth/monitor/mix2 uitgang op een dj mixer, maar dan nog eens per kanaal een volumeregeling.
DannyK78Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2005
Laatste: 15-7-2010
Berichten: 303
26-4-2006 22:37
Ah duidelijk, ik neem aan dat de aux na de eq en de fader komt?

En hebben we het hier dan over een aux per kanaal, of 1 aux voor de hele mixer met per kanaal een aparte volume regeling (met vu meter??).

Maar dan moet het signaal na de kaospad toch weer terugkomen in de mixer? Ik neem aan op een ander kanaal. Maar al is dit (via een knopje ofzo) op hetzelfde kanaal, dan nog treedt er vertraging op wanneer de origineel en signaal na KP door elkaar gaat halen, ook al demp je het originele signaal met 20dB (is net zoiets als dry/wet bijna helemaal op wet zetten).
Niet meer actief in het wereldje, maar kom hier toch nog graag
SebastiaanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-12-2005
Laatste: 13-8-2011
Berichten: 20
26-4-2006 22:43
ik zet helemaal niks op pre, ik gooi die effecten er gewoon in.
als je vaak genoeg met je kp speelt, weet je de effecten we, en hoe en wanneer je ze bruikt. ik heb helemaal geen bijgeluiden of wat dan ook. en je kan het volume van het effect regelen met de gain knop van de mixer regelen en op de kp2 zelf, daarbij komt ook nog is dat als je em op een aux kanaal aansluit je 4 band eq voor je effecten hebt.
FrisbeeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-12-2002
Laatste: 29-9-2010
Berichten: 377
27-4-2006 14:51

DannyK78 schreef:

Ah duidelijk, ik neem aan dat de aux na de eq en de fader komt?

En hebben we het hier dan over een aux per kanaal, of 1 aux voor de hele mixer met per kanaal een aparte volume regeling (met vu meter??).
De Xone92 heeft 2 AUX-send bussen voor de hele mixer. Per kanaal kun je het volume regelen en hem op 2 manieren instellen (PRE of POST-fade). Bij PRE zit het signaal voor de fader (zoals de cue van de koptelefoon). Bij POST is het volume dat je door de send/aux uitgang stuurt afhankelijk van de stand van de kanaalfader.

Sebastiaan schreef:

ik zet helemaal niks op pre, ik gooi die effecten er gewoon in.
Ik ben blij dat het bij jou wel werkt, je bent de eerste van wie ik dat hoor. Op het Xone-forum staan ook een aantal berichten dat de send-return niet lekker werkt...

Xone 92 and EFX 1000 (yes..again)
efx 500/xone 92 combo
My efx1000 and xone:92
Xone92 + Pioneer efx500 problem
etc.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
27-4-2006 16:26

Frisbee schreef:

Ik ben blij dat het bij jou wel werkt, je bent de eerste van wie ik dat hoor. Op het Xone-forum staan ook een aantal berichten dat de send-return niet lekker werkt...
Joh, da's kort door de bocht zeg...

Overigens weet ik nu ZEKER dat de maan van kaas is. 7720000 hits kunnen niet allemaal ongelijk hebben...

;-)

De routing van de Xone:92 is geheel volgens de studio en PA regels. Uiteraard zijn er diverse DJ mixers die andere methoden gebruiken (uhm...)...

Enige grote nadeel is als je EN effecten gebruikt waarbij je alleen het effect wilt horen EN effecten gebruikt waarbij je de combi hoort (en die ook nog eens vlak achter elkaar).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
FrisbeeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-12-2002
Laatste: 29-9-2010
Berichten: 377
27-4-2006 17:31
Ik weet dat het kort door de bocht is maar blijkbaar lukt het niet erg mn punt duidelijk te maken (tegenover Sebastiaan). Uiteraard zal de xone aan alle normen voldoen wat betreft aansluitingen en routing. Het probleem met digitale effect apparaten is alleen dat je ze niet via de "analoge weg" kunt mixen met een signaal dat niet door het apparaat is geweest. Gewoon vanwege de vertraging die ontstaat door de digitale processing. Zelf heb ik ervaring met 3 verschillende effectapparaten (SoundbiteXL, Alesis Philtre en Pioneer EFX-500) en die geven allemaal dit probleem.

Overigens beweer ik niet dat de Xone92 een slechte mixer is of dat je überhaupt send-return nodig hebt om goed met externe effecten te kunnen werken. Ik zeg alleen dat de send-return van de Xone's niet optimaal werkt met digitale effect apparaten. Dat is een wezenlijk verschil met de manier waarop Pioneer omgaat met (externe) effecten happy :)
SebastiaanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-12-2005
Laatste: 13-8-2011
Berichten: 20
27-4-2006 22:59
ik snap je punt ook ech niet. enige nadeel dat ik zou kunnen bedenken, is dat je het effect niet kan toewijzen aan een kanaal zoals op een pioneer. ik zie alleen maar grote namen draaien zoals adam beyer, chris liebing, en die hebben hun kp 2 of soundbite ook allemaal op de aux kanalen aangesloten. en in het geval van een soundbite lijkt mij dat je sample gewoon loopt, met de fader van aux kanaal open, en zo kan je met de 'gewone kanalen" gewoon een plaatje gelijk zetten en inmixen, en andersom ook natuurlijk. dus welke problemen jij met een soundbite ook heb zou ik niet weten.
SebastiaanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-12-2005
Laatste: 13-8-2011
Berichten: 20
27-4-2006 23:07
and to frisbee, ik heb net ff de links op het xone forum die gepost heb gelezen...enneh er zijn dus wel degelijk oplossingen voor de problemen die die mensen hebben met hun efx gear, er staat ook dat hun nadat ze de mixer beter hebben leren kennen juist heel erg tevreden zijn met de manier waarop hij werkt met efx.
in mijn optiek is een Xone echt een mixer waar je heel erg aan moet wennen, zeker ook de 4 band eq dat werkt gewoon heel anders, met een 4 band eq hoor je je platen pas echt goed. Als je de xone eenmaal door hebt, wil je nie anders...
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
27-4-2006 23:13

Sebastiaan schreef:

Als je de xone eenmaal door hebt, wil je nie anders...
Mwah als dat zo was geweest dan had ik geen Nuo5 in huis gehad maar was ik nog steeds tevreden geweest met de Xone:62..... maar als ik even snel terug denk is dat de mixer geweest waar ik het kortst mee gewerkt heb hier in huis.

Ik vind het namelijk maar priegelige dingen die xone's ;-)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)