Forum > Geluid

XONE:92 of DJM800?

(45 reacties. Pagina 1 van 5)
Moderator(s): Dré
StijnosStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2005
Laatste: 13-8-2010
Berichten: 21
23-4-2006 16:50
Ik wil een nieuwe mixer aanschaffen, maar ik twijfel nogal tusen de XONE92 van Allen & Heat of de allernieuwste Pioneer DJM 800. qua prijs liggen ze nagenoeg gelijk, maar ik heb geen ervaring met beide mixers.
Heb altijd van die DJM600 en 500 gehoord dat ze zeer snel overstuurd worden en dat het geluid van de Allen & Heat gewoon te perfect voor woorden is. De XONE 92 heeft volgens mij weer niks aan effecten, waar de pioneer waarschijnlijk weer vol van zit. Effecten is absoluut geen must, maar wel leuke toevoeging.
Wie heeft er ervaring met 1 van deze of eventueel beide mixers?
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
23-4-2006 16:58
Allereerst: De geluidskwaliteit vooral bij EQ-boosten, gain-boosten, etc. van de DJM-800 is prima voor m'kaar. Klinkt stukken beter dan de 600, sterker nog: Hij klinkt gewoon prima. Zeker als je later misschien de digitale aansluitingen gaat gebruiken.

Effecten van de 800 zijn ontzettend leuk. Zowel de "standaard" effecten als delay, filter, flanger, etc. als de "color"-effecten die nog eens over de kanalen heen kunt gooien, werken erg goed en leuk.

Faders zijn STUKKEN fijner dan de DJM600. Ik houd wel van de wat stroevere faders waar je dus preciezer en fijner mee kunt mixen. Ook is er geen master-fader meer voorzien, ben ik persoonlijk ook blij mee. Lekker veilig met een draaiknop waar je niet tegen kunt stoten.

Tot zover de DJM800. Mag iemand anders de Xone:92 doen wink ;)
Light Image
MisterBoemStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-2-2005
Laatste: 26-3-2009
Berichten: 111
23-4-2006 17:24