Forum > Muziek

Tijdelijke regeling BUMA/STEMRA

(86 reacties. Pagina 3 van 9)
Moderator(s): Dré
DjpStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-7-2004
Laatste: 31-8-2016
3-1-2006 11:34

KVM schreef:

Reind schreef:

Heb ik ook een oplossing voor...... fikken als MP3. Das data en dus voor betaald ;-)
Op mp3 spelertjes komt toch ook muziekheffing?
Of loop ik nu weer voor op de feiten....

Martin.
dat loopt al heel lang, eerst wel heffing, toen weer niet.
maar het komt eraan.

(werk in een pc zaak waar ze die dingen verkopen)
BombermanStandaard Lid
Sinds: 8-6-2005
Laatste: 26-8-2006
4-1-2006 01:22

Sylvia schreef:

Ik ga toch potdorie niet nog eens betalen voor iets waarvoor ik al betaald héb (veel te veel zelfs, gezien de debiele cd-prijzen, om nog maar te zwijgen over vinyl)
Helemaal mee eens. Ik ken niet 1 muziek-artiest die niet kan rondkomen van zijn salaris, dus die cd-prijzen kunnen best wat omlaag! En inderdaad; Vinyl is helemaal ziek qua prijzen! 1 nummertje, misschien 2 en hooguit 3 met een remixje erop om 'm vol te krijgen... 9 euri! achterlijke prijzen! Ik draai heel veel met cd en ben nog nooit gepakt. Eerlijk gezegd ben ik net zo bang voor buma/stemra dan voor een regenworm...... Helemaal niet dus! OPLICHTERS, DAT ZIJN T!
cdj800-powerrr
BarbaraStandaard Lid
Sinds: 21-6-2005
Laatste: 30-9-2009
4-1-2006 02:44

Bomberman schreef:

Sylvia schreef:

Ik ga toch potdorie niet nog eens betalen voor iets waarvoor ik al betaald héb (veel te veel zelfs, gezien de debiele cd-prijzen, om nog maar te zwijgen over vinyl)
Helemaal mee eens. Ik ken niet 1 muziek-artiest die niet kan rondkomen van zijn salaris, dus die cd-prijzen kunnen best wat omlaag! En inderdaad; Vinyl is helemaal ziek qua prijzen! 1 nummertje, misschien 2 en hooguit 3 met een remixje erop om 'm vol te krijgen... 9 euri! achterlijke prijzen! Ik draai heel veel met cd en ben nog nooit gepakt. Eerlijk gezegd ben ik net zo bang voor buma/stemra dan voor een regenworm...... Helemaal niet dus! OPLICHTERS, DAT ZIJN T!
Ga jij het ze vertellen? Het heeft niks met de artiesten te maken, ookal vinden die het natuurlijk niet erg.

Het is toch allemaal hartstikke logisch, we verdienen minder...hm..WE MAKEN HET NOG DUURDER sneaky :V

Lange discussie die je NEVER gaat winnen, maar toch, succes.
Potverdorie
DjpieterlStandaard Lid
Sinds: 17-1-2004
Laatste: 10-4-2009
4-1-2006 08:28
Ik koop mijn MP3's via Dance-tunes, Beatport e.d. Maar ik wou wel eens weten wat dat voor gevolgen had als ik dat in een club zou spelen. Maar dat mag dus blijkbaar ook niet want ik kopieer mijn MP3 file op een audio CD, en dat is dus de bekende thuiskopie, niet bedoeld voor 'on the road'.

Hierop replyde ik: dan wis ik toch mijn MP3 en wissel ik in feite toch alleen van medium en is er geen kopie?

Daar heb ik geen antwoord meer op ontvangen...
Mark_dabombStandaard Lid
Sinds: 17-9-2002
Laatste: 21-12-2010
4-1-2006 08:42
Probleem is dat in de algemene voorwaarden van bijvoorbeeld Dance-Grooves staat dat de gedownloadde MP3's alleen voor thuisgebruik geschikt zijn en dus niet voor het ten gehore brengen in een openbare gelegenheid.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 31-10-2024
4-1-2006 09:10

Bomberman schreef:

Ik ken niet 1 muziek-artiest die niet kan rondkomen van zijn salaris, dus die cd-prijzen kunnen best wat omlaag!
Heb jij überhaubt kennisen die artiest zijn?
Ik wel, en ook mensen die cd's uitbrengen.
Ik kan je vertellen dat er heel veel artiesten zijn, die er geen brood van kunnen vreten.
Amper een zakcentje over houden.
Die mensen zie je alleen nooit in de top 40 verschijnen.
Maar 80% van alles wat er optreed in Nederland heeft er nog wel een baan bij hoor.
En inderdaad; Vinyl is helemaal ziek qua prijzen! 1 nummertje, misschien 2 en hooguit 3 met een remixje erop om 'm vol te krijgen... 9 euri! achterlijke prijzen!
Relatief gezien zijn vinyl disco singles goedkoper dan vroeger,
In mijn drukste tijd betaalde je voor een beetje vinyl, (met één nummer erop) F 16,- tot F 20,- En dan hebben we het over 20-25 jaar geleden.
Import was nog veel duurder.

De Buma Styemra maakt de muziek niet duur,
de prijzen van cd's owrden kunstmatig hoog gehouden door de platenmaatschappijen.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DjpieterlStandaard Lid
4-1-2006 11:28

mark_dabomb schreef:

Probleem is dat in de algemene voorwaarden van bijvoorbeeld Dance-Grooves staat dat de gedownloadde MP3's alleen voor thuisgebruik geschikt zijn en dus niet voor het ten gehore brengen in een openbare gelegenheid.
Maar hoe gaat dat dan met CD's? Daar staat ook eenzelfde regelement op gedrukt. Die worden ook in het openbaar gedraaid. En als ik me niet vergis staat dat ook op een 12".
JadjongStandaard Lid
Sinds: 6-8-2002
Laatste: 2-1-2021
4-1-2006 12:05

djpieterl schreef:

mark_dabomb schreef:

Maar hoe gaat dat dan met CD's? Daar staat ook eenzelfde regelement op gedrukt. Die worden ook in het openbaar gedraaid. En als ik me niet vergis staat dat ook op een 12".
Daarvoor moet de feestvierder per bezoeker een vergoeding betalen aan Buma/Stemra. Waarom dat niet van toepassing bij mp3 is.... ashamed :$
DjpieterlStandaard Lid
4-1-2006 13:45
Ik wou net zeggen, dat betaald (in mijngeval) de eigenaar van de discotheek. Goede vraag voor de Buma (als ze nog antwoorden) laugh :D
Dj pacificStandaard Lid
Sinds: 18-5-2005
Laatste: 31-7-2022
4-1-2006 16:01
ik vind zowiezo de prijzen vergeleken met dvd's/films veel te hoog, voor nieuwe verzamel cd zit je tussen de 10/20 euro voor redelijk nieuwe flim ook zo'n 15/20 euro en denk toch dat bij een aantal films meer geïnvesteerd word dan in cd's maar ik kan me natuurlijk ook vergissen happy :)
Ik gebruik enkel A-merken: Adam Hall, American audio, American dj....

Terug naar forum Reageer (zonder quote)