Forum > Geluid

Ontploffende cd's

(62 reacties. Pagina 3 van 7)
Moderator(s): Dré
VieroStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-11-2004
Laatste: 12-10-2024
15-5-2005 10:49

OmErta schreef:

dj Jasper schreef:

Het heet middelpunt zoekende kracht. Ik heb er laatst een groot experiment mee gedaan. Ik heb een eigen opstelling gebouwd en daarna de krachten op een gewichtje gemeten. En de getallen waren erg groot bij 900 RPM. Ik zal het werkstuk weleens online zetten.
Neen hoor viero was juist dit is de middelpuntvliedende(= centrifugaalkracht) kracht die te groot wordt en de middelpuntzoekende(= centripetaalkracht) die te klein word. Wordt dikwijls door elkaar gebruikt maar dat kon je vorig jaar bij onze fysicaleerkracht best niet doen ...

grtz alex
razz :p kweet zonder wat ik volgend jaar zal uitsteken in fysica laugh :D ben er echt een kei in shut up :X
Fun is serious business!
SkitStandaard Lid
Sinds: 3-11-2002
Laatste: 13-2-2016
15-5-2005 17:06
Heb het ook eens aan de hand gehad, met een catalogus op CD-ROM van Monacor (jullie zijn gewaarschuwd). Kwaad mailtje gestuurd, zelfs geen antwoord op gehad. Ik heb toen m'n drive uit elkaar gehaald en alle stukjes er uitgevist met een pincet. Gelukkig werkt ie nog.
Ik heb geprobeerd te stoppen, maar ik ben weer helemaal terug begonnen.
Patrick van VugtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2004
Laatste: 14-10-2008
15-5-2005 23:02
Het scheint ook met branders te kunnen gebeuren. Teminste, mijn broer werkt in een p.c. zaak, en daar hoor ik dan wel eens van die nieuwtjes van.

De welbekende "livetech" cd's van de aldi, dat zijn eigenlijk opgekochte foute persingen (als je dat zo noemt) van andere merken. Dus zegmaar cd's die bij andere merken niet door de kwaliteids test kwamen. Daar plakken ze bij livetech dan een labeltje met een x aantal speed op (wat de cd dus eigenlijk helemaal niet kan hebben). Zo kan het gebeuren dat de cd uit elkaar spat als je op hoge snelheid brand (zoiezo niet doen! nergens voor nodig die onzin!).
*Quukske*
ReindStandaard Lid
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
16-5-2005 01:24

Patrick van Vugt schreef:

(zoiezo niet doen! nergens voor nodig die onzin!).
Als je op het laatste moment vlak voor je weg gaat nog een cd moet branden omdat je zo nodig in slaap moest vallen op de bank voor je ergens moet draaien is 52 speed cd fikken best handig wink ;)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
PeterStandaard Lid
Sinds: 8-8-2002
Laatste: 12-9-2012
16-5-2005 16:13
Heel fijn om te horen over dat lifetec, heb dus pas nog een doosje gehaald. Ik heb zelf echter nog nooit problemen gehad met die dingen, maar toch...
Volgende keer Peter!
VieroStandaard Lid
Sinds: 10-11-2004
Laatste: 12-10-2024
16-5-2005 16:14
idem, ikzelf heb ook ng es zo'n cd's gekocht, en ook niet echt probs mee gehad
Fun is serious business!
SandervandermaatStandaard Lid
Sinds: 23-8-2004
Laatste: 23-4-2007
16-5-2005 16:22
zat dit vanmorgen te lezen kijk omhoog naar me doosje lifetec en denk pcies hetzelfde als jullie 2razz :p
liever een ster in me voorruit dan een ster in me gril
PimWStandaard Lid
Sinds: 13-4-2003
Laatste: 15-12-2010
16-5-2005 17:11

Het scheint ook met branders te kunnen gebeuren. Teminste, mijn broer werkt in een p.c. zaak, en daar hoor ik dan wel eens van die nieuwtjes van.

De welbekende "livetech" cd's van de aldi, dat zijn eigenlijk opgekochte foute persingen (als je dat zo noemt) van andere merken. Dus zegmaar cd's die bij andere merken niet door de kwaliteids test kwamen. Daar plakken ze bij livetech dan een labeltje met een x aantal speed op (wat de cd dus eigenlijk helemaal niet kan hebben). Zo kan het gebeuren dat de cd uit elkaar spat als je op hoge snelheid brand (zoiezo niet doen! nergens voor nodig die onzin!).
bron??? ben ik toch wel erg benieuwd naar, aangezien ik een keer een test heb gelezen waarin de life-tech cd's van de Aldi erg goed naar voren kwamen! tevens heb ik er zelf ook geen problemen mee gehad, terwijl ik ze al 3 jaar gebruik met mijn 4-speed hp-brander. Dus zou je kunnen vertellen hoe je aan die informatie komt?
SpeakerfreakStandaard Lid
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
16-5-2005 17:25

Peter schreef:

Heel fijn om te horen over dat lifetec, heb dus pas nog een doosje gehaald. Ik heb zelf echter nog nooit problemen gehad met die dingen, maar toch...
lekker boeie razz :p doosje is paar cent, maar heb ze zelf ook welles gebruikt en ook niet echt problemen mee gehad
OmErtaStandaard Lid
Sinds: 17-1-2005
Laatste: 23-12-2008
16-5-2005 17:52

De welbekende "livetech" cd's van de aldi, dat zijn eigenlijk opgekochte foute persingen (als je dat zo noemt) van andere merken. Dus zegmaar cd's die bij andere merken niet door de kwaliteits test kwamen. Daar plakken ze bij livetech dan een labeltje met een x aantal speed op (wat de cd dus eigenlijk helemaal niet kan hebben). Zo kan het gebeuren dat de cd uit elkaar spat als je op hoge snelheid brand (zoiezo niet doen! nergens voor nodig die onzin!).
Klinkt natuurlijk mooi hé als je kan uitpakken met "leuke" informatie die nog niemand weet. Maar het zou nog leuker zijn mocht die informatie correct zijn. Hoeveel foute persingen moeten er dan wel niet zijn bij die 'andere merken' denk je dan dat ze niet eens naar hun techniek zouden kijken mochten ze zoveel foute persingen hebben? Het is net alsof je zou zeggen dat een Lada (je weet wel die autos) eigenlijk afgekeurde volkswagens zijn.(vergelijkingen met autos deden het toch altijd goed?) Of dat Gemini boxen afgekeurde LEM-boxen zijn. Klinkt niet echt geloofwaardig vind je niet? Zijn dus gewoon ook cds zoals een Lada een auto is maar dan wel één die goedkoper gemaakt is en minder lang zal meegaan en waarbij je meer kans op fouten hebt.

mvg Alex

Terug naar forum Reageer (zonder quote)