Forum > Geluid

Verschil tussen CDJ-500, MKII en MKII Limited

(44 reacties. Pagina 3 van 5)
Moderator(s): Dré
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
1-12-2004 12:59
Voor 500 euro (samen neem ik aan) moeten het absoluut MKII's zijn én moeten ze in perfecte staat zijn. Ik vind het behoorlijk aan de prijs persoonlijk.

Ooit viel ik ook als een baksteen voor de CDJ-500. Wanneer je hifi-spelertjes gewend bent, is zoiets natuurlijk je van het. Voor die tijd vond ik het ook een mooi ontworpen en prettig werkende basic speler.

Als je de CDJ-500 nu tussen de huidige alternatieven plaatst (en dan bedoel ik letterlijk naast elkaar zetten en mee pielen, niet plaatjes en specs vergelijken), zoals de CDJ-100 of de spelers die Victor noemt, dan is de CDJ-500 imo behoorlijk gedateerd aan het worden. Wel gebruikersvriendelijk, maar niet shockproof en vrij plomp en log in ontwerp.

Nogmaals, ik heb ze jarenlang met plezier gebruikt, en ja, ik heb heel hard gevloekt als ik ergens moest draaien waar een houten vloer lag of een gammele tafel stond. Het zijn geen slechte spelers, maar er zijn inmiddels prijstechnisch veel interessantere alternatieven.

Ik vind op dit moment 500 euro écht veel te veel. Eén of twee jaar geleden lag dat nog wat anders. Zodra het nu twee MKII's in nieuwstaat voor pakweg 350 a 400 euro worden, dan begrijp ik je overweging, maar meer zijn ze in mijn ogen niet meer waard.

Enne...Frankrijk?! Die ga je toch niet kopen hè? Je zit met verzendkosten en je MOET kunnen testen of de spelers nog o.k. zijn. Bij mij gingen bijvoorbeeld wat loopknoppen kuren vertonen, en als je niet strak kunt loopen heb je er meteen helemaal niks meer aan.
ThijsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-11-2004
Laatste: 11-4-2008
Berichten: 18
1-12-2004 13:16
Opzich goed dat je het zegt ! Servicen kan ik zelf doen, technische kennis is hier ruim voldoende voor aanwezig en tevens de apparatuur.

De prijs was uiteraard samen.

Ik heb hier al een jaar of 7 een RMX-9 staan en vind dit erg lekker mixen. Waarom ? Gewoon simpel en doeltreffend. Ik kocht hem overigens puur voor de combinatie ! (en zocht een goede minidisk-speler) Dus niet alleen om te mixen… lekker te klojo-en. Je leert wel goed met een cross-fader werken btw !

Toch mis ik wel toon-regeling en wil weer wat met platen gaan doen en kom daarom uit voor CDspelers zonder poespas en met loop enz. uit een de CDJ-500.

Ik ben even bezig geweest met een complete Denon set incl 2x 5000 en een pioneer of denon mixer maar dat zoek ik eigenlijk niet. Teveel poespas wat ik toch niet ga gebruiken.

Owja…. Buitenland ben ik niet zo bang voor hoor ;) Desnoods rij ik er even heen….. Parijs is tevens een mooie stad….. btw….. gaat niet door ;)
Ik ben ik !
Dj sonicStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 11-1-2004
Laatste: 18-3-2013
Berichten: 80
1-12-2004 14:15
den 500 gewoon raad ik u ten sterkste af, heb er 2 gekocht maar schokke kunnen ze ni aan wink ;)
LucStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2003
Laatste: 14-1-2013
Berichten: 385
1-12-2004 16:20

Thijs schreef:

Luc.... kan ik dat setje van die SE's niet van je overnemen anders ? ;)
Ik zou best wat anders willen (ook al blijven ze lekker werken), maar daar is op dit moment niks-nakkers-nader geld voor. Alleen als wij niets bij onze nieuwe cd-spelers hoeven te doen wordt het interessant wink ;) . Je voelt hem al, dat wordt dus niks, want cd-spelers van (ongeveer) dezelfde klasse uit deze tijd zijn echt veeeeel te duur voor ons op het moment. Er staan nog 2 punishers te trappelen om op de wereld gezet te worden, een extra ep-2500, 2 b1220's, par-set/nieuw mengpaneel/draadloze mic. en ga nog maar even verder...
In het verleden behaalde posts bieden geen garantie voor de toekomst...
LucStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2003
Laatste: 14-1-2013
Berichten: 385
1-12-2004 16:21

dj sonic schreef:

den 500 gewoon raad ik u ten sterkste af, heb er 2 gekocht maar schokke kunnen ze ni aan wink ;)
Bedankt, dat wisten we nog niet.
In het verleden behaalde posts bieden geen garantie voor de toekomst...
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
1-12-2004 20:31
Ik heb eigenlijk ook een vraagje over deze spelers.
heb er hier al een tijdje twee staan maar ik heb het volgende probleempje ermee:

Ze staan op een oude bar, van een oud café, die overigens al jaren niet meer gebruikt wordt als café, dus doet ze maar dienst als ideale plaats om al m'n dj gerief op te stellen. Spelers en mengpaneel staan mooi op mousse matjes maar de 500mkII's doen af en toe het volgende:

* wanneer je start om te mixen hapert de speler in de eerste drie seconden van het liedje. dan moet je even opnieuw de track klaarzetten door over en weer te "zappen" en dan opnieuw op play te drukken. Merkwaardig is dat dit alleen gebeurt in het begin van de tracks. (hoogstens de eerste drie seconden) Dit is zowat voor alle cd's het geval. Dus zowel zelf geschreven cd's als gekochte.

Ik heb al gedacht aan de laser die vuil zou zijn? Want het zijn al tamelijk oude toestellen. Maar ik zou niet weten hoe ik dat kan controleren bij die spelers. Zit namelijk zoals jullie wel weten een beschermer voor de laser. Ook ligt het niet aan de bassen (zoals ik eerst dacht) want zelfs al luister ik gewoon op koptelefoon, gebeurt dit ook.

Thanx
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 3-10-2024
Berichten: 1370
1-12-2004 20:35
Hmmm, wat bedoel je hiermee precies, met haperen? Mijn CDJ500's hebben wel eens het probleem gehad dat de speler bij play drukken niet ging spelen maar in de cue / jog stand ging (dus dat "haperen"). Oorzaak was een defecte schakelaar onder de play knop die als het ware nastuiterde en dus 2 keer schakelde direct achter elkaar. (En dus in die haperstand ging). Oplossing was een goedkope reperatie waarbij het schakelaartje is vervangen.
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
1-12-2004 21:04
wel.. stel je track begint met vier beats..
dan speelt ie beat 1 , slaat ie over op beat 4 , en slaat ie dan weer op beat 2

zoiets dus.. zeer vervelend. ik hoop dat ik het kan verhelpen.

Greetz
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 3-10-2024
Berichten: 1370
1-12-2004 21:10
Misschien een vies laser-spoor. Wanneer je speelt moet de laser bewegen. Als deze dan vies is kan hij erover haperen. Is hij eenmaal in beweging valt het mee... Tis een wilde gok. Dre kan er meer over vertellen denk ik.

steek anders eens een schroevendraaier in de rechter sleuf waar normaal het klepje in valt. (Met beleid en recht, dan gaat de laserbeveiliging open. Eerst even kijken of daar ook werkelijk de schakelaar zit. Bij mijn CDJ500s wel.
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
2-12-2004 07:21
Heb al eens gekeken om dat zo te doen met het klepje, maar dit lukt ook niet.
Tenzij ik het verkeerd doe. Het is het slotje waar normaal het klepje in klikt om te sluiten. Toch gaat het ding niet open.

Greetz
Jumping is not a crime. It's just hilarious.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)