Forum > Geluid

Geluidsbol in sporthal: slecht geluid & snel clippende versterker

(37 reacties. Pagina 3 van 4)
Moderator(s): Dré
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
22-7-2004 02:23

Berry schreef:

Deels met je eens, maar de vinger via foto's op de zere plek kunnen leggen terwijl met het blote oog niets waarneembaar is, zelfs niet door een servicemonteur???????????
Service-monteur laugh :D

nee, serieus: kan best dat we er niks aan hebben, zou ook van wel kunnen. Let wel op: misschien vervalt de eventuele service (garantie) als je hem open maakt. Ook zou het best kunnen dat ze met 'speciale' schroeven dicht zitten, maarja: dit is allemaal voor dan..

Idd, bouwstalage neerzetten, of een kleine 100kG max hoogwerkertje huren.

Misschien, nee: sterker: waarschijnlijk is met de speaker niks aan de hand ook... Ochja, afwachten he.. Eerst eens eraf halen.. happy :)
MSSSStandaard Lid
Sinds: 30-6-2003
Laatste: 10-5-2010
22-7-2004 06:17
Idd, als je de bol eraf hebt kun je dan niet even een andere kabel naar de versterker trekken? Als die bol maar eenmaal beneden is kun je er een hoop mee doen.
Liefde moet van twee kanten, zowel voor- als achterlangs!:P
ContourVIP Lid
Sinds: 14-3-2002
Laatste: 10-11-2024
22-7-2004 10:41
Als ik het allemaal zo lees lijkt het probleem me in de bol te zitten (dit kun je ook anders opvatten happy :) ) Ik denk dat je dus moet beslissen of je het de moeite waard vind zo'n steiger te huren. Er is natuurlijk een kans dat de bol behoorlijk kapot is waardoor er vele euro's moeten worden opgehoest om de bol weer in orde te krijgen, en dan ook nog de huur van de steiger... heb je dit er allemaal voor over?

MVG Contour
Mr. EdieStandaard Lid
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
22-7-2004 11:51

Contour schreef:

Als ik het allemaal zo lees lijkt het probleem me in de bol te zitten (dit kun je ook anders opvatten happy :) ) Ik denk dat je dus moet beslissen of je het de moeite waard vind zo'n steiger te huren. Er is natuurlijk een kans dat de bol behoorlijk kapot is waardoor er vele euro's moeten worden opgehoest om de bol weer in orde te krijgen, en dan ook nog de huur van de steiger... heb je dit er allemaal voor over?
Hij moet toch eraf lijkt me, of je moet hem al willen laten hangen voor de sier..? Met kerstmis ofzo zou die leuk staan..

En je hebt zoveel echte waterdichte speakers op de markt.. Bose heeft ook een aantal leuke..

Met wat geluk kan je zo'n steiger via via welleens 'zo' voor noppes lenen (hadden wij ook) of een STEVIGE bouwlift ofzo, (op de meeste bouwliften mag je niet als persoon op, sommige wel..)
BerryStandaard Lid
Sinds: 12-4-2004
Laatste: 1-2-2011
22-7-2004 21:10

Contour schreef:

Ik denk dat je dus moet beslissen of je het de moeite waard vind zo'n steiger te huren.

Mr. Edie schreef:

Met wat geluk kan je zo'n steiger via via welleens 'zo' voor noppes lenen
Een bouwstelling even lenen is geen probleem, we hebben een Ondernemersclub binnen de vereniging met daarin een aantal aannemersbedrijven en die vragen daar geen geld voor (op straffe van verhoging van hun jaarlijkse bijdrage razz :p)

Maar goed, ik heb denk ik nu voldoende tips en adviezen die ik punt voor punt kan nalopen als het ding eraf is.
Bedankt weer voor het meedenken wink ;). Ik zal t.z.t. de afloop wel even posten.
Sinds de automatisering gaat er niets meer gewoon vanzelf ...
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 10-11-2024
22-7-2004 21:19
we zijn benieuwd wat het was
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
BerryStandaard Lid
20-8-2004 23:03
Klein succesje te melden:
Vandaag eindelijk antwoord gekregen van de leverancier/installateur, met excuses voor de late beantwoording en de vraag ik ze wilde bellen.
Mede omdat onderzoek door een servicemonteur destijds niets opleverde, behoudens een fikse rekening, hebben ze nu aangeboden het ding nogmaals na te kijken en die arbeid voor hun rekening razz :p te nemen.
Aan mij zelfs de keuze of ik ze langs laat komen (nadeel: moet dan meteen beslissen over mogelijk dure vervanging van speaker, filter of trafo) of dat ik de bol bij hun aflever/afhaal.
NB: er blijken ook nog 4 tweeters in te zitten, vandaar dus ook een filter.
Heb dus een actie uitgezet om een bouwstelling in de hal te krijgen.
CalipsoStandaard Lid
Sinds: 28-3-2004
Laatste: 6-10-2024
21-8-2004 07:33
ik heb dit ooit bij een auto speaker gezien en het kwam omdat de kabel maar halve kortsluiting maakte, dus als er een wat hogere spanning op kwam te staan klipte hij.

Dus sorry dat ik het zeg maar ik zou idd toch even de kabel nameten. want als je er een nieuwe neerhangt zal die dat ook niet zo leuk vinden.

Het zekere voor het onzekere nemen.
wat een onzin in dit vak
KVMVIP Lid (†)
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
21-8-2004 09:04
Probleem klinkt bekend, versterker en luidsprekers / bekabeling zijn oké. Oorzaak trafo.

Vooropgesteld dat niet ieder probleem gelijk is lees ik dat vrijwel alles is gecontroleerd behalve de trafo?

Een trafo vervangen hoeft niet duur te zijn.

Martin.
kvm entertainment
BerryStandaard Lid
21-8-2004 15:26

calipso schreef:

Dus sorry dat ik het zeg maar ik zou idd toch even de kabel nameten.
Niks sorry, goeie tip wink ;)
Zodra die bol eraf is en provisorisch in de buurt van de versterker hangt zet ik er even een nieuw stukje speakersnoer tussen, kijken wat'ie dan doet.

kvm schreef:

Vooropgesteld dat niet ieder probleem gelijk is lees ik dat vrijwel alles is gecontroleerd behalve de trafo?
Die servicemonteur van destijds is bovenin de hal een poosje aan het rommelen geweest, maar ik kon hem daarbij (helaas) niet op de vingers kijken. Volgens mij is er niets uit elkaar gehaald, dus die controle zal niet erg grondig/volledig geweest zijn. Daar hebben ze nu dus spijt van.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)