Forum > Algemeen Forum

Het bouwen van een case

(3446 reacties. Pagina 267 van 345)
Moderator(s): Dré
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
27-7-2008 08:32

nijhuisr schreef:

flightcases zijn gebruiksvoorwerpen,
Klopt
maar je niet zo druk over het uiterlijk.
Maar als je met zwaar verroest spul aankomt geeft dat misschien niet de uitstraling die je wilt voor je drive-in show.

Vaak lukt het wel (in ieder geval één keer) om hoeken te vervangen. Gewoon de popnagels uitboren en opnieuw vastpoppen.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
DanielVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-3-2004
Laatste: 14-9-2024
Berichten: 384
27-7-2008 09:32
Voordat je nieuwe bolhoeken er op gaat zetten, kun je ze behandelen met blanke tectyl. Hierdoor zullen je hoeken na verloop van tijd er gaver uitzien dan zonder behandeling. Maar zoals Tom al schreef, als je met je case ergens tegenaan ramt dan is die beschermlaag weg. Echter wanneer je dit insprayen regelmatig bijhoudt, zullen je cases een lange tijd mooi blijven.
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
27-7-2008 15:17
Ook maar weer wat fototjes vanaf deze kant:

Kistje voor pearl Tijgertje:
Dicht
Voor
Achter
Bodem

En sinds deze kisten verklaart iedereen me voor gek laugh :D
Hmm
Wat zit daar toch in
He, podiumdelen
Nog es
Close Upje
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
Maarten-squareStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-4-2005
Laatste: 23-12-2013
Berichten: 472
27-7-2008 19:07

CyberDance schreef:

En sinds deze kisten verklaart iedereen me voor gek laugh :D
Hmm
Wat zit daar toch in
He, podiumdelen
Nog es
Close Upje
laugh :D Ach het geeft wel aan dat je heel voorzichtig met je spullen omgaat maar is stapelen en dan op een vorklift niet gewoon veel efficienter/sneller en ruimtebesparender?
Lezen, leren, lezen, leren, lezen, leren (en af en toe iets posten)
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
27-7-2008 19:58
He, podiumdelen
Kisten waren zo duur dat een nieuw voorraadje vlinders er niet meer inzat? laugh :D

Verder prima kistjes weer.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
27-7-2008 20:25
Lijkt me een erg lastige manier van podiumdelen vervoeren. Gewoon per 10 op een wielplaat met vaste spanband, rijd ook gewoon goed en het is veel makkelijker met plaatsen. Je kunt dan als ze nog op de wagen liggen de pootjes inklemmen en dan in 1 beweging op zijn plaats zetten.

Nu moet je eerst de podiumdelen neerleggen, dan inklemmen en dan op zijn plaats zetten wat toch weer een handeling scheelt. En omdat jij toch alle deeltjes de kist inschuift betwijfel ik ook of het zoveel beter is voor de delen.

Ik vraag me wel af waarom er ventilatieroosters in zitten? Om de natte delen fatsoenlijk te kunnen laten drogen zonder schimmel te krijgen?
Maar dat is MIJN mening...
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
27-7-2008 20:36

Martijn schreef:

He, podiumdelen
Kisten waren zo duur dat een nieuw voorraadje vlinders er niet meer inzat? laugh :D
Nieuwe voorraad was nog niet binnen en was wel met de bakwagen in Belgenland, dus dan dat laatste stukje er maar in Maarssen op. Inmiddels heeft Penn hier weer een pallet ijzerwaar afgeleverd dus we kunnen weer vooruit laugh :D sneaky :V

Roytje schreef:

Lijkt me een erg lastige manier van podiumdelen vervoeren. Gewoon per 10 op een wielplaat met vaste spanband, rijd ook gewoon goed en het is veel makkelijker met plaatsen. Je kunt dan als ze nog op de wagen liggen de pootjes inklemmen en dan in 1 beweging op zijn plaats zetten.
Nu moet je eerst de podiumdelen neerleggen, dan inklemmen en dan op zijn plaats zetten wat toch weer een handeling scheelt. En omdat jij toch alle deeltjes de kist inschuift betwijfel ik ook of het zoveel beter is voor de delen.
Moah, wielplaat lijkt me geen optie, dan donderen ze gelijk om als je ze aanraakt zodra de spanband errond uit is. Of je moet ze gewoon plat leggen maar das ruimte technisch absoluut niet interessant.
Podiumdelen neerleggen om de poten erin te duwen? Ik schuif ze uit de kist, duw de poten erin en zet ze vervolgens op de plek. Platleggen is niet nodig.
Kisten zijn ook niet zo zeer gemaakt ter bescherming van de delen maar puur voor het vervoer. Plat op een kar is geen optie want dat vreet ruimte, tenzij je heeel hoog stapelt maar dan heb je ze alsnog continu in je handen als je er niet zoveel nodig hebt. Andere opties als rechtop in een kar heb ik ook overwogen, maar ook daar zitten een hoop nadelen aan. Je kan er slecht andere dingen op stapelen, de karren zijn ook loeizwaar en je kan met je vingers tussen de delen en de kar komen te zitten. (Al een keer meegemaakt met karren van een collega, word je niet vrolijk van). Zodoende vond ik dit wel het proberen waard. Tijd zal uitwijzen uit of het wat is of niet laugh :D

Ruimte technisch denk ik dat deze kisten overigens best wel goed zitten, Ze zijn amper groter als een kar (breedte zal +-10cm schelen. Lengte is hetzelfde. Hoogte iets meer maar daar krijg je dan wel een vak voor alle benodigdheden voor terug. Podiumrok en plankjes voor podiumrok vast te maken komen er ook nog in. Klemmetjes om de delen aan mekaar te zetten zitten in het vak in de deur.
Grote voordeel is verder dat de kist vlak is vanboven en je er dus makkelijk andere cases op kan stapelen in de wagen.
Ik vraag me wel af waarom er ventilatieroosters in zitten? Om de natte delen fatsoenlijk te kunnen laten drogen zonder schimmel te krijgen?
Ventilatieroosters is inderdaad om een beetje lucht te geven aan vochtige delen, drank erop etc.
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
JadjongStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-8-2002
Laatste: 2-1-2021
Berichten: 614
27-7-2008 21:34
Binnenkort truss in kist met schuim?

CyberDance schreef:

Je kan er slecht andere dingen op stapelen en je kan met je vingers tussen de delen en de kar komen te zitten.
Geen vingers er tussen, alleen daarvoor zou ik die kisten al aanschaffen. Dat is toch wel mijn grootste ergernis aan losse karren.
WarfaceStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-4-2004
Laatste: 13-7-2014
Berichten: 179
27-7-2008 22:38

Victor schreef:

Maar als je met zwaar verroest spul aankomt geeft dat misschien niet de uitstraling die je wilt voor je drive-in show.

Vaak lukt het wel (in ieder geval één keer) om hoeken te vervangen. Gewoon de popnagels uitboren en opnieuw vastpoppen.

Daar gaat het mij inderdaad het meeste om.
Ik heb de kist gratis meegekregen, en hij was op een beetje oppervlakkige roest na perfect in orde.

En ik moet zeggen, nu hij helemaal geschuurd is is het gewoon een heel nette kist.

Ik ga komende week gewoon even kijken voor wat metaalvernis en dan maar even kijken wat ervan komt.

Het gaat er niet om dat de hoekpunten ed. niet beschadigen. Het gaat er meer om roest-preventie wink ;)
Meh me lêpke!!!
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
28-7-2008 01:49
Ik bedoelde inderdaad het plat op elkaar leggen van de delen. Met je vingers ertussen is dan niet aan de orde maar inderdaad is het ruimtetechnisch minder intressant als je vaak met minder dan 10 delen gaat sjouwen. Maar heb je bv 4 of minder delen nodig dan heb je die ook zo in de bak- of vrachtwagen gegooid.

Het stapel argument snap ik niet helemaal want op deze manier kun je ook gewoon doorstapelen op de podiumkar. Voordelen zijn ook nog eens dat je wanneer je minder podiumdelen stapelt je ook minder ruimte gebruikt (een kist is vast) en dat je met meerdere goedkoop te maken wielplaten veel flexibeler kunt zijn over meerdere klussen.
Maar dat is MIJN mening...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)