Forum > Algemeen Forum

Het bouwen van een case

(3446 reacties. Pagina 256 van 345)
Moderator(s): Dré
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
2-4-2008 20:12
Inmiddels hier ook de rigging kistjes af razz :p

Moet alleen nog ff wat verzinnen op de indeling want het is wat rommelig zo shut up :X

Volgende project wordt 8x PS10 en 6x Turbo kastje kisten razz :p
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
Lj/dj conoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-4-2005
Laatste: 8-2-2011
Berichten: 264
2-4-2008 21:02
misschien 1 of 2 inleg bakken erin maken.
verdere ziet de case er weer heel schoon uit.
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
Berichten: 1114
2-4-2008 21:43
't Nadeel van een inzetbak bij deze kistjes is dat hij waarschijnlijk bomvol komt te liggen met allerlei schackles en dergelijke dingen. Dan krijg je hartstikke zware inzetbakken die er lastig uit te tillen zijn. (zwaartepunt van je lichaam ligt dan namelijk absoluut niet in lijn met de last)
Bovendien kan het met al dat zware grut bovenin een stuk lastiger terugtippen zijn.
NicoHStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-12-2003
Laatste: 17-9-2024
Berichten: 26
2-4-2008 21:46
@ cyberdance :

Zijn dat 3,25 Ton shackels? Heb jij geen problemen om deze door de lus van de steels te krijgen?
Ik heb nl. steels van showtec (1 Ton) met 3,25 Ton shackles maar krijg bij de helft van de steels die shackels niet door de lus.
Iemand oplossingen?
RenevanhEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-9-2006
Laatste: 16-6-2008
Berichten: 528
2-4-2008 21:49
Als je de shackel een kwartslag draait moet dat absoluut geen probleem zijn, zo breed zijn ze nou ook weer niet.
Het klinkt heel eenvoudig, maar ik zag het zelf in eerste instantie ook nooit (en maar vroeten en rammen op die dingen... razz :p)
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
2-4-2008 21:49

René Eppink schreef:

't Nadeel van een inzetbak bij deze kistjes is dat hij waarschijnlijk bomvol komt te liggen met allerlei schackles en dergelijke dingen. Dan krijg je hartstikke zware inzetbakken die er lastig uit te tillen zijn. (zwaartepunt van je lichaam ligt dan namelijk absoluut niet in lijn met de last)
Bovendien kan het met al dat zware grut bovenin een stuk lastiger terugtippen zijn.
Psies, moet je steeds die zware bak eruit halen. Er zitten wel vakverdelers in dus ik zit te denken om een paar schotten erin te duwen
int midden shackles, links 1 en 1.5mtr steels en rechts 2mtr oid. Blijf ik alleen zitten met die beamclamps, al ben ik er nog niet uit of die erin blijven.

NicoH schreef:

@ cyberdance :

Zijn dat 3,25 Ton shackels? Heb jij geen problemen om deze door de lus van de steels te krijgen?
Ik heb nl. steels van showtec (1 Ton) met 3,25 Ton shackles maar krijg bij de helft van de steels die shackels niet door de lus.
Iemand oplossingen?
Zijn idd 3.25T shackles. Als je ze bij het doorsteken een slag draait gaat het prima idd. Hoe het met de showtec steels zit heb ik geen idee van, want deze zijn niet van showtec, ook al lijkt het zo vanwege het geel (das puur de kleurcodering voor 1mtr, 1.5 is blauw en groen is 2mtr).
Wat ik wel weet is dat de haak van Showtec takels niet over 3.25T shackles past. Nouja past wel maar het "klepje" kan dan niet meer terug.
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
MitchelStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-9-2003
Laatste: 22-7-2010
Berichten: 186
3-4-2008 22:27
zijn verdomd mooie kistjes tom wink ;)
Alleen ze zijn wel lastig tillen omdat het zo laag is.
Maar wel handig dat het dezelfde grote is als de takel kistjes.
Dat is makkelijk met stapellen etc.
Mooi werk weer happy :)
Waar een wil is, is een weg.
BeerkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-5-2006
Laatste: 29-9-2012
Berichten: 76
24-4-2008 14:54
Ik ben ook nog eens actief bezig geweest! happy :)

Eén van de cases die ik gebouwd heb, is een case voor een elektrische piano. Ik heb met name extra aandacht besteed aan de binnenbekleding. En ik ben trots op het resulaat. Maar alle opmerkingen zijn welkom natuurlijk! Zie hier enkele fotootjes:

Case met piano: https://www.flightcase-brico.be/images/stappenplankeyboard/caseopenmet.jpg
Nogmaals: https://www.flightcase-brico.be/images/stappenplankeyboard/caseaf5.jpg
Binnenbekleding bezig: https://www.flightcase-brico.be/images/stappenplankeyboard/hardschuim4.jpg
Binnenbekleding af: https://www.flightcase-brico.be/images/stappenplankeyboard/stof4.jpg

En nog meer tekst en foto's in dit verslag van de bouw.

Alle kritiek is dus welkom!
Dj pacificStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-5-2005
Laatste: 31-7-2022
Berichten: 405
24-4-2008 20:35
Persoonlijk zou ik de stukken schuim anders in de deksel hebben geplaatst, 2 stroken aan de buitenkant en nog 2 ergens aan de binnenzijde.

Waarom aan de buitenkant? Als je de stroken aan de buitenkant plaatst drukt het schuim over de hele zijkant van de piano. Nu drukt het schuim maar aan 1 zijde tegen de piano aan.

Nu zal dit zo niet veel problemen gaan geven (Waarschijnlijk totaal niet ;-), maar misschien is het handig om dat bij een volgende kist wel te doen.

Verder supernet kistje!
Ik gebruik enkel A-merken: Adam Hall, American audio, American dj....
RenevanhEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-9-2006
Laatste: 16-6-2008
Berichten: 528
24-4-2008 20:45

Dj pacific schreef:

Waarom aan de buitenkant? Als je de stroken aan de buitenkant plaatst drukt het schuim over de hele zijkant van de piano. Nu drukt het schuim maar aan 1 zijde tegen de piano aan.
Maar dan zou het ook op de toetsen drukken en de vraag is of je dat wilt.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)