Forum > Algemeen Forum

Het bouwen van een case

(3446 reacties. Pagina 227 van 345)
Moderator(s): Dré
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
10-5-2007 17:56
Ik heb hier een popnageltang van de Gamma, zo'n blauwe voor een Euro of 15 toen, werkt ook nog steeds perfect wink ;)
JelmerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2004
Laatste: 28-9-2024
Berichten: 430
10-5-2007 18:18
Daar heb ik er al twee van naar de knoppen geholpen bij het vastpoppen van 4 lullige schoteltjes... De derde tang is maar een wat duurdere geworden.
The return of the BoomBap
MarijnStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-3-2005
Laatste: 4-9-2018
Berichten: 801
10-5-2007 18:19

Dj Spider schreef:

Wij zijn momenteel ook bezig om twee cases te maken met deze afmeetingen. Ik ga proberen om vanavond wat foto's te plaatsen. Me handen doen nog steeds zeer van die popnagels, hahah.
Oké! wink ;)
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
10-5-2007 21:00

Watt-Xtra schreef:

rodac heeft sinds kort ook een aantal zeer goede en betaalbare popnageltangen op lucht.
Hebben ze al langer wink ;) En uiteindelijk koop je niets anders dan een Airpress in discrete witte doos. (alleen goedkoper) Dergelijke poptangen koop je natuurlijk bij de groothandel.
Zorg wel dat de druk er blijft, anders lopen die krengen vast en ben je 20 min. aan het pielen.
Geen problemen mee, maar ik heb dan ook altijd lucht/druk genoeg.

Houd je overigens wel aan de opgegeven luchtdruk.
Ik had een behoorlijk dure tang (in de periode dat ik nog tussen de flightcases sliep wink ;) ) en die heeft een collega met teveel druk volledig aan gort geholpen.

Martin.
kvm entertainment
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
10-5-2007 21:16
Te weinig druk heb je al snel als bijvoorbeeld de compressor nog uitstaat maar je al wel aan het poppen bent. In mijn tang zit een ventiel die bij te weinig druk geen lucht de cilinder inlaat waardoor de bek niet gaat bewegen. Ik heb dus ook nog geen last gehad van een vastgelopen tang. (En eigenlijk zou dat ook niet mogen gebeuren, tenzij je echt het goedkoopste van het goedkoopste hebt.)

Martin, toevallig foto's van die periode? wink ;)
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
10-5-2007 21:55

Martijn schreef:

Martin, toevallig foto's van die periode? wink ;)
Nee, het gedeelte van de flight cases was ook een beetje figuurlijk bedoeld.
(alhoewel cases,luidsprekerkasten bouwen en reparatie) wel na winkelsluitingstijd "hoofdtaak" was. (tijdverdrijf wink ;) )
Daarnaast waren de Hans Kazan cases "Top secret". (het tv filmpje hiervan moet nog wel ergens op VHS rondzwerven)

In de periode daarvoor heb ik wel tussen de luidsprekerkasten en cases geslapen. Tja,...de garage was de enige plek waar ook nog wel een fatsoenlijke matras in kon liggen.

Martin.
kvm entertainment
BeerkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-5-2006
Laatste: 29-9-2012
Berichten: 76
11-5-2007 08:49

Martijn schreef:

laugh :D Lees een hoop ellende over popnageltangen op lucht, maar heb er zelf ook een en die heeft me nog nooit in de steek gelaten. Blijft niks in vastzitten, loopt niet vast bij te lage druk, niks. Is inmiddels een doos of 5-6 5mm popnagels mee gepopt, tussentijds geen onderhoudsbeurt gehad (Wel voor ieder gebruik een druppeltje geschikte olie erin) en nog steeds werkt het ding goed. Onlangs wel nog even de klembekjes schoongemaakt maar dat was het dan ook wel. Gaat om een Airpress tang, geen idee welk type het precies is. Het is niet de allergoedkoopste, maar een beetje de middenweg. (Al kost 'ie dan nog steeds een schijntje; 159 euro.) Adres voor die tangen heb ik ergens rond juni/juli vorig jaar in dit topic gepost, dus mocht je zo'n tang willen dan weet je waar je ze kunt krijgen. (Bij de shop in kwestie heb ik inmiddels meerdere bestellingen gedaan, service is zéér goed.)

Mocht je maar af en toe wat willen poppen, dan zou je bij de van Cranenbroek een Stanley handtang kunnen halen. Is echter geen schaartang dus het is nog steeds redelijk knijpen, maar ze kosten maar een paar euro meer dan de gammadingen maar gaan veel langer mee.

Probleem met popnageltangen waar het steeltje niet meer uitkomt kan de afstelling van de bek zijn. In de handleiding staat meestal wel hoe je de tang afstelt. Het kan namelijk zijn dat de klembek te ver naar achteren staat en daardoor niet meer goed opent. De bek wilt in principe altijd volledig gesloten zijn, maar wordt door het neusje als een wig opengedrukt. Als de bek dus niet ver genoeg naar voren komt (De bek zit dan dus te ver naar achteren op de as) worden de klemmetjes niet ver genoeg opengedrukt en blijft het steeltje vastzitten. Dat is ook de reden waarom het neusje voor 5mm nagels langer zijn dan voor 3mm nagels; ze moeten de klembek verder opendrukken.
Bedankt voor de uitleg van het mechanisme. Heb voor die van mij (op lucht) 180 euro betaald, ook niet bepaald de goedkoopste he. Maar volgens mij kan je zelf niet veel aan regelen aan de bek en aan die klemmetjes. Heb het ding al verscheidene malen open gedaan. Zal er toch maar eens terug naar de winkel mee moeten vrees ik.

Een goeie handmatige tang heb ik dus wel al, maar ik veronderstel dat die uitleg meer voor anderen bedoeld is.
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
11-5-2007 16:06
Inderdaad.

Het is sowieso af te raden om binnen de garantietermijn zelf machines open te maken, daarvoor is juist die garantie. Buiten die termijn kan het alsnog raadzaam zijn om het probleem aan de dealer voor te leggen, wellicht is hij het probleem vaker tegengekomen en kan hij je zo zeggen waar het aan ligt.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
JVSVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-5-2003
Laatste: 18-6-2024
Berichten: 540
12-5-2007 00:10
Nog een aanrader: Masterfix Xgrip R50S/H (www.masterfix.nl)
Niet overal verkrijgbaar, maar zit wel erg goed in elkaar.
Een tijd geleden zo'n R50S poptang op lucht gekocht. Nog geen problemen mee gehad en nog niet één in de tang vastzittende popnagel gehad !

Voor gebruik van zo'n tang even een paar druppels olie erin is natuurlijk vanzelfsprekend...
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
17-5-2007 16:44
1 x bewerkt. Laatst door Martijn op 25-1-2008 21:09
Allereerste HD kistje heeft inmiddels ook het licht gezien: klik en klik 2.

Deze is voor een CDJ100. Nog geen foto's van de binnenkant, die moet nog gemaakt worden. De bedoeling is om een compleet setje van 2 CDJ kisten en een XTC kist te maken. Sinds een tijdje ook weer eens iets voor mezelf gemaakt, tussen de andere kisten door. Als deze kisten klaar zijn volgt er wel weer een foto-update.

Edit: links aangepast.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers

Terug naar forum Reageer (zonder quote)