Forum > Algemeen Forum

Het bouwen van een case

(3446 reacties. Pagina 226 van 345)
Moderator(s): Dré
MarijnStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-3-2005
Laatste: 4-9-2018
Berichten: 801
10-5-2007 00:16
Kan goed zijn dat ik 1 kist maak (laat maken) zoals die van CyberDance(60x60x80) en gewoon verdeel in 2.
Links stroom, rechts geluid.

Voor de kleine showtjes neem je toch alleen het noodzakelijkste mee.

Mvg
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
10-5-2007 09:50

marijn schreef:

Voor de kleine showtjes neem je toch alleen het noodzakelijkste mee.
Los?
Light Image
LaxapStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-10-2004
Laatste: 9-7-2023
Berichten: 307
10-5-2007 11:00

Martijn schreef:

Toevallig vanavond een begin gemaakt met het in elkaar zetten van 2 XTC cases, 2 voor CDJ800's en 2 voor CDJ100's. Daarvoor gebruik ik rondom 10mm hardschuim, da's genoeg om de speler klem te zetten. Doordat hardschuim redelijk lastig te vervormen is (zeker bij grotere oppervlaktes), klemt het al behoorlijk wanneer het over een redelijke oppervlakte 1mm wordt ingedrukt. Voor 10mm hardschuim houd ik dus een ruimte van 9mm vrij, werkt prima.
Ik zal voordat ik de materialen bestel nog wel een tekening posten in de hoop dat de wijze mensen van het new-line forum mij nog wat tips kunnen geven wink ;)
Cyberlights in the house :D
Dj SpiderEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-8-2003
Laatste: 27-5-2008
Berichten: 352
10-5-2007 11:51

marijn schreef:

Kan goed zijn dat ik 1 kist maak (laat maken) zoals die van CyberDance(60x60x80) en gewoon verdeel in 2.
Links stroom, rechts geluid.

Voor de kleine showtjes neem je toch alleen het noodzakelijkste mee.

Mvg
Wij zijn momenteel ook bezig om twee cases te maken met deze afmeetingen. Ik ga proberen om vanavond wat foto's te plaatsen. Me handen doen nog steeds zeer van die popnagels, hahah.
RenevanhEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-9-2006
Laatste: 16-6-2008
Berichten: 528
10-5-2007 11:58

Dj Spider schreef:

Wij zijn momenteel ook bezig om twee cases te maken met deze afmeetingen. Ik ga proberen om vanavond wat foto's te plaatsen. Me handen doen nog steeds zeer van die popnagels, hahah.
Daar wordt je inderdaad helemaal gek van razz :p
Bij Ampco hebben ze zo'n poptang op luchtdruk, dat scheelt best veel. Helaas heb ik die thuis niet... wink ;)

René
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 27-9-2024
Berichten: 13473
10-5-2007 11:59
Een schaartang (reeds vaker ter sprake gekomen in dit topic) is ook een optie (en kost ergens rond de 100 euro zo uit het hoofd).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
10-5-2007 13:49
rodac heeft sinds kort ook een aantal zeer goede en betaalbare popnageltangen op lucht.

Ik heb inmiddels een half jaar een dergelijk ding in gebruik en het gaat perfect.
Zorg wel dat de druk er blijft, anders lopen die krengen vast en ben je 20 min. aan het pielen.

Liever meerdere compacte, handelbare cases als 1 grote.
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
BeerkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-5-2006
Laatste: 29-9-2012
Berichten: 76
10-5-2007 14:29
Ik heb ook al een paar maand een popnagelpistool op luchtdruk. Om de drie à vier popnagels zit er een popnagel vast ('t is te zeggen het "afval" gedeelte van de popnagel blijft vastzitten in het pistool, terwijl dit er normaal automatisch zou moeten uitkomen. Het komt er ook niet automatisch uit wanneer ik een nieuwe popnagel er probeer in te steken). Dan is het een kwartier sukkelen om die eruit te krijgen. Uit frustratie gebruik ik de automatische momenteel dus niet meer. Gaat veel makkelijker en sneller met een manuele popnageltang. Mijn manuele popnageltang is van het merk POP: werkt zeer goed voor 4,2 mm popnagels, maar wordt wel zeer lastig bij 5 mm popnagels.

Zou dit een probleem van onvoldoende druk kunnen zijn? Alles is nochtans splinternieuw. Zowel compressor als popnagelpistool. Nog iemand die problemen gehad? Zou toch wel graag weer de automatische gaan gebruiken
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 27-9-2024
Berichten: 13473
10-5-2007 15:28
Is vaak toch wel een kwestie van prijs. Ik heb zelf een Red Rooster popnageltang (hydropneumatisch) en die blokkeert nooit, heeft een popnagelaanzuiger en penopvangbak. Ding kostte toen wel iets van 600 gulden ex BTW (maar dan heb je ook wat ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
10-5-2007 15:35
laugh :D Lees een hoop ellende over popnageltangen op lucht, maar heb er zelf ook een en die heeft me nog nooit in de steek gelaten. Blijft niks in vastzitten, loopt niet vast bij te lage druk, niks. Is inmiddels een doos of 5-6 5mm popnagels mee gepopt, tussentijds geen onderhoudsbeurt gehad (Wel voor ieder gebruik een druppeltje geschikte olie erin) en nog steeds werkt het ding goed. Onlangs wel nog even de klembekjes schoongemaakt maar dat was het dan ook wel. Gaat om een Airpress tang, geen idee welk type het precies is. Het is niet de allergoedkoopste, maar een beetje de middenweg. (Al kost 'ie dan nog steeds een schijntje; 159 euro.) Adres voor die tangen heb ik ergens rond juni/juli vorig jaar in dit topic gepost, dus mocht je zo'n tang willen dan weet je waar je ze kunt krijgen. (Bij de shop in kwestie heb ik inmiddels meerdere bestellingen gedaan, service is zéér goed.)

Mocht je maar af en toe wat willen poppen, dan zou je bij de van Cranenbroek een Stanley handtang kunnen halen. Is echter geen schaartang dus het is nog steeds redelijk knijpen, maar ze kosten maar een paar euro meer dan de gammadingen maar gaan veel langer mee.

Probleem met popnageltangen waar het steeltje niet meer uitkomt kan de afstelling van de bek zijn. In de handleiding staat meestal wel hoe je de tang afstelt. Het kan namelijk zijn dat de klembek te ver naar achteren staat en daardoor niet meer goed opent. De bek wilt in principe altijd volledig gesloten zijn, maar wordt door het neusje als een wig opengedrukt. Als de bek dus niet ver genoeg naar voren komt (De bek zit dan dus te ver naar achteren op de as) worden de klemmetjes niet ver genoeg opengedrukt en blijft het steeltje vastzitten. Dat is ook de reden waarom het neusje voor 5mm nagels langer zijn dan voor 3mm nagels; ze moeten de klembek verder opendrukken.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers

Terug naar forum Reageer (zonder quote)