Forum > Algemeen Forum

Wat kosten jullie nou?

(2883 reacties. Pagina 220 van 289)
Moderator(s): Dré
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
30-7-2009 22:52
2 x bewerkt. Laatst door CyberDance op 30-7-2009 23:00
Moah een setje als bovenstaand is nog wel in je eentje te doen, als het gewoon 1 bandje is zonder wissels etc.

Maar feit is inderdaad dat - hoe dan ook - als je minder dan de eerder genoemde 500 rekent (incl btw?) je na aftrek van personeel en transport je spullen bijna gratis wegzet. Of na aftrek van afschrijving en transport gratis staat te werken razz :p

[EDIT]
No worries Syl, was niet persoonlijk bedoeld razz :p
[/EDIT]
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
30-7-2009 22:58

CyberDance schreef:

Zit ik net een reactie te tikken in het topic van MusicXtra wordtie gesloten shut up :X
Ik kan niet zien of er iemand in een topic bezig is dat ik net op slot zet, dus helaas kan gebeuren.
MusicXtraEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2009
Laatste: 12-11-2009
Berichten: 168
30-7-2009 23:02
Sylvia, je hebt gelijk, we gaan hier lekker verder happy :)
Met alle respect, maar is dat niet een beetje duur?
500€ voor een kleine PA in een kroeg? De meeste bands die ik ken vragen ongeveer tussen de 400-600€ per avond alles inclusief.

Een set van 2500€ voor alleen geluid? Ik denk dat veel PA firma's voor een budget van 2500€ een serieuze PA zetten inclusief een dikke lichtshow...
Doordat er firma's zijn die voor een habbekrats zich een hele avond en nacht in het zweet werken is het in de PA wereld idd duur, maar als je realistisch bent dan is het eigenlijk nog te weinig. Ga maar na, een gig die van 21.00 uur tot 01.00 uur (vrij normale tijden dus) speelt kost je al snel 10 uur!
Dat is, als je alleen werkt, 300 Euro arbeidsloon, dan blijft er dus 200 Euro over, 50 Euro brandstof en kosten eraf dan hou je dus 150 Euro over voor de apparatuur!
Bij een klein klusje heb ik toch al snel 30K aan apparatuur bij me, daar zijn dus 200 klussen voor nodig om het terug te verdienen.

En bij een set van 2500 Euro is het ongeveer hetzelfde verhaal.
42 manuren à 30 is al 1260 Euro, kosten houden we even op 250 Euro. Dan blijft er dus 990 Euro over voor de apparatuur.
150K aan apparatuur is vrij normaal voor een event van dit kaliber dan zijn er dus 150 gigs nodig om het terug te verdienen.
Schiet mij maar lek dat ik duur ben, volgens mij is een arbeidsloon van 30 Euro in deze tijd belachelijk laag en 150 gigs om je spullen terug te verdienen belachelijk lang.
Zelfbouw line array is klaar, samen met de subs wel een hele vette stack.
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 24-7-2024
Berichten: 1139
30-7-2009 23:09
In de wereld-rental markt zijn er nu (weer) een aantal bedrijven die hun materiaal, tegen dump-prijzen verhuren.
Er zijn zelfs bedrijven dij gratis, aan andere bedrijven moeten verhuren, vanwege openstaande facturen.

Als jij deze prijzen kan vragen, mag je in je handen klappen.
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
MusicXtraEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2009
Laatste: 12-11-2009
Berichten: 168
30-7-2009 23:20
In de wereld-rental markt zijn er nu (weer) een aantal bedrijven die hun materiaal, tegen dump-prijzen verhuren.
Er zijn zelfs bedrijven dij gratis, aan andere bedrijven moeten verhuren, vanwege openstaande facturen.

Als jij deze prijzen kan vragen, mag je in je handen klappen.
Dat soort bedrijven zijn er dus altijd geweest, meestal zijn dat ook de bedrijven die het eerst omvallen in slechtere tijden.
Ik vraag inderdaad dat soort prijzen, helaas zijn de gigs van 2500 Euro erg zeldzaam geworden maar ik blijf mijn prijs baseren op mijn eerder vermeldde rekenmethodiek. Die laat ik ook gewoon aan mijn klant zien en daar is geen speld tussen te krijgen.
En door realistische prijzen te rekenen en vervolgens met goeie spullen aan te komen en je werk gewoon goed te doen wordt je ook serieus genomen en blijven je klanten je trouw.
En een realistische prijs rekenen staat in mijn optiek los van het feit of het hobby of beroepsmatig is, spullen zullen toch betaald moeten worden....

@American: Die website wordt aan gewerkt, ook ik heb last van de recessie waardoor veel vaste klanten weggevallen zijn en moet dus wel weer aan de weg timmeren. shocked 8O
Zelfbouw line array is klaar, samen met de subs wel een hele vette stack.
Eddy wallyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2008
Laatste: 21-11-2017
Berichten: 823
31-7-2009 08:11
Onkosten vergelijken is onmogelijk.De ene kan een gratis opslagruimte gebruiken van ouders of zo,een ander moet die huren.Ik kan bvb. in het weekend een vrachtwagen gebruiken die tijdens de weekdagen voor iets anders ingezet word terwijl hij bij iemand anders voor PA vervoer enkel in het weekend dient.
30 € per uur is inderdaad weinig voor een zelfstandige maar je maakt me niet wijs dat als je een klus doet met drie man deze alle drie zelfstandig zijn of voltijds ingeschreven.
En nogmaals,als je denkt in deze wereld rijk te worden denk ik dat je op het podium moet staan en niet er voor of naast.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
31-7-2009 08:59

MusicXtra schreef:

Dat soort bedrijven zijn er dus altijd geweest, meestal zijn dat ook de bedrijven die het eerst omvallen in slechtere tijden.
Die jongens zijn zo groot dat ze niet snel zullen omvallen.
Ik vraag inderdaad dat soort prijzen, helaas zijn de gigs van 2500 Euro erg zeldzaam geworden maar ik blijf mijn prijs baseren op mijn eerder vermeldde rekenmethodiek.
Alles is afhankelijk van de rekensom die je toepast. Leuk dat je een grote gig kan verhuren, maar als dat dan slechts 4 keer per jaar is, kan dat natuurlijk niet uit.
Mogelijk als je de helft vraagt dat deze set 15 x per jaar verhuurd is.

Ik mis in de verhalen ook de "door de weekse" prijzen en "weekend" prijzen.
Als je dit topic doorspit zal je lezen dat er al eens dergelijke discussies zijn geweest.

Martin.
kvm entertainment
MusicXtraEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2009
Laatste: 12-11-2009
Berichten: 168
31-7-2009 11:35
30 € per uur is inderdaad weinig voor een zelfstandige maar je maakt me niet wijs dat als je een klus doet met drie man deze alle drie zelfstandig zijn of voltijds ingeschreven.
En nogmaals,als je denkt in deze wereld rijk te worden denk ik dat je op het podium moet staan en niet er voor of naast.
Wel of niet zelfstandig maakt niet zo heel veel uit, 30 Euro per uur blijft weinig.
En dat laatste heb je natuurlijk helemaal gelijk in. sad :(
Die jongens zijn zo groot dat ze niet snel zullen omvallen.
De grootte van een bedrijf zegt niets, ook een groot bedrijf valt om wanneer het structureel verlies draait.
Zelfbouw line array is klaar, samen met de subs wel een hele vette stack.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
31-7-2009 11:49

MusicXtra schreef:

De grootte van een bedrijf zegt niets, ook een groot bedrijf valt om wanneer het structureel verlies draait.
Ik krijg een beetje een ..duh.. gevoel.
Ga er maar vanuit dat men heus wel kan rekenen. (niet alles hoeft winst te zijn)
Je moet het totaalbeeld over 1 jaar zien.

Martin.
kvm entertainment
SubsystemStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-6-2004
Laatste: 24-9-2023
Berichten: 317
31-7-2009 12:06
Prijzen zullen ook wel variëren van regio tot regio, maar 500 euri voor een kroeg PA set duur?

eens ff globaal tellen dan...

Turbosound TCS setje met subs €190
Monitorset 4x PS10 + versterkers €105
Yamaha LS9 met multi €125
Simpel mic setje €75
Maakt 495 euro dus dat is als setprijsje wel te verkopen voor €450.
Ik denk dat we in belgie kleinere café's hebben als in NL happy :)
Hier kan je meestal met moeite een 12 kanaals 19" mixer kwijt, laat staan nog ergens 4 monitoren kwijt te geraken...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)