Forum > PC related Forum

Logo ontwerpen

(287 reacties. Pagina 21 van 29)
Moderator(s): Dré
CyStStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-6-2004
Laatste: 23-2-2010
Berichten: 93
14-1-2007 02:37
Zal ik dan ook maar eens wat logo's plaatsen. Mijn broer heeft ook opleidingen gedaan op Grafisch gebied, nog steeds overigens, nu op HBO niveau. Creatief is hij altijd geweest, hij is nu ook VJ op feesten (Laptopje mee, speciale software, filmpjes en midi controller) en heeft al aardig wat logo's ontworpen. Zoals al eerder in dit topic wordt vermeld, denkt hij ook altijd na over een achterliggende gedachte. Ik zal even wat voorbeelden laten zien.

Allereerst, ons eigen logo. Ik begon met bepaalde keywords voor mijzelf. "Strak, professioneel, modern, futuristisch, simpel en herkenbaar. Zo ben ik gaan brainstromen voor een naam. Geen idee waar ik mee begonnen was, maar na steeds meer aanpassingen kwam ik op Zynex uit, spreek uit zij-nex. Goed, ik had al een idee, dat was dat de Z zou doorlopen en de andere letters erop. Dus de lijn van de Z doortrekken. Mijn broer is dat gaan ontwerpen en het zag er een beetje amateuristisch uit. (Ik heb even geen voorbeeld bij de hand, als ik morgenavond thuis ben, post ik het wel.) Toen is hij maar eens de letters gaan opbreken, kader eromheen en toen had ik een mooi logo. Overigens heeft hij alles in Illustrator gedaan, zeker een aanrader zoals eerder vermeld, oneindig uitvergroten zonder "pixelation".
Vooral onze visitekaartjes vind ik er erg strak uitzien (Scanversie, originele file niet bij de hand)

Nog wat leuke logo's door hem gemaakt:
Chainspotters. Duidelijk te zien in het logo, de C en de S aan elkaar vast, als een chain en een soort verrekijker als "spotter". Het lettertype naast het logo, dus van het woord "Chain Spotters", was hij het absoluut niet mee eens, hij vondt het er niet bij passen. Maar de klant wilde persé dat lettertype.

Herco Spierenburg. Dit is nog een work in process. Het is voor een klant van ons, Herco Spierenburg, die een handel heeft in Chocolade en Zoetwaren. Het idee lijkt me zeer duidelijk. Een lint, wat je natuurlijk altijd tegenkomt in een "snoepwinkel". Het is klassiek en stijlvol, wat bij de winkel past. Zoals ik al zei, work in process, dus alle feedback op dit ontwerp is zéér welkom!

Goed, dit waren enkele voorbeeldjes van logo's en wat de achterliggende gedachte voor een logo (en het ontwerp daarvan) kan betekenen.
I will not comply.
DanielVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-3-2004
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 384
14-1-2007 12:20
Over jullie eigen logo. Witte tekst op een zwarte achtergrond zorgt dat je tekst goed leesbaar is. Een keerzijde is echter dat het geen rust uitstraalt. Ik zou zeker wat kleuren gebruiken om het geheel wat vriendelijker te maken.
CyStStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-6-2004
Laatste: 23-2-2010
Berichten: 93
14-1-2007 17:32

Daniel schreef:

Over jullie eigen logo. Witte tekst op een zwarte achtergrond zorgt dat je tekst goed leesbaar is. Een keerzijde is echter dat het geen rust uitstraalt. Ik zou zeker wat kleuren gebruiken om het geheel wat vriendelijker te maken.
Klopt! Dat was ik inderdaad van plan om in de site te verwerken. Bijvoorbeeld, home zwart, diensten rood, contact paars etc. Dat is ook zo leuk aan dit logo, je kunt qua kleur, best veel spelen.
I will not comply.
RoOoYtJuHStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-4-2004
Laatste: 1-2-2015
Berichten: 164
2-2-2007 20:00
Heeft er iemand zin om een logo voor mij te maken?
Als de ontwerpen goed zijn, ben ik uiteraard bereid om er geld voor neer te leggen.

De site: www.supersound.eu (die wordt ook veranderd, dus je hoeft je niet aan de site te houden ofzo)

Bedankt!
"En zoals mijn vader altijd zei: 's avonds een vent, 's ochtends lekker uitslapen"
DanielVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-3-2004
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 384
2-2-2007 23:12
Ik denk dat onderhand wel duidelijk mag zijn dat niemand "even" gratis een logo voor je maakt. Tenzij je vrienden/kennissen hebt die zich hier mee bezig houden. Voor de duidelijkheid: bij een ontwerpbureau betaal je voor iets waar jij het mee kan vinden. Je kan aangeven hoe het er ongeveer moet uitzien of waar het aan moet voldoen. Vrees dus niet voor een "kat in de zak".

Het is en blijft een hoop geld voor een logo (denk aan €100), maar met je visitekaartje haal je wel je klanten binnen. Persoonlijk zou ik het alleen doen als je het groot en professioneel aanpakt. Is het meer een hobby, zou ik het geld ergens anders in investeren ;-)
NickolaasStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 8-8-2006
Laatste: 20-8-2011
Berichten: 40
4-2-2007 21:18

RoOoYtJuH schreef:

Heeft er iemand zin om een logo voor mij te maken?
Als de ontwerpen goed zijn, ben ik uiteraard bereid om er geld voor neer te leggen.

De site: www.supersound.eu (die wordt ook veranderd, dus je hoeft je niet aan de site te houden ofzo)

Bedankt!
Ken misschien wel iemand die voor een lage prijs logo ontwerpt..als je intresse hebt mail me maar
RoOoYtJuHStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-4-2004
Laatste: 1-2-2015
Berichten: 164
5-2-2007 21:56

Daniel schreef:

Ik denk dat onderhand wel duidelijk mag zijn dat niemand "even" gratis een logo voor je maakt. Tenzij je vrienden/kennissen hebt die zich hier mee bezig houden. Voor de duidelijkheid: bij een ontwerpbureau betaal je voor iets waar jij het mee kan vinden. Je kan aangeven hoe het er ongeveer moet uitzien of waar het aan moet voldoen. Vrees dus niet voor een "kat in de zak".

Het is en blijft een hoop geld voor een logo (denk aan €100), maar met je visitekaartje haal je wel je klanten binnen. Persoonlijk zou ik het alleen doen als je het groot en professioneel aanpakt. Is het meer een hobby, zou ik het geld ergens anders in investeren ;-)
Staat er ergens gratis? :)
"En zoals mijn vader altijd zei: 's avonds een vent, 's ochtends lekker uitslapen"
DeWitStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2003
Laatste: 15-10-2018
Berichten: 648
6-2-2007 22:16
Stuur maar een email als je interesse hebt. Misschien kan ik wel wat voor je doen...
Imagination is more important than knowledge - Albert Einstein
LaxapStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-10-2004
Laatste: 9-7-2023
Berichten: 307
2-9-2007 13:02
Ik heb gisteren een opzet gemaakt voor een logo. Deze ziet er nu zo uit.

Ik wil het lettertype nog iets aanpassen, want dit vind ik nog te standaard.
Verder is deze versie nu zwart-wit omdat ik wil dat het logo ook herkenbaar moet zijn wanneer het maar in 2 kleuren gemaakt kan worden. Echter moet er voor de website en de visite kaartjes nog wat kleur in. Misschien dat iemand hier nog een idee voor heeft?

De naam van de drive-in is Explosive Sound, echter vind ik zelf nog een beetje dat het woord "Sound" nog niet duidelijk genoeg aanwezig is. Misschien dat ik de tekst ".NL" en "Drive-in Show - Licht - Geluid" nog iets kleiner maak waardoor het wat duidelijker wordt dat het Explosive Sound is.

Ik hoop dat er hier een paar mensen zijn die mij wat tips of kritiek kunnen geven?
Cyberlights in the house :D
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 2389
6-9-2007 23:54
Ik vind het logo wat amateuristisch over komen. Jammer, want de site ziet er grafisch wel mooi uit. Ik zou het wat subtieler proberen te houden...
It's time to play the music, It's time to light the lights..

Terug naar forum Reageer (zonder quote)