Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van CySt

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 92 bijdrage(n) van CySt (Pagina: 1 van 5)

Topic: Trussberekening (24-12-2009 16:03:00)

DJefke schreef:

Ik vind het toch maar een vreemd idee om de ene kant apex-down te hebben, en de andere kant apex-left. Hoekje verkeerd gemonteerd? :)
Dat vond ik ook al vreemd ja.. Maar het hoekje kon maar op 1 manier vast, want anders kon ik de baseplate niet vastkoppelen. Ik had waarschijnlijk de corner de andere kant op moeten hebben..

Edit: nu ik nog even goed de foto bestudeer, heb ik het hoekje inderdaad niet goed gemonteerd. De linkerbalk zit aan het stuk wat naar beneden moest volgens mij.. Aandachtspuntje voor de volgende keer. ;). Het was overigens Prolyte X30D truss.
Topic: Trussberekening (24-12-2009 15:25:00)
Iedereen bedankt voor de tips, het is helemaal goed gekomen! Klik voor een sfeerfoto.
Topic: Cuelux (20-12-2009 21:37:00)
Heb je IE geprobeerd? Op mijn HTC Touch Pro2 staat nu WM 6.5 en die heeft een IE met flash ondersteuning.

Hoe bevalt de software je verder? Is het handig in gebruik? Zelf zat ik te denken om het met een touchscreen in een flightcase te bouwen.. Wat vind je echt goed werken en wat zijn de beperkingen? (Op het aantal fixtures na)
Topic: Ergenissen on stage/ tijdens het draaien (18-12-2009 22:11:00)

Sylvia schreef:

JeroenVDV schreef:

YourLiVe schreef:

De winkel van Sinkel... van de week ook al in Oudaen gestaan, maar toen was de gemeente zo lief geweest het paaltje op de oude gracht naar beneden te hebben.
Met Oudaen inderdaad hier ook prima ervaringen. Regelen het netjes.
Het personeel van Oudaen is over het algemeen inderdaad erg vriendelijk en behulpzaam, maar voor zover mij bekend heeft Oudean géén invloed op de stand van het beruchte paaltje bij de Appie to Go. Je kunt het treffen, je kunt pech hebben. Enige andere optie is een pasje regelen voor het paaltje bij het Vredenburg en stukje omrijden. Heb ik eens een twee dagen durende telefoonmissie voor ondernomen en jawel: je moet het pasje aanvragen bij Bureau BAS, onderdeel van de politie, waar zo ongeveer niemand bij de politie of gemeente van op de hoogte was.

Probleem is wel dat je via die omweg weer in z'n achteruit over de Oude Gracht terug moet. Gaat goed in de winter, gaat vrijwel niet in de terrasperiode.
Je kunt ook via de Minrebroederstraat rijden, het Stadhuisplein over en dan bij Oudkerkhof rechtsaf de gracht op. Sinds daar een wagen van de gemeente een paal onder zijn kont heeft gekregen, staat die paal standaard omlaag. Dan kun je links van de gracht rijden, volgens mij tot aan de AH to Go (waar dan weer een paal staat).
Topic: Cuelux (18-12-2009 15:00:00)
Komt er eigenlijk ook een Windows Mobile (6.5) app voor Cuelux? Vind de feature om het met de telefoon te bedienen namelijk wel erg interessant..

Edit: ik zie nu dat het een web-based application is, dus moet op zich op iedere (geavanceerde) telefoon werken.
Topic: Trussberekening (17-12-2009 21:40:00)
Ik had me trouwens vergist, de aluminium versie had ik bij de Gamma gezien, ik heb de plastic versie gekocht bij de action, zie deze foto. Ze noemen dit dus blijkbaar een lijmklem, maar ik snap nu waarom jij zo uit je plaat ging, omdat je dacht dat ik zo'n zware metalen bankschroef erop ging zetten.

Verder ben ik het met je eens dat veiligheid belangrijk is. Deze klemmen wegen niets en er staat ook niemand onder. Het doek is verder wel geimpregneerd, dus dat zit ook goed. Verder is het zeker geen prutswerk, maar ik zocht gewoon een manier om het doek goed op te hangen zonder het te beschadigen. Na wat tips te hebben gekregen heb ik nu een goede oplossing, dus iedereen bedankt! :).
Topic: Trussberekening (17-12-2009 18:57:00)
Allereerst, de doeken zijn geimpregneerd, al zie ik de relevantie niet met de bevestiging ervan. Ten tweede, de truss hangt in een hoek, tegen een muur waar niemand komt. Dus ook al zou er een klem loskomen, dan vallen ze op de grond. Daarnaast zijn dit geen massief stalen klemmen, maar van een lichtere soort (kan ook niet voor het geld).

Bedankt voor je input, maar je conclusies zijn wat voorbarig te noemen, aangezien je niet op de hoogte bent van de details.

Edit: de link die je post IS een lijmklem, zo liggen ze bij de bouwmarkt, ijzerboer en ook bij de Action. De versie de ik heb lijkt erop, maar is van aluminium ipv plastic. Wat BigBang zegt dus.
Topic: Trussberekening (17-12-2009 13:10:00)
Ik ben bij de Gamma en de ijzerboer geweest en lijmklemmen kosten daar zo'n 2 euro per stuk. Toen kwam ik bij de Action en heb ik er 12 gehaald voor 75 cent per 2! Dan heb ik nu 1 lijmklem per halve meter, dat moet hopelijk genoeg zijn.
Topic: Trussberekening (15-12-2009 19:08:00)
Ok, iedereen bedankt voor de tips! Ik ga even nadenken over welke optie me het beste lijkt. Knoopsgaten is een goede tip, maar ik denk niet dat ik dat nog red voor deze klus. Een gaatje maken met tie-wrap kan inderdaad ook, maar ik ben dus een beetje bang dat het gat dan gaat uitscheuren door het gewicht dat het moet dragen.. Sowieso heb ik altijd tie-wraps bij me, dus als ik geen beter alternatief kan vinden, dan kan ik dat alsnog doen.. Voor klemmen zal ik eens gaan kijken, maar het moet niet teveel gaan kosten..

Ik zal na de klus wel even een foto posten om het eindresultaat te laten zien! :).
Topic: Trussberekening (15-12-2009 14:31:00)

watje schreef:

lijm klemmen? met een veiligheid speld maak je er ook gaatjes (klein maar toch) in.
of van die gordijn klemmetjes die kosten 2,95 per 8 bij de ikea :D
Kleine gaatjes zijn niet zo'n probleem, alleen kan ik dus niet van die grote ringen erin zetten of couplers er doorheen zetten. ;).

De backdrop komt dus aan de truss te hangen op 3 meter hoogte en die doek weegt dus wel aardig wat. Zouden gordijnklemmetjes dat gewicht wel kunnen dragen?

Wat ik zelf dus dacht, is om de stof over de onderste truss-buis (apex down) heen te slaan en er dan veiligheidsspelden doorheen te doen. Maar ook hierbij heb ik mijn twijfels of dat goed blijft zitten..
Topic: Trussberekening (15-12-2009 14:11:00)

joepjuh7 schreef:

René Eppink schreef:

Of je je statief na het optakelen wilt vervangen voor een trusspoot hangt puur af van wat je zelf mooier vindt.
En of het bereikbaar is voor mensen, ik zou nog voor geen goud in het publiek een statief plaatsen vanwege potentiele grapjassen en het feit dat er in alle 4 de richtingen outtriggers van tochwel een meterje uitsteken.
Dat klopt inderdaad. Deze constructie zal niet bij het publiek staan, maar om het podium heen. Ik heb ook al een hele mooie backdrop gemaakt van 6x3 meter, volledig in de stijl van de avond. Nu nog bedenken hoe ik hem vast ga maken, ik zat te denken om hem met 18 grote veiligheidsspelden vast te zetten.. Gaten erin maken is geen optie, want het is hele mooie stof die moeilijk te krijgen is (tenzij je even naar Ghana afreist). Misschien dat iemand een suggestie heeft?
Topic: Verzekeringen (14-12-2009 12:13:00)

StijnS schreef:

Installeer zo een systeempje in je bus. Daarna zullen ze zich wel eens goed bedenken voor ze nog iets proberen te stelen! sneaky :V
Of je hangt zo'n ding in je laadbak. Ze kunnen niet stelen wat ze niet kunnen zien. ;). Sirene erbij, strobe erbij en ze worden zo gek dat ze meteen weg zijn. Niets kunnen zien en niets kunnen horen.
Topic: Trussberekening (11-12-2009 16:16:00)

René Eppink schreef:

Of je je statief na het optakelen wilt vervangen voor een trusspoot hangt puur af van wat je zelf mooier vindt.
Ja, het is een krappe hoek dus lijkt een truss-poot mij makkelijker en mooier. Ik wilde alleen even bevestiging dat mijn idee klopt qua stevigheid.

Het wordt nu dan: 3m truss op statief - 90 graden hoek truss, apex down met 3m truss-poot - 3m truss op statief
Topic: Trussberekening (11-12-2009 16:05:00)

watje schreef:

als ik jou was zou ik hem gewoon naast de hoek plaatsen (zeg maar het 3e statief)
zodat je er later poten onder kan stoppen.
Ok, bij het omhoog ratelen dus een van de 2 statieven naast de hoek, daarna de truss poot eronder en het statief aan het uiteinde plaatsen. Dus ik kan beter stuk truss onder de hoek zetten dan een statief? En dan op de 2 uiteinden wel een statief.
Topic: Trussberekening (11-12-2009 15:04:00)
Even een klein vraagje over truss opstelling. Ik heb binnenkort een klus, waarvoor ik eerst een recht stuk truss zou hangen van 5 meter met 2 statieven. Echter moet de opstelling verandert worden omdat ze nu een hoek in willen gaan, dus mijn truss moet ook mee-hoeken.

Nu had ik zelf de volgende opties bedacht:

1: Statief - 3m truss - 90 graden hoek - statief - 3m truss - statief
2: Statief - 3m truss - 90 graden hoek apex down op 3m truss - 3m truss - statief

Alles moet omhoog gewind worden, maar als ik in de hoek geen statief zet, komt alles op het hoek stuk te hangen met het omhoog winden, totdat de 3m ondersteunende truss onder gezet kan worden, lijkt me dat dat in elkaar stort.

Als ik wel een statief in de hoek gebruik, waar plaats je hem dan onder? Kun je zo'n koppelstuk gewoon op een truss adapter vastzetten?

Alvast bedankt voor de tips!
Topic: Afstelling Behringer CX-3400 (26-10-2009 12:54:00)
Graag schop ik dit topic even omhoog, aangezien ik een vraag heb betreffende de CX-3400.

Opstelling rack:
- CX-3400
- DAP P-1200
- DAP P-1600

De crossover heb ik ingesteld op 2-weg stereo, waarbij de high naar de P-1200 gaat en de low naar de P-1600. De output is 4p Speakon over een 4-aderige kabel, waarbij pole 1(+/-) naar de subs (AX-18b) gaat en pole 2(+/-) via de subs doorgelust wordt naar de tops (X-12).

Dit werkt helemaal goed, echter op één ding na. Voor wat kleinere events wil ik de tops ook weleens als full-range inzetten. Ik heb nog een 2-aderige kabel, dus mijn idee was om aan de ene kant van de kabel (rack kant) een 4p Speakon te plaatsen op pole 2 en aan de kant van de tops een 2p Speakon. Zo blijft de P-1200 in gebruik voor de tops en zit de limiter er nog tussen. De kantelfrequentie heb ik op beide kanalen van de CX-3400 helemaal naar links gedraaid op 44hz.

Het probleem is echter dat ik eigenlijk toch wel de lage bass mis op de X-12, die ik wel krijg als ik ze direct op de P-1200 aansluit zonder de crossover. Volgens de New-Line specs zouden de tops pas beginnen op 48hz bij -10db, 4hz boven de kantelfrequentie dus..

Heeft iemand een verklaring hiervoor? Werkt de CX-3400 niet naar behoren of is dit zo'n leuke "feature" dat je op de high-out geen lage frequenties kan uitsturen?
Topic: In Memoriam: Martin (KVM) (26-10-2009 11:08:00)
Ook ik wil de nabestaanden veel sterkte wensen en Martin bedanken voor zijn actieve bijdragen op het New-Line forum. Zelfs na zijn overlijden heb ik afgelopen week nog hulp gehad van zijn kennis toen ik zocht naar tips voor het goed bevestigen van wielen onder een flightcase. Zolang dit forum bestaat, zal zijn kennis voortleven in anderen..
Topic: Waar vervoeren jullie de drive in mee? (18-10-2009 11:49:00)

djp schreef:

en je merkt al snel genoeg wanneer die te vol zit en/of je te hard rijdt met je combinatie.
Meestal te laat ja. wink ;)

djwireless schreef:

Watt-Xtra schreef:

djwireless schreef:

voor me werk rij ik rond met een be waar ik 12t mag laden en er is zelfs nog een optie tot 13t (zie veldhuizen Groenekan) dus er is ruimte zat in de wet want als je minder dan 2 uur per dag rijd hoef je ook geen chauffeursdiploma te hebben.
Tot 7,5Ton hoef je helemaal geen chauffeursdiploma te hebben. En laten er nu een paar mooie Clickstar bakwagens zijn waar je dus wel flink mag laden zonder een groot rijbewijs en zonder chauffeursdiploma.

Ander voordeel van BE, grote bus, totaal gewicht max 3500 kg. Zou geen aanhanger meer achter mogen, met BE mag je ineens wel weer het totaal te trekken gewicht meenemen in z'n karretje achter de bus. Kan het dus ook maar zo zijn dat je 5,5 ton rijdt. Met bakwagens zijn er zelfs bakken die de volledige 3500 KG mogen trekken. Zit je dus als treingewicht ook op een 7 ton.
om precies te zijn licht die grens op 7.490 kg maar aangezien ik dat er vergeten bij ben te zetten sorry daar voor ben er zelf al aan gewend dat ik er zo mee mag rijden (mag over het algemeen meer laden dan een vrachauto sneaky :V )
Je haalt 't een en ander door elkaar volgens mij, in zo een BE combi mag je vaak 5ton laden waarbij het hele voertuig op 7 ton uitkomt. Bij een (gemiddelde) bakwagen (vrachtwagen) mag je 7 ton laden waarbij het geheel op ruim 18ton uitkomt. Zou een beetje gek zijn, anders zouden alle bedrijven lekker met een BE combi gaan rijden omdat je er zelfs meer mee mag laden!
Topic: X-15HL vs X-18B (30-9-2009 23:50:00)

yogo78 schreef:

CySt schreef:

Bedankt voor de tip, maar ik speel het toch liever op safe. De P-1200 stuurt 400W RMS uit en de X-12 trekt 350W RMS. Lijkt me netjes op elkaar afgestemd, toch?
Verkeerd berekend, er staat genoeg info over op het forum. En wat als je ooit 4 dezelfde speakers koopt? Dan kom je amp vermogen te kort. Ik zou ook een zwaardere amp aanschaffen...
Als ik speakers erbij koop, hang ik er een extra amp in.

Wat betreft de berekening, als ik de zoekmachine gebruik kom ik tegen dat je een factor van 1,5 tot 2 moet berekenen van je speakers t.o.v. je amplifier. Maar wat is nou de onderbouwing voor deze stellig, afgezien van e.v.t. extra speakers bijhangen?
Topic: Fout lezen CD (pioneer cdj 100s) (30-9-2009 23:46:00)

Dré schreef:

Als de speler (CDJ-100) geen focuspunt kan vinden zal hij de spindle niet opstarten. Redenen voor het niet kunnen vinden van het focuspunt zijn reeds gegeven (in m'n eerdere bijdrage).
Dat wist ik niet, dat zou dan inderdaad met één 1 van de eerder door jou genoemde oorzaken te maken kunnen hebben.

Dré schreef:

ECHTER zal in dat geval de speler er ook regelmatig mee moeten kappen tijdens het afspelen als je hem op diezelfde manier helpt. Is dat ook zo?
Nee, als de speler eenmaal loopt dan zijn er geen problemen.

Dré schreef:

Dus: CD-R of ook reguliere CD's?
De problemen doen zich voor bij zowel CD-R's, als bij brandschone originele CD's.

Ik denk dat ik eerst maar eens ga proberen het lensje schoon te maken met een schone doek en wat alcohol. Dan zou inderdaad je opmerking van de focus point hier van toepassing kunnen zijn.

Bedankt voor je uitgebreide toelichting! happy :).