Forum > Algemeen Forum

Gezocht: Sparring partner # DTV

(211 reacties. Pagina 20 van 22)
Moderator(s): Dré
Eddy wallyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2008
Laatste: 21-11-2017
3-1-2014 13:56
Tom
Je kan op dit gebied Nederland onmogelijk vergelijken met Belgie.
Wanneer je hier voor iemand een offerte maakt voor eender wat,schilder,stukadoor of licht en geluid is de eerste vraag die je krijgt 'hoeveel kan er in het zwart'
Zeg je niets moet je garantie niet aantreden tenzij het voor een bedrijf is dat de kosten kan inbrengen.
Ik ben direkt akkoord alles officieel te laten verlopen indien de concurrentie het ook doet.
Ik ken er die wekelijks enkele setjes verhuren en nog niet eens een handelsregister hebben,zolang iedereen nog job genoeg heeft zal dat geen probleem zijn maar als het minder word gaat er nog gevochten worden.
Ben blij dat ik daartegen reeds lang met pensioen zal zijn.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 31-10-2024
3-1-2014 14:48
Gek genoeg dan misschien krijg ik zelden de vraag van mijn opdrachtgevers: wat kan er zwart, of moet je een bon maken?
Men wil immers verzekeren en afschrijven.
Het komt alleen wel eens voor bij feestjes boekingen.
Maar dan nog zeg ik altijd nee.

En mocht men dan toch aandringen dan is mijn antwoord steevast:
Ga ergens anders heen en uw betaald zwart meestal meer, dan bij mij gewoon met een bon erbij.

Het enige wat ik wel eens doe is een item gratis op de rekening zetten/aanbieden,
dat maakt meestal veel meer indruk dan een paar procent korting en een risico lopen.

Zolang alles goed gaat is er natuurlijk weinig aan de hand,
maar stel er gaat iets mis, er valt iets om of er breekt brand uit, maw er ontstaat schade.
Tja, geen bonnen, valt ook niet op bij de afwikkeling, vind je ook nergens terug shut up :X

Ik denk dat velen zich vergissen in de opsporingsbevoegdheden en -mogelijkheden van de belastingen.
En vlak concurrerende anonieme tipgevers niet uit...
Ze komen altijd als het lekker gaat, en er wat te halen valt.
En als ze komen, reken dan er maar op dat ze dingen weten.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Eddy wallyStandaard Lid
Sinds: 17-1-2008
Laatste: 21-11-2017
3-1-2014 15:36
Tom
alvorens je denkt dat hier geen belastingen betaald worden.
Op Noorwegen na zijn in Belgie de belastingen de hoogste ter wereld,dit is ook de reden dat de Belg zo veel mogelijk zwart wil doen,dat is iets wat in jaren zo gegroeid is en er ook niet snel weer uitgaat.
JakeStandaard Lid
Sinds: 18-6-2012
Laatste: 6-1-2019
3-1-2014 17:20
Iedereen doet wel eens iets in het zwart, als je alles netjes aangeeft dan mag je binnen de korste keren stoppen met je drive-in.
Maar er is een verschil tussen 20% zwart en 90% zwart en zelfs drive-in's die met niets in orde zijn en zelfs geen enkele legaal nummer in hun bestand hebben voor mijn part kunnen deze niet snel genoeg tegen de lamp lopen.
Op 5km van mijn deur zit er iemand die met meer dan 20.000 illegale nummers op zijn laptop, vooral de oudere muziek, hij heeft die ooit mogen kopiëren van en collega, nu koopt hij wel netjes zijn muziek aan maar die oude nummers vervangt hij niet door legale nummers, als dit soort dj's tegen de lamp lopen dan heb ik daar geen enkele medelijden mee. angry

Sabam rekent een boete aan van 12.50 euro per illegale track, dat staat ook te lezen op de achterkant van de dj licentie.
Reken maar eens uit 20.000x12.50= shocked 8O
BomdesStandaard Lid
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
6-1-2014 09:05
Geef hem dan gewoon zelf aan bij SABAM, hij verdient niet beter.
HollenderVIP Lid
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 25-10-2024
6-1-2014 09:41
Wat een dikke onzin. Ten eerste is Sabam verre van objectief en doen ze niks anders als de mensen zoveel mogelijk plukken. Of ze nu in hun recht staan of niet. Daarbij moet je wel even in de gaten houden dat er misschien, ik zeg misschien omdat het een bewering is van iemand (concurrent), muziek gebruikt word waarbij geen rechten zijn betaald bij aanschaf, maar waar wel rechten voor worden betaald iedere keer als die muziek gebruikt word.
Ten derde gaat het hier niet over het afdragen van rechten maar over de moeilijke markt en al dan niet rechtvaardige concurrentie. Als we allemaal maar in het wilde weg mensen gaan aangeven krijgen we een klein beetje een situatie die zo'n jaar of 25 in het oosten van Europa heerste, en dat is echt wel het laatste dat we willen.
Free beats!
BomdesStandaard Lid
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
6-1-2014 12:46
Gek, ik had hier toch nog een post of 5 verwacht voor iemand die terecht commentaar zou posten :)

Goed, ik kan wel de kritiek snappen op hobbybob's die wekelijks zonder ook maar iets aan te geven setjes gaan neerpoten. Zeker omdat het ondersegment (simpele discobars) en het bovensegment (grote producties) de 2 delen van de markt zijn die nog het beste lopen in Belgie. Het middensegment concurreert namelijk iedereen mekaar de grond in. Met kleine discobartjes kan je nog prima verdienen zonder meteen een fortuin te moeten investeren, op voorwaarde dat het correct gebeurt en er deugdelijke prijzen worden gehanteerd. Als ik soms zie dat je bij "collega's" 2 actieve speakers, mixer, cd spelers en een ledpar set kan huren voor 50EUR btw in, dan moet ik toch ook eens dik over mijn hoofd krabben...
JakeStandaard Lid
Sinds: 18-6-2012
Laatste: 6-1-2019
6-1-2014 12:53

bomdes schreef:

Geef hem dan gewoon zelf aan bij SABAM, hij verdient niet beter.
Voor mij doet iedereen wat hij wil, vraagt wat hij wil en plaatst wat hij wil voor zijn prijs.
Het is niet aan mij om andere mensen aan te geven, zo zit ik ook niet in elkaar wink ;)
Zolang ze mij geen stokken in de wielen steken doet een ander wat hij wil.
VrijeVogelStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-12-2013
Laatste: 13-1-2022
6-1-2014 12:56
ledpar set angry
Zelf een 100w spot doet nog meer
Gr Evert M
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
6-1-2014 13:21
Wat een hoop geneuzel weer.

Dat er uberhaupt gesproken wordt over zwartwerken!

Gezien de 20 tellende pagina's met reacties blijkt het maar des te meer dat meer mensen moeite hebben met de huidige markt ontwikkeling!
Frank is de eerste die ervoor uit is gekomen. petje af.

Feiten op een rijtje;

De afgelopen jaren heeft iedereen het tegoed gehad! Opdrachten kwamen bijna aanwaaien, er kon geinvesteerd worden bij het leven.. niets was te gek, klanten betaalden netjes en gaven veel vaker een feestje.

Die tijd is voorlopig even geweest. mensen letten beter op de centen, hebben minder te besteden en geven minder feestjes.

Daar zal op ingesprongen moeten worden, de grotere bedrijven doen het al, zakken met de prijzen om zo aan het einde van de maand toch alle vaste (hoge) lasten te kunnen betalen.
Een aantal hobby jongens geeft er ook de brui aan, het is niet meer zo makkelijk om met je hobby geld te verdienen.
Wil je als ondernemer nu door/ of moet je als ondernemer nu door.. Dan zul je heel hard moeten werken op alle vlakken.

De markt heeft voldoende concurrentie, maar relatief weinig aanbod in opdrachten.

-Zorg dat je herkenbaar bent.
-Zorg voor een complete show, uitstraling en dito kwaliteit
-Zorg dat je klanten krijgt maar ook zeker houdt!
-Laat jezelf niet gek maken door de concurrentie, bepaal voor jezelf wat jij een nette prijs vind voor jouw show met jouw verdiensten!
(blijkt dat je jezelf compleet uit de markt prijst om je prijs.. dan zul je het niet redden, ga je voor niet rendabele prijzen werken, dan red je het ook niet! )
-Maak heel bewust keuzes mbt investeringen. Het geld dat je hebt kun je maar eenmaal uitgeven. (eerder werd er nog wel eens zowat gekocht en als het toch niet wat was, zo weer 2de hands verkocht) Die markt is ook verzadigd!

Ook al heb je alles heel netjes voor elkaar, succes is dan niet gegarandeerd. Op het moment moet het je ook gegunt worden, je kunt de markt maar deels bespelen. DE rest hangt af van je omgeving... je kennis, je connecties en je ondernemers skills!

Een feit blijft dat de crisis nog lange niet voorbij is, de portmonnee blijft vaker gesloten, mensen blijven kritisch en zoeken naar alternatieven. Daarnaast is er veel meer aanbod dan de vraag vanuit de markt!
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)