Forum > Geluid

"Probleem" aanschaf geluidsset

(22 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 3-10-2024
Berichten: 1370
13-7-2004 18:39
Weet je wat het is. Soms moet je zaaien voor je kan oogsten. Toen ik mijn nieuwe Peavey set kocht vroeg ik per avond hoogstwaarschijnlijk hetzelfde als jij. Misschien wel minder (guldenperiode hè).
Toen kocht ik mijn huidige Peavey-set voor zo'n 12600 gulden = 5700 Euro. Daar moest ik inderdaad mijn hele spaarrekening voor plunderen, en het een en ander lenen. Maar hier doe ik nu dan ook alweer jaren mee, en krijg nu pas een beetje de behoefte om door te gaan voor beters.

En de helft van mijn klussen had misschien afgekund met minder, maar mijn klanten boeken mij voor mijn kwaliteiten (en ik krijg geregeld complimenten dat het geluid netjes is.)
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 3-10-2024
Berichten: 1855
23-7-2004 22:47
Zo hier nog even een reactie van mij ...

Gisteren eens lekker weest te luisteren bij Conijn Audio in Eindhoven.
De Eliminator stond naast de Gladiator opgesteld, beide aangesloten op een EV Q66 versterker.

Wat me Meten opviel is dat de kasten erg diep (ze zijn een stuk dieper als op de foto), en best lomp zijn voor vervoer, en dat is toch wel het grote nadeel aan de kasten vindt ik zelf.

De Eliminator klonk ronduit beter als de Gladiator, De EQ op de A&H mengtafel stond op flat, en vondt de Gladiator toch een stuk Scheller dus was de keuze qua sound als snel gemaakt: De Eliminator.

De Q66 versterker levert genoeg vermogen voor de gehele set (Doordat deze ook nog eens 30% headroom heeft) De set klonk zowel van 1 meter afstand lekker als achter in de zaak, zelfs de bassen waren goed te voelen. (en toen stond hij op 3/4 van zijn vermogen en NIET in de clip)

Ook nog gekeken naar de Dynacord Chrous Pro, deze kasten zagen er een HEEL stuk compacter uit, maar waren dan ook wel een HEEL stuk duurder, maar volgens de verkoper was deze set meer geschikt voor Bands.

Dus Ben nog flink aan het zoeken naar goede Alternatieven o.i.d
Joost Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-2-2002
Laatste: 15-7-2014
Berichten: 466
23-7-2004 23:29
Ik eigenlijk beide sets niet goed kunnen horen, maar bij ons op de zaak staat nog een hele oude eliminator set. Als jij zegt dat deze beter klinkt dan de gladiator dan hoef ik de Gladiator ook niet meer te horen (alhoewel, doe het toch wel, nieuwsgierig...)

Ik heb de Eliminator set al wel 100e keren klaargezet voor verhuur maar eigenlijk nooit kunnen horen omdat wijzelf (bedrijf waar ik werk dan) eigenlijk alleen met kwalitatief beter geluid werken (rx/sx series). Nu ben ik toch wel heel nieuwsgierig dus binnenkort maar ff aan de tand voelen happy :)

Ik heb misschien nog wel een tip voor je al topkast als je houd van gepowerde kasten namelijk de EV SxA360. Ik weet niet of je ooit een sx300 gehoort hebt? Deze zijn over het algemeen bekend om hun goede kwaliteit maar IETS wat agressief in het hoog (lees: niet schreeuwerig maar bultje rond 4-10KHz). De kastjes gaan hard en zuiver en wegen weinig.

De SxA360 gaat nog een stapje verder en zet 150watt RMS op het hoog en 350watt RMS op het laag. Deze kastjes gaan nog iets harder dan een sx300 en blijven echt strak en zuiver. Zelfs het agressieve van de sx300 is een stuk minder door de correctie filters. Daar komt nog bij dat ze bijna hetzelfde wegen als een sx300 (tenminste ik kon weinig verschil merken toen ik er 1 optilde, miss 1kg-tje meer?) ik geloof rond de 15kg. Dit vind ik toch wel een erg belangrijk punt. Ik heb ook net 2 Behringers 1520 gekocht als monitor voor thuis en ik moet zeggen dat ik die dingen toch niet vaak op een statief wil zetten, pfff!

Trouwens die SbA760 klonken ook erg lekker! Als je daar nog meer over wil weten wil er nog wel ff wat over zeggen maar heb nu eerst wel weer genoeg getypt voor mijn doen :)

Groeten Joost
I'll tell ya what. I'll do it for a caravan.
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 3-10-2024
Berichten: 1855
25-7-2004 16:02
Bedankt voor je reactie Joost, De set die jij aangaf heb ik ook al naar zitten kijken, De EV SXA 360 Toppen met de SBA 760 Subs, alleen ben ik dan al 2350,= per kant kwijt, en ben bang dat dit wat te prijzig gaat worden, maar heb deze set verder nog neit gehoord dus kan ook niet weten hoe deze klinkt, wel is deze een stuk compacter.

Zit zelf nog te twijfelen over de Eliminator, dat is een erg leuke set waar ik ook voor een zeer betaalbare prijs aan kan kopen (50% van de nw prijs) alleen het probbleem is dat het gewoon flinke kasten zijn, en ik dus in de knoop kom met opslag (ofwel: Mijn kamer razz :p)
DvEEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-6-2004
Laatste: 7-6-2005
Berichten: 127
25-7-2004 20:08
Ik heb 2 keer de EV Eliminator gehoord op mijn school en dat klonk super echt mooi mooie bas en goede hoog-mid echt geweldig!
Deze set bestond volgens mij uit:
2 Eliminator i Double (Top) en 2 Eliminator kW (Bas) (totaal set)

1 keer was het op een disco voor ongeveer 75 man
en een andere keer was het in het Cultureel centrum van harderwijk dit werd gebruikt voor zang en voor bijv. drumstel uitversterken (ik moest die avond drummen) maar ook bij het soundchecken zette ze effe een nummer op en dat was lekker! lekkere bassen mooi hoog en mid: gewoon super!

Over een tijdje mag ik mischien ook wel mee werken op mijn school

Ik weet niet wat voor versterker het was maar de klank was geweldig

Dus mijn mening als je het geld heb deze set gewoon kopen!! Klinkt namelijk super en wat je nu al heb dan gebruiken als het echt klein moet

Mvg,
Dave
Akiyama CDX-300 --> Reloop RMX-30BPM --> Akiyama CDX-300 en een Akiyama HDJ-9700 Heerlijke set :D
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 3-10-2024
Berichten: 1855
1-8-2004 22:43
Gisteren nog eens op pad geweest, ben maar er nog steeds niet echt uit wat ik zal doen ashamed :$

Heb gisteren eindelijk eens de HK Audio Premium serie beluisterd, De Pr 115 Tops met de Pr 118 Subs, aangezien ik hier veel positiefs over hoorde en deze ook zeer aantrekkelijk geprijsd waren, maar ondanks al deze mooie verhalen vond ik het geluid verre van goed, met name de baskasten, die waren bar slecht, zelfs toen de bassen op de mengtafel op hun maximale stonden merkte je neit veel van de bas, en deze droeg voor geen meter. Die set valt i.i.g al af.

Verder ook nog eens naar de Eliminator set lopen kijken aangezien ik deze tot nu toe nog het beste vindt klinken, maar toch zit ik nog steeds te twijfelen aangezien het flinke kasten zijn aangezien ze ook steeds naar boven gesjouwd moeten worden ashamed :$

Wat ook een erg mooi en vooral compact setje is, is de EV 760 Sub (aktief) met de 360+ Top (aktief) Helaas heb ik deze nog niet gehoord, maar ze vallen dan ook wel een stuk boven mijn budget angry

De enige set die ik nog een keer goed wil gaan beluisteren is de Wharfedale Lix aangezien ik nog steeds vindt dat Wharfedale een VEEL betere prijs/kwaliteits verhouding heeft veel bekende (duurdere) merken als HK/Yamaha e.d
Voor een Wharfedale Lix set (Lix 15-C topkasten & Lix-18C) baskasten ben je ~ 2000 euro kwijt. (ex amping) scheeld qua prijs niet veel met een tweedehands Eliminator set + Crown K2 maar wel een stuk compacter...
RtzStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 27-8-2003
Laatste: 16-3-2009
Berichten: 37
1-8-2004 23:51
Hallo,
wij hebben momenteel 1 sub: EV sba750 + 2 tops: dap k-112, graag willen we die set uitbreiden. Ik twijfel tussen 1, (later 2) EV sx300 met een bijhorende versterker of 1 EV sxa360.

Waarom ik die keuze moeilijk kan maken komt door de volgende problemen: Momenteel hebben we nog geen monitors. Dus 2 van die sx300's zouden wel handig zijn dan kunnen we onze dap's als monitor gebruiken (momenteel gebruiken we hifi boxen als monitor uit noodzaak). Maar enorm veel plaats tijdens het vervoer hebben we ook niet dus is die ene actieve box misschien handiger maar dan moeten we die als monitor gebruiken indien we echt 1 nodig hebben. Ook is ons budget niet zo groot dus 2 van die actieve speakers zijn te duur.

Ik denk de sxa360 te kiezen omdat onze set dan compacter is maar ik vraag me af of het genoeg is qua klank en of het "mooi" klinkt als je een zeer goede speaker tussen 2 budget speakers plaatst.

Mijn vraag is gewoon of iemand mij kan vertellen voor welke speaker(s) hij wel of niet zou kiezen (in bovenstaande situatie liefst)?
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
2-8-2004 00:59
@rtz; maak a.u.b. even een eigen topic, en laten we deze even 'schoon' houden? shut up :X

@Max; De EV kasten zijn echt beulen, ik weet haast zeker dat de subs nieteens de trap omhoog kunnen shocked 8O En in je eentje al helemaal niet, de toppen moet lukken (ook alleen)..

Persoonlijk vind ik Juist Peavey goed klinken, maar nooit een echte luistertest gedaan.
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 3-10-2024
Berichten: 1855
2-8-2004 12:16

Mr. Edie schreef:

Persoonlijk vind ik Juist Peavey goed klinken.
Ligt er maar net aan welk type, Die 15''/1'' combinaties ben ik niet zo kapot van, maar hoorde laatst in Rotterdam (op zomercarnaval?) een wat oudere peavey set en het geluid wat daaruit kwam was toch net een stukje heftiger shocked 8O Weet alleen de types niet, 18'' frontloaded subs en dubbel 15'' toppen (waarvan 1 speaker schuin naar beneden wijst (in Jip-en-Janneke taal razz :p))
PartyfishStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-9-2002
Laatste: 6-1-2017
Berichten: 673
2-8-2004 14:06
De EV kasten zijn echt beulen, ik weet haast zeker dat de subs nieteens de trap omhoog kunnen En in je eentje al helemaal niet, de toppen moet lukken (ook alleen)..
Heb je het nou over de eliminator? Want de sba kasten zijn erg compact hoor, maar ze wegen idd wel wat. Maar met 2 man krijg je die kasten wel de trap op hoor...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)