Dateq XTC ->> crossfader/ cue level vs. master level
(38 reacties. Pagina 2 van 4)Moderator(s): Dré
JusticeworldStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 22-1-2003 Laatste: 20-9-2016 Berichten: 15 | 23-1-2003 14:38 |
Wie van de aanwezigen mixt met een XTC? en zo ja wat voor apparaten hebben jullie erop zitten? wat zijn jullie ervaringen? gebruiken jullie kanaal 2?? | |
... | |
JusticeworldStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 22-1-2003 Laatste: 20-9-2016 Berichten: 15 | 26-1-2003 14:56 |
oke dré, heb idd stekkertje losgetrokken van crossfader. nu staat ie lekker uit. ga er binnenkort wel een schakelaartje tussenknallen, maar hij heeft nu die dip niet meer | |
... | |
JusticeworldStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 22-1-2003 Laatste: 20-9-2016 Berichten: 15 | 10-3-2003 11:29 |
ik heb toch ondanks het uitschakelen van de crossfader nog een aantal problemen gehad met m'n dateq. Het is een probleem dat zich meer voordoet met de eerste generaties xtc mixers. Pfl levels kloppen niet helemaal met master level en dat is behoorlijk vervelend met inmixen. Dateq heeft nu aangeboden mijn mixer helemaal te repareren tegen verzendkosten. Dat is nog eens service! Iemand nog op of aanmerkingen? | |
... | |
NomarStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 22-10-2003 Laatste: 28-7-2004 Berichten: 14 | 6-11-2003 21:55 |
Ik heb ook een Dateq XTC. Een van de eerste generatie. Heb toen zelfs op een wachtlijst gestaan toen de verdeling van de eerste versie verkocht werden. Dit was in alweer in september 1996 geweest. Dus alweer meer dan 7 jaar plezier! Erg veel plezier dus van mijn XTC. In 1999 heb ik hem vanwege problemen in de gain potmeters opgestuurd naar Dateq en daar hebben ze deze toen vervangen en meteen gratis de modificatie toegepast van de crossfader curve (zonder dat ik het had aangegeven, goede service . Sinds die tijd is bij mij ook het verschil veel kleiner (3db). Omdat ik de crossfader nooit gebruikte stoorde me het niet eerder . Tot nu toe heb ik verder geen problemen en raadt deze mixer aan iedereen aan die een compacte maar toch compleet mengpaneel wil . Ik gebruik maar 2 draaitafels en heb een cd speler op het 2e kanaal zitten, gebruik zelden de crossfader dus het zit wel goed. Dit onderwerp is alweer wat ouder, heeft iemand inmiddels nog nieuws mbt. aanpassingen of veranderingen in dit model. anders ga ik Dateq maar weer eens bellen om te vragen of er veranderingen zijn in de laatste generatie tov. mijne (buiten die crossfasder om ) | |
No music - No life! | |
EricsamandjStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 24-2-2005 Laatste: 16-4-2021 Berichten: 100 | 13-4-2009 23:11 |
Dré schreef: Stekker uit het stopcontact, 2 schoeven van de bodemplaat los maken, connectortje van de cross-fader lostrekken, bodemplaat weer terugplaatsen, vastschroeven en klaar.Alleen doen als je vertrouwd bent met zulke dingen. Want door het afsluiten van de crossfader is dit eigenlijk een onnodige stofhapper geworden. Ben van plan de crossfader uit te schakelen en deze aan de deckplate af te plakken met zwarte tape. | |
Dateq, RCF , Pioneer, Shure. | |
DjblackdevilStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 10-8-2002 Laatste: 7-2-2021 Berichten: 259 | 14-4-2009 09:01 |
De cross fader is er inderdaad helemaal uit te halen; schroeven/potmeters eraf, connectortje van cross eraf en wat tape erop, niks moeilijks aan.. Groeten Vincent | |
JVSVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 4-5-2003 Laatste: 11-11-2024 Berichten: 540 | 14-4-2009 11:29 |
Een stuk tape laat vrij gemakkelijk los, en er blijft vanuit de frontzijde gezien stof en troep op plakken. Ik heb bij een verhuur-XTC de crossfader vervangen door een stukje 15x2mm alu strip (bij een bouwmarkt per meter verkrijgbaar). Twee schroefgaatjes aftekenen, boren met 2,5mm en tappen met M3. Dit kun je vervolgens dus netjes met de originele schroeven vastzetten. Ziet er netjes uit, gaat niet los en is in 5 minuten weer naar de originele toestand terug te bouwen. | |
DjblackdevilStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 10-8-2002 Laatste: 7-2-2021 Berichten: 259 | 14-4-2009 12:23 |
Een aluminium strip is inderdaad natuurlijk beter, echter heeft mijn tapje (aan de binnenkant af geplakt, nog niet los gelaten (zit er nu 6 maanden op ofzo. Het verschilt natuurlijk wel of de mixer verhuurd wordt de ja of de nee, ik gebruik hem altijd zelf en dan is een tapje niet zo'n probleem. Bij verhuren is het inderdaad wel een stuk netter. | |
EricsamandjStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 24-2-2005 Laatste: 16-4-2021 Berichten: 100 | 14-4-2009 17:19 |
Er zijn duidelijk meer mensen die dus de crossfader niet gebruiken. Vanavond maar eens aan t knutselen gaan, alluminium heb ik toevallig nog wel liggen. Bedankt voor de reacties. | |
Dateq, RCF , Pioneer, Shure. | |
Frank76Standaard Lid Uit: Nederland Sinds: 13-5-2005 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 2053 | 27-2-2018 13:37 |
Maar even in het meest relevante topic een kickje met wat vragen. Klopt het dat de VU meter van de XTC voor de master-potmeter zit? Oftewel, je ziet de som van de kanalen, maar niet wat er daadwerkelijk naar buiten gaat? Is dit eenvoudig (terug) te wijzigen? | |
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein |