Forum > Algemeen Forum

je opdracht gecancelled!!

(37 reacties. Pagina 2 van 4)
Moderator(s): Dré
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 1370
1-3-2004 21:07
Inderdaad...

Als je het toch hebt staan, waarom dan niet. En opbouw en afbreektijd moet je zoiezo als hobbyist maar niet meerekenen. Het klopt natuurlijk niet, en ik heb ook liever dat er iets meer gerekend wordt (heb ik weer meer werk), maar zo werkt het nou eenmaal.
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 17-9-2024
Berichten: 1207
1-3-2004 21:22
Als je toch hebt staan...
Die opmerking hoor ik vaak maar heb ik tot nu toe volgens mij nog niet op gereageerd.
De meeste mensen hebben zo veel 'toch wel staan' soms heb je zo veel toch wel staan dat je je uiteindelijk een breuk tilt aan 'kleine beetjes extra's' die je show 'net iets mooier maken'en 'die je toch hebt staan', we hebben het hier over een kleine set toch?
Wat ik zou doen is die mensen eerlijk vertellen dat je heel graag zou willen komen voor dat bedrag, MAAR dat je dan te weinig aan licht en geluid hebt en dus de volgende twee keuzes voorlegt:

A- Er wordt bij betaald waardoor ze de show krijgen die ze willen en jij niet 'voor schut staat'

B- Zij iemand anders nemen die goedkoper is met alle gevolgen van dien.

Als je telkens maar 'wat extra's' meeneemt omdat je het 'toch hebt staan' verwachten die mensen de volgende keer weer voor hetzelfde bedrag dezelfde show en de mensen die je toen gezien hebben of van je gehoord hebben verwachten ook diezelfde show voor datzelfde bedrag, maw je gaat concureren met jezelf laugh :D wink ;)
Darth Crossfader
Martin rsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-12-2003
Laatste: 14-5-2013
Berichten: 163
1-3-2004 21:36
mijn set heeft gewoon per kant een sub en per kant een midhoog!
ik vind dit beter klinken en staat ook een stuk netter dus iets ertussenuithalen doe ik zeker niet.
nogmaals we zijn collega's en ik vroeg advies over het cancellen en mijn vraag is ok wat jullie van deze oplossing vinden of dat ik het beter anders had kunnen doen want ik kan er nog veel van leren.

RESPECT IS EVERYTHING
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 1370
1-3-2004 21:37
En dat ligt dus helemaal aan de situatie. Als er de transportruimte is voor 2 subjes, ach, waarom dan niet.
Maar blijf je zo bezig, dan kan het inderdaad uit de hand lopen.

Mijn kleine shows blijven inderdaad klein. Maar inderdaad, de hoeveelheid apparatuur "die ik toch wel heb staan" is ook wel iets groter dan de gemiddelde hobbyist hier.

Als de voorgestelde prijs zo laag is dat ik met een te kleine show moet komen, dan zeg ik deze shows gewoon af. Ik ga niet voor paal staan omdat de klant te weinig wilt betalen. Maar als het om 1 of 2 dingetjes gaat.....
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 17-9-2024
Berichten: 1207
1-3-2004 21:41
Even iets recht zetten: heb verkeerd gelezen en dacht dat Martin rs met 2 subs per kant (!) en 1 top per kant kwam.
Het blijft een interressante discussie maar wat Martin rs betreft wordt het nu in een keer een stuk duidelijker happy :) , een mid-hoog laat je natuurlijk niet thuis liggen!
Darth Crossfader
Martin rsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-12-2003
Laatste: 14-5-2013
Berichten: 163
1-3-2004 22:09
toppie haha het is een leuke discussie zo en iedereen neemt natuurlijk mee wat ie zelf wil en waar in zijn ogen voor betaald is.
met grote feesten en vooral dance muziek komen er wel twee subs per kant maar daar wordt ook voor betaald.

verde blijft het leuk dat nog niemand reacties kan geven op het onderwerp waarom dit topic geopend is :)
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 1370
1-3-2004 22:20
Weet je wat het is: Zolang er nog niets zwart op wit staat, is het lullig, maar houdt het op.

En als ze niet hadden gebeld, had je ze ook niet. Ik blijf gewoon vriendelijk, en bedank ze voor hun aanvankelijke boeking, en wens ze veel succes met het feest ("zullen ze nodig hebben" razz :p ).
Wesley vd HStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-11-2002
Laatste: 23-11-2014
Berichten: 397
1-3-2004 22:29
En het slimme van deze manier is dat als het misloopt met die goedkopere dat ze heel hard terugrennen naar jou happy :)
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
1-3-2004 23:19
Het topic was:
Geanuleerd, en wat nu shocked 8O

Niet: wat je neerzet voor een bepaald bedrag.......

Om maar even terug on topic te gaan:
Bij ons komt er altijd een kontract!
Ook al is het één dag van te voren.
In het kontrakt staan heel veel details geregeld.
Dingen als aansprakelijkheid,
Buma/Stemra,
Tijden,
Stroomvoorziening,
enz.

Als men dan zegt;
"we krijgen dat nooit op tijd heen en weer dat kontrakt"
Is mijn antwoord simpel:
FAXEN die hap.
Iedereen heeft op de één of andere manier wel de beschikking over een fax.

Geen kontrakt,
dan stappen wij niet in de auto, punt uit.
Eén uitzondering:
Koregen en horecagelegenheden waar we vaker zaken mee gedaan hebben.
En die we dus vertrouwen.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Martin rsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-12-2003
Laatste: 14-5-2013
Berichten: 163
2-3-2004 10:10
tom ik vind dat met die contracten erg sterk punt maar....
ik heb die spullen staan en sta nergens ingeschreven bij kvk ofzow.
dus in principe doe ik dit zwart tenzij ik onder een bepaald bedrag per jaar blijf. tot nu toe zit ik daar nog onder.
maar omdat ik geen officieel bedrijf heb kan ik dan wel wat hardmaken naar aanleiding van een contract?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)