Forum > Algemeen Forum

je opdracht gecancelled!!

(37 reacties. Pagina 1 van 4)
Moderator(s): Dré
Martin rsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-12-2003
Laatste: 14-5-2013
Berichten: 163
1-3-2004 18:19
even een vraag:

stel je krijgt een opdracht een week van te voren. deze mensen spreek je allen mee af en ook een bedrag.
twee dagen later bellen ze je op dat het niet door kan gaan omdat ze het te duur vinden en dan ze iemand anders hebben gevonden.

wat doen jullie in zo een geval??
FossaltaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-12-2001
Laatste: 11-3-2013
Berichten: 1096
1-3-2004 18:24
Zowieso na telefonische bevestiging, zo snel mogelijk alles op papier krijgen en ze e.v.t. een aanbetaling laten doen. Bij zo'n annulering toch vriendelijk blijven hoe lullig het ook is...

Fossalta
PeterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-8-2002
Laatste: 12-9-2012
Berichten: 1137
1-3-2004 18:48
Been there, precies die situatie... tsja, wat doe je? Vriendelijk duidelijk gemaakt dat dat niet de manier is waarop wij "behandeld" willen worden en dat we teleurgesteld zijn in de gang van zaken. Misschien dat ze dan niet meer terugkomen, maar met zulke mensen maken wij dan ook liever geen afspraken.
Volgende keer Peter!
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 17-9-2024
Berichten: 1207
1-3-2004 18:57
Het ligt er ook een beetje aan hoe lang het voor de klus is, stel dat het een lange tijd van te voren is dan is het jammer maar helaas, blijf wel netjes want de beste reclame is altijd nog mond-tot-mond reclame en je hebt veel eerder slechte dan goede reclame.
Ik zal nog eens moeten zoeken hoe wij dat op papier hebben maar wij laten altijd een klein contractje ondertekenen waar ook in is opgenomen dat als de klus door de opdrachtgever wordt geannuleerd er bijv tot anderhalve week van te voren nog 50% betaald moet worden en dat er vanaf anderhalve week van te voren gewoon het volle bedrag betaald moet worden.
(Bovenstaand is een voorbeeld maar geeft wel een idee van waar het op neer komt, getallen moet in dit voorbeeld met een korreltje zout genomen worden)
Darth Crossfader
Martin rsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-12-2003
Laatste: 14-5-2013
Berichten: 163
1-3-2004 19:03
ik heb net weer telefoon gehad en heb VOLGENS MIJ best een goede deal gemaakt.
het was duur omdat het op het laatste moment was en er met spoed dingen gehuurd moetsten worden omdat ik al ergens anders een boeking had staan.
Nu laten we dit erbij zitten en doen ze alle feesten vanaf nu met mij :)
het is een jongerencentrum dus dat zijn er zowieso 6 per jaar.
voor hun doe ik dat voor 200 euro de avond en het eerste feest krijg ik dus 400 en de rest allemaal 200.
heeft hij binnen een maand geen datums met feesten krijg ik gewoon 200 euro.
even goede vrienden dus en volgens mij een leuke deal :)
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 17-9-2024
Berichten: 1207
1-3-2004 19:05
200 euro is niet echt veel he, ik weet niet wat je daarvoor neerzet.
Ik denk een basissetje, beetje geluid, parretjes, misschien paar effectjes en dat wat het weer?
Darth Crossfader
Martin rsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-12-2003
Laatste: 14-5-2013
Berichten: 163
1-3-2004 19:13
zet voor dat geld een setje neer twee maal bass twee maal midhoog versterkercasje twee statieven met 5 meter truss 8 parren twee scans en 2x 100s cd speler mixer draaitafels en thats it eigelijk. valt dus best mee.
heb wel nog twee baskasten in de bestelling staan :)
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 17-9-2024
Berichten: 1207
1-3-2004 19:23
Valt op zich nog wel mee, zou er alleen 1 basje per kant tussen uit trekken, maarja dat is je eigen keus.
Veel mensen maken een mooie berekening voor al het spul dat ze meenemen maar vergeten dat ze op een gemiddelde dag een flinke tijd bezig zijn.
Stel een klein showtje, 8 uur beginnen; 2 uur eindigen:
vanaf 5 uur 's middags inladen en naar de locatie (afhankelijk van de locatie begin je soms wat eerder met inladen)
Dan daar opbouwen en testdraaien, van 8-2 echte feest.
Als je een goed team bent kun je in een uur tot anderhalf afbouwen,
thuis weer uitladen (no way dat ik mijn spullen in de aanhanger laat zitten!)
Ben je toch ruim 10 uur bezig.
Ik weet niet wat jullie met je werk naast drive-in verdienen (voor de hobbyisten) maar ik gok dat dat toch wel minstens 8 euro per uur is en dan ga ik van echt minimaal uit.
Dat is dan dus alweer 80 euro per persoon, meeste drive-ins zijn met 2 personen, dat maakt 160 euro.
Zet je zo'n berg apparatuur weg voor 40 euro een hele avond!
Kijk dus uit met wat je vraagt voor een avondje draaien, natuurlijk doet bijna iedereen het voor de hobby maar dat betekend niet dat je voor matig tot zwaar werk een hogerloontje moet krijgen!
Darth Crossfader
Martin rsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-12-2003
Laatste: 14-5-2013
Berichten: 163
1-3-2004 19:45
heb je helemaal gelijk in.
ik doe het alleen en met veel werk met me vriendin.
meestal komt er een dj draaien en huren ze alleen.
dit is een jongerencentrum waar ik dus nog steeds goed contact mee heb en mij ook meerdere feesten kunnen aanbieden.
deze mensen helpen mij altijd met uitruimen en opbouwen op de locatie gewoon dom werk zoals uitladen en kabels uitrollen.
zodoende kwam ik op deze prijs.
en natuurlijk zoals je zelf al zegt een zeer grote hobby.

het ging hier in eerste instantie even om het cancellen en denk dat ik het zo netjes en ook voordelig voor mezelf heb kunnen oplossen.
SpeakerfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
Berichten: 1913
1-3-2004 20:59
vind ik toch beetje vreemde opmerking, zeker van jou dj.t

dan pluk je er een subje tussen uit... als jij daardoor het feest niet aankan, is dat alleen maar slechte reclame voor jezelf...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)