Forum > Geluid

pioneer of rodec (mengpaneel)??

(51 reacties. Pagina 2 van 6)
Moderator(s): Dré
GupyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 17-9-2008
Berichten: 271
4-1-2004 20:58

Remco schreef:

Toch is het jammer dat een DJ geen rekening wilt houden met een goed of slecht klinkende mixer. Tenslotte is hij/zij er om het publiek zo optimaal mogelijk te vermaken. Dit lijkt toch een stuk beter te lukken wanneer de bron van de hele kring het niet direct verpest voor de rest van de apparatuur.
Ik begrijp goed je mening en als ik thuis in de woonkamer zit, dan wil ik ook zo goed mogelijk geluid.
Echter als ik thuis draai, zal me dat een worst wezen. Het klinkt me gewoonweg goed zat, met of zonder +2 to +4 dB op de DJM.

Ander de andere kant heb ik nog nooit meegemaakt dat ik als DJ zijn de me kon bemoeien met de geluidskwaliteit van de discotheek. Als ik dan een DJM tegenkom, dan weet ik dat ik niet te veel in de +db moet draaien. Rode lampjes vindt ik zo al niet stoer, ook niet op die mooie VU meters van Dateq.
Ik begin gewoon te draaien, en het geuid wordt door andere geregeld, een DJ heeft (lees ik) daar gewoon geen kennis genoeg voor.
DjheronStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-12-2003
Laatste: 3-2-2004
Berichten: 8
4-1-2004 21:40
ik heb juist xone gezien volgens mij isdat wel het beste.. wanneer kome de 92 uit hoeveel zal die kosten en waar kan ik die kopen ,.. of is xone92 toch niet de beste ?? thx
look at this one , its called reality dude
RonnieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
Berichten: 690
4-1-2004 21:45
dr is geen 'beste' mixer, iedereen wil andere dingen met zn mixer, zo is zo'n :92 niks voor iemand die graag scratcht, en alleen maar 2 draaitafels heeft...

maar blijft idd wel een bloedmooi dingetje... wink ;)
Music is what feelings sound like...
MEStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-1-2003
Laatste: 2-12-2009
Berichten: 358
4-1-2004 22:07

djheron schreef:

ik heb juist xone gezien volgens mij isdat wel het beste.. wanneer kome de 92 uit hoeveel zal die kosten en waar kan ik die kopen ,.. of is xone92 toch niet de beste ?? thx
Hij komt in februari uit. En op de site van A&H staat dat hij 1000 pond gaat kosten. In Nederland zal dat dus iets van 1200-1300 euro worden. Misschien kan Dré iets meer vertellen over leverdatums, prijs en featers (alvast toevoegen aan webshop???).
correct me if I'm wrong...
RonnieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
Berichten: 690
4-1-2004 22:44
1200-1300 euro is wel een beetje goedkoop (te dicht bij de :62), heb ff opgezocht, 1000 pond is 1,423.89 euro... dus reken zo rond de 1400 euro...

blijft natuurlijk nog altijd de adviesprijs, dan is het afwachten wat de resellers ermee doen...
Music is what feelings sound like...
LoinzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-9-2003
Laatste: 1-10-2005
Berichten: 102
4-1-2004 22:44

spongebob schreef:

vraag me af hoeveel mensen hun mening over de djm600 baseren over EIGEN ervaring.
Ik heb de Djm600 niet zelf gehad, maar een vriend van me heeft er een en die vervangt toch iedere keer binnen een jaar faders, als je dan kijkt dat zo'n fader 30 euro kost, is de mixer toch vrij duur in onderhoud. Als de faders echt zo makkelijk te vervangen zijn is hij mooi genaaid, hij moest voor het plaatsen van de nieuwe faders een aardig bedrag neertellen (hij liet het door een muziekzaak doen, die tellen natuurlijk ook een behoorlijk uurloon).

Hij neemt die mixer weleens mee naar feestjes waar ze nogal goed zijn in het besparen op geluidsinstallatie. Doordat het vermogen van de installatie beperkt is, gaan mensen dan vaak het geluid opschroeven en komt de mixer af en toe weleens (piekend) en het rood te staan. Als je hoort hoe belachelijk slecht het geluid dan wordt dan schrik je ff. Helaas zijn er nog teveel dj's die gewoon lekker in het rode draaien want ja, het is toch niet van hun.

Ikzelf zat ook te denken om een Pioneer als mixer aan te schaffen, want al met al blijft hij lekker overzichtelijk en erg makkelijk in gebruik. Ik ging dus naar een zaakje toe om ook eens naar andere mixers te kijken. Ik vertelde de verkoper over het probleem qua geluidskwaliteit. Die liet me ff de Xone 62 horen en meteen daarna de Pioneer Djm600 over dezelfde installatie. Als je dat hebt gehoord, dan wil je niks anders meer als de Xone. Het geluid is zo loepzuiver, en de mixer is ook erg makkelijk in gebruik. Het filter is superheftig en in combinatie met een Koas pad heb je naar mijn mening beter klinkende en orginelere effecten als op de Djm zitten.

Dan baseer je het welliswaar niet op eigen ervaring, maar wel op ervaring uit de praktijk, volgens mij is dit praktisch hetzelfde (al kun je nog meer details geven als je de apparatuur zelf hebt gehad).
TeacherStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-1-2004
Laatste: 7-4-2017
Berichten: 70
5-1-2004 00:48
Ik heb zelf jarenlang gedraaid, en op elk feest stond óf een dateq, óf een rodec.
Waarom? Omdat ze praktisch onverwoestbaar zijn.

Goed, er zitten geen effects, samplers en fancy blauwe ledjes op, maar alles wat er wél op zit is "built to last".

Maar ik kan niet in je geldbuidel kijken, dusseh.... succes :)
I'm a man... I don't read manuals.
Tom314Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 22-12-2003
Laatste: 3-3-2008
Berichten: 127
5-1-2004 02:04
1 x bewerkt. Laatst door Tom314 op 5-1-2004 16:22
Rodec is zowat de SL1200 onder de mengtafels.
Ik heb al op veel plaatsen gaan draaien en in 2/3 van de gevallen kom je een rodeq tegen. Onverwoestbaar en erg goed klinkend. Zonder fancy spulletjes, rechttoe-rechtaan, maar wel keigoed.

Ivm de pioneer, dat is zowat het tegengestelde denk ik. Veel toeters en bellen, maar van geluidskwaliteit minder (duurzaamheid spreek ik me niet over uit, nog nooit iets aan stuk gedaan of gezien)
ToM. this one goes to 11 y'know ? 1 louder.
StijnStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 7-12-2002
Laatste: 27-8-2024
Berichten: 123
5-1-2004 02:30

tom314 schreef:

Rodeq is zowat de SL1200 onder de mengtafels.
Het is RodeC. Met een C. En of dit de SL onder de mengpanelen is zou ik zo niet durven zeggen hoor, in elk geval is het niet de enige waar dit over gezegd kan worden. Maar voor mij persoonlijk is het ook wel zo hoor wink ;) .
RemczeroStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-11-2002
Laatste: 26-2-2010
Berichten: 336
5-1-2004 07:47
De pioneers zijn idd zo slecht niet als hier gezegt word. Zolang je niet echt op de faders gaat staan te raggen en je mixer AFDEKT als je hem niet gebruikt zijn ze best oke. Daarentegen heeft dateq natuurlijk superkwaliteit 100mm faders ,die een pioneer er uit spelen(hoort soms verhalen van 5-10 jaar zelfde faders shocked 8O). Zou dus zeker voor een apollo gaan ,en wil je het neusje van de zalm? Neem dan een Lpm7.3 (die waarschijnlijk van de andere mixers uitgaande iets buiten je budget is ,ook al zei je dat geld geen probleem was). A&H heb ik persoonlijk geen ervaring mee dus daar kan ik helaas ook geen mening over geven.

Over dat rodec/dateq verhaal. Ikzelf vind een dateq prettiger (zoals max al zei, minder stroeve knoppen). De grootste moraal van dit verhaal is gewoon het Nederland/Belgie gedoe. Dateq is bijna standaart in Nederland ,en Rodec kom je in Belgie in elke disco tegen.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)