Forum > Algemeen Forum

Bluffers en neppers in deze branche..

(49 reacties. Pagina 2 van 5)
Moderator(s): Dré
NiekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2002
Laatste: 10-7-2014
Berichten: 882
7-11-2003 10:55
Niet aan storen Remy!

Ik denk altijd maar zo: de beteren zullen altijd overblijven. Amateurs met een grote waffel en een abnormaal "vreemde" apparatuur lijst hebben klanten vaak maar 1x wat te bieden: een ondermaatse show tegen nog ergere prijzen. Uiteindelijk komen ze dus wel weer terug.

Waar ik mij dan ook aan stoor: de gastenboeken van bepaalde drive-ins. Hier in de regio zit een drive-in van 2 mannen van 45 en 20 jaar oud; toch wel volwassen zou je zeggen. We hebben het geprobeerd: een minder positieve reactie plaatsen in het gastenboek. Het duurde ongeveer 9.5 uur voordat ze 'm door hadden, en toen was ie weg! Zo kun je inderdaad de schijn ophouden...

Als laatste: drive-ins die overmatig investeren in apparatuur omdat ze geilen op de apparatuur. Zo kijk je weleens rond op internet, en zie je weer jongens die vorig jaar 4x par56 short nose hadden; en nu 12 parren, 4 mushrooms, etc. Dan denk ik: wat doe IK fout? Maar goed: dan bekijk je de foto;s.....veel rommelige kabels, niet afgewerkt, een Showtec (instort) burgje, 20 jr. oud mengpaneel, geen verzekering....Tja...dan doen wij het toch beter.
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 1370
7-11-2003 12:06
In proporties bekijken, dat doe ik natuurlijk wel..

Inderdaad zie je tegenwoordig vaak drive-ins die opeens erg snel groeien, maar dus enkel in kwantiteit. Sinds ik zelf goede opslagruimte, een bestelbus en verzekeringen betaal is het even opgehouden met investeren. En dat is jammer.
BizzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-11-2003
Laatste: 19-5-2005
Berichten: 37
7-11-2003 12:18

Reemski schreef:

In proporties bekijken, dat doe ik natuurlijk wel..

Inderdaad zie je tegenwoordig vaak drive-ins die opeens erg snel groeien, maar dus enkel in kwantiteit. Sinds ik zelf goede opslagruimte, een bestelbus en verzekeringen betaal is het even opgehouden met investeren. En dat is jammer.
Ja dat is misschien jammer. Maar jij hebt het wel goed voor elkaar kwa verzekeringen, goede opslagruimte en een bus.

Dat kunnen velen niet zeggen. Alles staat op zolder of ergens in een garagebox, een simpele aanhanger en al helemaal geen verzekering.
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 1370
7-11-2003 12:36
Haha,

Das natuurlijk helemaal waar.. En daar ben ik ook blij mee.
Ik kies er ook helemaal zelf voor om een LPM7.3 te kopen in plaats van een DX1000. Of een Driverack PA i.p.v. een CX2300..

Maar ik doel met dit verhaal echt erop dat mensen dit zonodig moeten faken, of dat je vaak van die vreselijke bluffers tegenkomt.
MichaelEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2003
Laatste: 16-6-2004
Berichten: 245
7-11-2003 13:04
Fakers en bluffers vind je in alle takken en overal. Echter is het wel vaak moeilijk omfakers van non fakers te onderscheiden. Ik denk dat mijn post in het geluid topic ook tot deze topic heeft aangezet, echter bekijk je het dan van de verkeerde kant. Ik ben student en studeer voltijd. Muziek is mijn hobbie en niet mijn levensonderhoud. Veel geld heb ik niet en wil toch graag kwantiteit hebben om lekker te klungelen en wat spelen. Wat ga ik dan doen juist budgetmatig winkelen, en ook in deze tak vind je veel afzet want er zijn ook veel bedrijven die al tevreden zijn budgetmatige apparatuur omdat ze niet veel willen uitgeven en niet beter nodig hebben. heb niet veel tijd maar ga vanavond eens een verhaaltje opmaken hierover ik zie hier veel mensen met een toch ietsjes verkeerde vizie op alles volgens mij (mijn menig is dat he dus niet komen zeiken)
Olé Olé heb nu ok AD!
Dj JasperStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2003
Laatste: 7-9-2018
Berichten: 393
7-11-2003 13:17

Reemski schreef:

Haha,

Das natuurlijk helemaal waar.. En daar ben ik ook blij mee.
Ik kies er ook helemaal zelf voor om een LPM7.3 te kopen in plaats van een DX1000. Of een Driverack PA i.p.v. een CX2300..

Maar ik doel met dit verhaal echt erop dat mensen dit zonodig moeten faken, of dat je vaak van die vreselijke bluffers tegenkomt.
Tja, dat is je eigen keuze. Een drive in met een dx-1000 en een skytech cd-speler, met behringer geluid en een parrensetje van showtech kan nog wel beter zijn dan een drive in met een lpm en een Driverrack PA laugh :D
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 1370
7-11-2003 14:17
Ik wil met diet topic niemand aanwijzen. En nee, ook jouw post michael, heeft mij niet aangezet tot dit topic. Wel bijvoorbeeld die van dj Harry toendertijd.

Het gaat dan vooral om het feit dat dit gebeurd.. Nu gaan jullie voornamelijk af op het apparatuurverhaal, maar voor diegenen die er al wat langer inzitten, die kennen dat soort personen wel. Altijd is alles bij hen beter.

dj Jasper schreef:

Tja, dat is je eigen keuze. Een drive in met een dx-1000 en een skytech cd-speler, met behringer geluid en een parrensetje van showtech kan nog wel beter zijn dan een drive in met een lpm en een Driverrack PA laugh :D
Of minder... happy :) maar daar ging het verhaal niet om...
-bart-VIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-10-2002
Laatste: 14-8-2015
Berichten: 388
7-11-2003 14:33
Het heeft er alles mee te maken dat het tegenwoordig in onze maatschappij lijkt te draaien om materieel bezit. Volgens de commercials ben je een loser als je het product niet bezit. Veel quizen draaien niet zozeer om de kennis van de kandidaten maar om de sommen geld die er te winnen zijn.MTV laat tegenwoordig zien wat de sterren allemaal bezitten, niet zozeer wat ze kunnen. (soap)series laten mensen zien die ruim in de spullen zitten. Het is ongelofelijk hoeveel jonge mensen al duizenden euro's schuld hebben. Commercieelen doen er alles aan om onze hebzucht zo hoog mogelijk op te stoken. 'Mensen met veel spullen hebben aanzien' is de boodschap. En onzekere mensen doen alles voor een beetje status.
Vooral jongeren die volwassen worden zijn hier erg gevoelig voor. Dat is toevallig ook de groep die een drive in begint. Niets straalt zoveel status uit als zelfstandig zijn, een (piep klein) eigen bedrijfje hebben. Gecombineerd met aanzien dat dj's genieten en muziek (ook niet onbelangrijk op deze leeftijd) is dat natuurlijk de ideale manier om je als tiener te profileren. En begrijp me niet verkeerd, er is niks mis met een beetje trots, je mag best trots zijn op wat je bereikt hebt, zolang het geen valse trots is en je met andermans veren gaat pronken. Er is ook niks mis met verlangen naar meer en beter, zolang het maar geen hebzucht of jaloesie wordt.
Het antwoord op de vraag waarom men hier zo graag over opschept is simpelweg omdat men nu eindelijk eens het aanzien wil genieten dat ze ooit voorgespiegeld is.
Petty materialists!
GupyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 17-9-2008
Berichten: 271
7-11-2003 15:07

-bart- schreef:

Het antwoord op de vraag waarom men hier zo graag over opschept is simpelweg omdat men nu eindelijk eens het aanzien wil genieten dat ze ooit voorgespiegeld is.
Trouwens al een tijdje niks meer van je gezien Bart. (maar dat ter zijde) happy :)

Ik hoorde van onze elektronica leverancier, dat de laaste twee jaar een gigantisch stijging is geweest in het B tot C merken DJ apparatuur. Hij merkt goed dat de jonge generatie van 13 jaar reeds al het geld, wat ze maar kunnen loskrijgen bij hun ouders, investeren in de aboslute bodem in Dj gear kwaliteit.

Simpel door het feit dat ze er bij willen horen. Indien je op school kunt zeggen dat je een DJ bent (en dat kan heel snel) dan krijg je idd dat aanzien wat men zo graag wil. Tegenwoordig is het niet meer voldoende om Nike's te hebben, je moet minimaal een eigen PC met internet hebben, een home cinema setje en een GSM uiteraard.

Hierdoor krijg je ook, zoals Bart als zij, dat de schulden bij de jongeren echt helemaal de pan uit reisen. Een paar dagen geleden was op TV een vrouwtje aan het woord van NIBUD (die doen iets met schuldensanering) zij vertelde ook al dat de stijging meer dan 200% is sinds 2000!

Maar het is toch ook belachelijk dat je een reclameblaadje binnen krijgt waar een mooie breedbeeld TV kan kopen voor slechts € 45,00...per maand wel te verstaan. Als je iets verder leest dan zie je in kleine letters: of € 1999,00 in één keer.
Je ziet dat hierdoor de consument op een vreselijke manier een oor aangenaaid wordt.

Ik ben een beetje offtopic aan het raken. laugh :D Maar bedoel hiermee dat het ook niet gemakkelijk is voor de hedendaagse jeugd om die status te verkrijgen. Het is dan gemakkelijker om te "liegen" en je zo via een makelijk medium (internet) een status toe te eigenen om "erbij te horen".
DJ SietseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2003
Laatste: 9-9-2008
Berichten: 1218
7-11-2003 15:43

Gupy schreef:

Maar het is toch ook belachelijk dat je een reclameblaadje binnen krijgt waar een mooie breedbeeld TV kan kopen voor slechts € 45,00...per maand wel te verstaan. Als je iets verder leest dan zie je in kleine letters: of € 1999,00 in één keer.
Je ziet dat hierdoor de consument op een vreselijke manier een oor aangenaaid wordt.
De consument wordt in theorie geen oor aangenaaid (het is immers de keuze van de koper zelf), maar de verkoper maakt het je wel ZO VERREKTE makkelijk om dingen te kopen die je in feite niet kunt betalen, dat je het eigenlijk wel bijna naaierij kan noemen ja!
Ik ben een beetje offtopic aan het raken. laugh :D Maar bedoel hiermee dat het ook niet gemakkelijk is voor de hedendaagse jeugd om die status te verkrijgen. Het is dan gemakkelijker om te "liegen" en je zo via een makelijk medium (internet) een status toe te eigenen om "erbij te horen".
*doet vrolijk offtopic mee* wink ;)
Door internet beperkt

Terug naar forum Afgesloten topic