Forum > Geluid

Nieuw: Denon DN-S5000 Tabletop CDspeler!

(125 reacties. Pagina 2 van 13)
Moderator(s): Dré
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
14-11-2002 10:12

Armani schreef:

Ik had gehoopt dat 'ie iets goedkoper zou zijn, want dat zou me duidelijk beter uitkomen! happy :)
Daar snap ik nou niks van wink ;)

Armani schreef:

Eerlijk gezegd lijkt mij die draaiende platter echt 10x zo tof als dat systeem van die Pioneer's, mits die draaiende platter ook goed werkt. We zullen zien....
Eens!! (hoewel de CDJ-1000 echt lekker werkt).

Armani schreef:

En of 'tie echt zo hoog is...? Volgens mij is het meer die foto. Als ik kijk naar de grootte van dat CDslot in verhouding met de rest, valt het best wel mee.
Het valt mee, zonder pootjes is'ie volgens Denon 11,2 cm hoog.

Groetsels, Victor
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
Ger-EStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-11-2002
Laatste: 5-10-2009
Berichten: 31
21-11-2002 23:48
Dit is wel effe masterlijk spulleke, maar zo worden alle CD-Spelers.
En de Functies enzo.....waar gaat dat heen zeg, ongelooflijk.
Mixen word gewoon zo easy.
Echt Moooooie ontwikkelingen.
Music is the answer......
SkitStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 3-11-2002
Laatste: 13-2-2016
Berichten: 295
13-12-2002 17:06
Bwa, ik vindt het wel geinig zo'n ding, alleen ga ik me afvragen of dat door de bomen het bos niet meer zien-spreekwoord hier niet van toepassing is. Ik bedoel maar dat platter is wel leuk dat is lekker groot maar ik kan me best voorstellen dat je snel op het verkeerde knopje drukt. Ik vindt ook wel dat het filmpje wat uitgebreider had mogen zijn, bij Pioneer hadden ze er tenminste werk van gemaakt.
En wat de prijs betreft zit ie toch een stuk onder de Pioneer niet? Pioneer gaat toch al snel € 1200 kosten en dit ding zou maar € 1050 kosten bij zijn lancering, vergeet niet dat de Pioneer in het begin al snel € 1600 kostte. Dus voor mij wint hij het van de Pioneer, en geef nu toe dat ronddraaiend platter is toch supergelikt.
Ik heb geprobeerd te stoppen, maar ik ben weer helemaal terug begonnen.
Jeroen GStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-2-2002
Laatste: 10-3-2008
Berichten: 46
16-12-2002 09:06
De Denon ziet er inderdaad stoer uit, met die draaiende schijf, het is alleen de vraag hoe goed hij werkt. De informatie die ik heb is daar over heb is niet zo heel erg positief... Maar ik ben erg benieuwd, ik heb hem nog niet in levende lijve kunnen zien/proberen ergens.... Tot die tijd kan ik eigenlijk geen goede mening over dit toestel geven. Op feature gebied zijn er wat verschillen, niet een groot voordeel voor een Denon of de Pioneer.

Denon heeft 4 loops en 2 samplers en 6 hot-cues. Die 4 loops ieder onder een knop (als ik het goed begrijp) is tof, maar CDJ heeft (met MMC) max 50 loops of 100 CUE points!! Weliswaar kun je maar (?) 1 loop en 3 hot-cue's startklaar zetten maar die loops en hot-cue's kun je op je volgende gigs wel vaker gebruiken. Hoe groot het interne geheugen van de Denon is, wordt in de specs niet gegeven, het interne geheugen van de CDJ is ook wat beperkt (10CUE's per CD voor 100 CD's). Daarom vind ik die MMC mogelijkheid echt een uitkomst.

De pitch van de Pioneer heeft bij 6% een nauwkeurigheid van 0.02% en bij 10% een nauwkeurigheid van 0.05%, Denon bij 4% - 0.05% en bij 10% - 0.1%. CDJ kun je dus nauwkeuriger instellen.

Trouwens, de CDJ-800 heeft een adviesprijs van € 975,- incl. BTw.... is dus wel concurerend met deze Denon.
You'll find me @ djresource
DellaiStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-12-2002
Laatste: 3-10-2004
Berichten: 2
18-12-2002 16:02
allereerst goeidag allen, ben hier nieuw en heb al een tijdje meegelezen, leuk forum.

heb een demo mogen proberen van deze denon speler, er is namenlijk een set van deze jongens in london op een tour, en aangezien ik er toch was...

het is echt een super systeem die draaiende tafel happy :) , helaas werkt het nu NOG niet helemaal lekker, maar die man van denon zei dat ze met een aantal onderdelen nog bezig waren. een voorbeeld is dat die table niet echt lekker in het apparaat zit, daardoor lijkt het alsof die table er los in zit, dit werkt nogal schokkerig om het zo te zeggen, tevens draait het plateau naar mijn idee nogal snel , en dat werkt niet echt het draaitafel gevoel in de hand, maar het idee is erg goed.

wat erg goed doordacht is is het uithalen van die laser unit. stel je bent aan het draaien in een live set, dan kun je in nood binnen enkele seconden die hele unit eruit trekken en een spare unit erin zetten, die overigens ook heel erg goedkoop is (ik meen 100 euro adviesprijs).

ik vind het een zeer ok speler, die man vertelde me trouwens ook nog dat de adviesprijs rond de 1050 euro gaat liggen, maar waarschijnlijk voor rond de 700 euro in de winkel komt te liggen, aangezien ze een speciale deal gaan maken met local agents. het fijne hiervan kon hij me nog niet vertellen.

ik moet er wel bijzeggen dat de pioneer cdj1000 ongeveer dezelfde features heeft, maar de cdj800 niet.

dit is zeker een zeer serieuze concurent voor de cdj1000, maar hij is te uitgebreid om te concureren met de cdj800. en de prijs gaat zeker de doorslag geven. want laten we wel wezen die adviesprijs van pioneer slaat natuurlijk helemaal nergens op.

als pioneer slim zou zijn dan zouden ze nu die slag moeten gaan maken, want om eerlijk te zijn zou ik liever die cdj1000 kopen , maar voor dat geld kunnen ze me letterlijk de rug op.

o ja nog 1 ding : het draaien van die schijf gaat wel meganisch, met een soort van wiel met een rubberen omhulsel, en als ik iets geleerd heb van vroeger, dan is het wel: alles wat beweegd gaat geheid kapot.

groeten.
Dj JoBoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2002
Laatste: 28-2-2009
Berichten: 196
3-1-2003 20:37
wat my de grootste reden lijkt om WEL een pioneer te kopen is dat ze overzichtelijk zijn, dat kan je van die denon niet zeggen!
als ik ergens zou moeten draaien waar zo'n denon staat zou ik me geen raad weten, maar en pioneer kan door iedere gek bestuurd worden.
Maar misschien is de denon voor de echte turntablists beter, maar de pioneer voor de mixers, die er bij scratchen?
.
Ingie2002Account Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2002
Laatste: 18-1-2003
Berichten: 40
3-1-2003 20:51
ik vind het alleen wel vaag dat er een play knop beneden en een rechts boven zit

maar verder jammie die wil ik wel hebben
ingmar online2002
RitscheStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-10-2002
Laatste: 16-8-2015
Berichten: 129
3-1-2003 22:13
Interessant zeer interessant.....leuk ding! Ik had hem gister gezien op een duitse site. Ziet er zeker wel gaaf uit happy :)

ingie2002 schreef:

ik vind het alleen wel vaag dat er een play knop beneden en een rechts boven zit

maar verder jammie die wil ik wel hebben
Hmm ja inderdaad vreemd ja....weet iemand waarom ze dit nou hebben??

Maar nog even over dat draaiend plateau...als je dat ding nou tegen houdt, slipt hij dan ook door net zoals bij een draaitafel? En hoe werkt dat nou precies in vredesnaam....(ben niet nieuwsgierig hoor wink ;) )

En oh ja, geef me toch vinyl maar razz :p
Mooie vrouwen zijn niet lelijk
Dj JoBoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2002
Laatste: 28-2-2009
Berichten: 196
5-1-2003 14:23
volgens my, dat draaiende ding, daar zit een slipmat op, die kan je er ook afhalen en er een ander opzetten met een leukere print, tenminste dat zie ik in filpmjes

en de 2e cue en start die is volgens my voor de mirror mix

deze info staat hier:
www.djmart.com/dendntabtops.html
.
BeverkeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 29-3-2003
Berichten: 4
2-3-2003 17:33
De prijs van rond de 1000 euro lijkt hoog. Maar vergis je niet dat deze cd-speler te updaten is. Zo is er nu een update te downloaden die je de mogelijkheid geeft om mp-3 af te spelen. Dat zie ik Pioneer niet doen op dit moment. Overigens zal Pioneer zo rond september hoogstwaarschijnlijk met een nieuwe speler op de markt komen. Ook is Technics bezig met het ontwikkelen van een - naar het schijnt een revolutionaire - dj cd-speler.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)