Forum > Geluid

Nieuw: Denon DN-S5000 Tabletop CDspeler!

(125 reacties. Pagina 1 van 13)
Moderator(s): Dré
ArmaniStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-8-2002
Laatste: 26-8-2003
Berichten: 47
11-11-2002 16:33
Om toch niet achter te blijven heeft Denon (voor het eerst?) een tabletop CDspeler uitgebracht die volgens mij de concurrentie moet aangaan met de Pioneer CDJ-1000/800. Het resultaat mag er wezen; De Denon DN-S5000





5 Hot Points:
- Newly Developed Removable Slot In Drive
- Motor Driven Active Platter 'World's First' (approx. 19 cm) (New)
- 2 in 1 (ALPHA Track)
- Hot Disc (New)
- 3-Way Scratch: Main, Alpha or Sampler Track as the source.

Other New Features:
- Mirror Mix
- CD TEXT support

Refined Features:

- Platter Effect (Drag-S, Brake/Echo, Dump/Reverse)
- Scan using Fast Search Lever
- MEMO data copy
- X-Effect ports
- Digital Outputs (Coaxial, SPDIF)
- Constant Digital Out
- Dedicated ALPHA Track Fader Start port.
- AUTO/Manual BPM
- Switchable display of Main and (Alpha) Track times.
- 100 mm long stroke Slider for Playback Speed Control
- Recessed Connecting Terminals

Advanced Features:
- 4 Seamless Loops
- A-B Splice
- A-B Trim/Move
- 4 Hot Start
- 6 Stutter Cue Play points
- 2 Samplers
- Power On Play
- Memo function
- Instant Start (0.02sec)
- CD-R/RW Disc Playback
- Program/Random Play
- Customizable Preset functions
- Pitch Control
- Pitch Bend
- EOM (End Of Message)
- Shock-Proof Memory
- Fluorescent Tube Display with Dot Matrix text support
- Brushless motors for best performance and longevity
- Platter Hold: Extreme pitch bend by the Scratch Disc ±100%
- Search precision: 1/75 sec.

Outer Dimensions: 285 x 111.5 (without Feet) x 327 mm
Weight: 5.7 kg

Zie ook: [url]denon.jp/europe/[/url] voor meer info en een PDF-file.

***************

Mijn mening; Het ziet er goed uit. En kan zeker concurrentie vormen voor de Pioneer CDspelers. Ingebouwde sampler, Alpha Track, Hot Disc.. toch weer functie's die de Pioneer niet heeft. Het eenvoudig verwisselbare loopwerk is ook handig, dan hoeft tenminste niet het gehele apparaat weg als 'ie mol is. Ook ben ik erg benieuwd naar die scratch-functie, ik verwacht toch wel dat deze minimaal van Pioneer-niveau is.
--> Motor Driven Active Platter 'World's First' (approx. 19 cm) <-- moet ik hieruit opmaken dat de platter van 19 cm ronddraait?? Dat zou opzich wel erg cool zijn.
Verder heeft deze ook CDtext, BPMcounters, seamless loops, dus al met al is deze Denon completer dan de Pioneer's. Echter welweer jammer dat het hele apparaat vol met knopjes zit, maar dat moet wel met zoveel extra functie's.
Maar goed, ik ben benieuwd wanneer 'ie uitkomt en wat de prijs is.... Hopelijk vormt dit zeker concurrentie met de Pioneer's wat kan resulteren in een lagere prijs voor CDspelers van beide merken. laugh :D
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 12-9-2024
Berichten: 1855
11-11-2002 16:52
zozo , mooi ding

Heeft wel wat weg van de pioneer cdj 800/1000
ArmaniStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-8-2002
Laatste: 26-8-2003
Berichten: 47
11-11-2002 19:51

DJ MAX schreef:

zozo , mooi ding

Heeft wel wat weg van de pioneer cdj 800/1000
Bekijk dit filmpje (mpeg) www.usa.denon.com/catalog/products.asp?l=3&c=31 en waarschijnlijk kan de Pioneer CDJ-800/1000 iets leren van deze Denon!!! happy :)
SpeakerfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
Berichten: 1913
11-11-2002 20:50
zeker wel mooi, maar toch echt gewoon gejat van pioneer, niet dat ik er problemen mee heb want als de prijzen mischien weer wat om laaggaan..............
RemczeroStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-11-2002
Laatste: 26-2-2010
Berichten: 336
11-11-2002 21:11
Erg mooi ding jah...Ik vind inderdaad dat deze wel heel veel op de pioneer cdj 800 lijkt...Nouja als ik die features zie ,heeft de cdj 800 er toch een goede concurent ,of zelfs opvolger bij...Echt mooi dingetje
ArmaniStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-8-2002
Laatste: 26-8-2003
Berichten: 47
11-11-2002 21:35

speakerfreak schreef:

zeker wel mooi, maar toch echt gewoon gejat van pioneer, niet dat ik er problemen mee heb want als de prijzen mischien weer wat om laaggaan..............
Ach, beter goed gejat dan slecht bedacht toch?! wink ;)
Maar Denon verzint ook wel wat dingen zelf hoor; Alpha Track (2 nummers van 1 cd mixen of afluisteren), ingebouwde sampler (2 stuks), verwisselbaar loopwerk, Hot Disc (nummer blijft nog 35 sec spelen als je de cd eruit haalt).... Sommige van deze functie's mis ik toch wel bij de Pioneer's.
En zoals die platter meedraait net als een echte draaitafel is gewoon superwreed!!! Als het echt zo goed werkt als ik denk en als het eruit ziet, dan wil ik dit ding echt hebben!
Ik zat er eerst aan te denken om mijn Pioneer CMX-3000 eruit te doen voor 2x CDJ-800, maar die heb ik dit weekend heeeeeel even mogen uitproberen bij Correct, want er stonden 20 andere gasten ongeduldig op me te wachten. Maar die CDJ-800 vind ik toch net iets minder dan de CDJ-1000. Dus nog even doorsparen en als deze Denon echt zo cool is wordt het dus 2x Denon ipv 2x Pioneer! happy :)
NiekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2002
Laatste: 10-7-2014
Berichten: 882
11-11-2002 23:24

Armani schreef:

verwisselbaar loopwerk
En welk loopwerk mag dat zijn? Weer een Sharp, of is het een Panasonic dit keer? Ik ben zelf fervent Denon fan, maar vraag het me gewoon af...
Hot Disc (nummer blijft nog 35 sec spelen als je de cd eruit haalt
Hieruit kan ik opmaken dat het ESP geheugen dus minimaal 35 sec. bedraagt, niet slecht wink ;) . Jammer dat de speler dus weer zo groot is, als ie nu eens op het formaat van een CDJ-20 zou lijken, zou ik er misschien over nadenken. Nu dus lekker niet laugh :D

Jammerlijke misser van Denon: - Instant Start 0.02sec
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
13-11-2002 17:18
Ik heb inmiddels uit betrouwbare bron gehoord dat dit toppertje € 1.050 gaat kosten. Leverbaar eerste kwartaal volgend jaar. Niet vreemd dat Denon ook voor de prijs goed naar Pioneer heeft gekeken.

Dikke kans als dit apparaat net zo goed is als'ie eruit ziet dat twee van deze vrienden volgend jaar in onze show opduiken.

Groeten, Victor Noordland
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
SpeakerfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
Berichten: 1913
13-11-2002 19:26
1050 euro hhm is al goedkoper da'n pioneer,
kvind alleen ook wel erg groot (hoog) hoewel de cdj1000 ook een aardige oppervlakte heeft
ArmaniStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-8-2002
Laatste: 26-8-2003
Berichten: 47
13-11-2002 22:53

victor schreef:

Ik heb inmiddels uit betrouwbare bron gehoord dat dit toppertje € 1.050 gaat kosten. Leverbaar eerste kwartaal volgend jaar. Niet vreemd dat Denon ook voor de prijs goed naar Pioneer heeft gekeken.
*Oeffff*.... 1050 euro is niet nix. Weer een best wel hoge Pioneer/Denon-prijs sad :( Ik had gehoopt dat 'ie iets goedkoper zou zijn, want dat zou me duidelijk beter uitkomen! happy :)
Maar ja, het ding ziet er duidelijk superwreed uit! Eerlijk gezegd lijkt mij die draaiende platter echt 10x zo tof als dat systeem van die Pioneer's, mits die draaiende platter ook goed werkt. We zullen zien....

En of 'tie echt zo hoog is...? Volgens mij is het meer die foto. Als ik kijk naar de grootte van dat CDslot in verhouding met de rest, valt het best wel mee. Volgens mij issie niet hoger of misschien net zo hoog als een Dateq mengpaneel en dat zou hééél goed uitkomen! happy :)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)