Forum > Geluid

DAP Audio DSM-26 - Geluid valt weg

(20 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
DJLPStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-4-2007
Laatste: 25-4-2022
Berichten: 114
3-1-2017 12:18
De behuizing heeft op die plek geen openingen, de bovenkant is volledig dicht. Alleen links en rechts zitten openingen, rechts voor de voeding en links voor de rest van de behuizing. (zie ook op het filmpje)

op 0:48 tot 0:53 is wel te zien dat een eeprom zich in die 'vlek' bevind. Gevoelsmatig zou dat het wel eens kunnen zijn. Of die eenvoudig te wisselen is, durf ik weer niet te zeggen ashamed :$
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 5-10-2024
Berichten: 2076
3-1-2017 22:02
De vlek ziet er inderdaad niet zo fris uit. Ik heb bij een elektronica assemblage bedrijfje gewerkt, waar ze een vaatwasser met speciaal reinigingsmiddel voor printplaten hadden.
Hiermee heb ik ook wel eens een print waar koffie over gelopen was kunnen redden...

Wellicht zit er bij jou in de buurt ook wel iemand in die branche?
Niet goed, wel hard!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13473
4-1-2017 15:24
Rustig spoelen met gedestileerd water + drupje afwasmiddel (hoe minder hoe beter) kan wellicht helpen. Goed nadrogen en alle soldeerpunten controleren met een sterk vergrotende loep en/of preventief navloeien (want ik denk dat er een soldering het loodje heeft gelegd). Overigens is solderen aan SMD niet voor beginners.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DJLPStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-4-2007
Laatste: 25-4-2022
Berichten: 114
8-1-2017 14:48
Even een update:

Ik heb highlite een mailtje gestuurd, en ze gaven aan dat dit geen bekend probleem is. Ik kon beter contact opnemen met een vestiging in de buurt, voor een eventuele reparatie. Dat heb ik gedaan. Ik heb aangegeven dat ik geen zin had in een hoge reparatie rekening, zonder een stukje garantie. Een processor is immers een apparaat die *behoorlijk* belangrijk is. Nou die garantie konden ze mij niet geven, dus ik ben even verder gaan kijken.

De tip van Dré. Ik heb de vlekken schoon gekregen met demiwater. Het bord ziet er nu een stuk beter uit. Aan de soldeerpunten kon ik zelf niets bijzonders zien, maar nogmaals, ik ben geen elektro-expert. Daarna heb ik het bord goed laten drogen (gewoon 24 uur gewacht) en nogmaals geprobeerd. Precies hetzelfde resultaat als eerst.

Voor mij houd het hier op, ik ga zelf niet verder 'klooien' met een apparaat die best belangrijk is voor het geluid. Zijn hier misschien nog mensen die hier wat mee kunnen? Of misschien voor onderdelen? Wat mij betreft mag hij voor een kratje bier weg...
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13473
9-1-2017 09:51

DJLP schreef:

Ik heb aangegeven dat ik geen zin had in een hoge reparatie rekening, zonder een stukje garantie. Een processor is immers een apparaat die *behoorlijk* belangrijk is. Nou die garantie konden ze mij niet geven, dus ik ben even verder gaan kijken.
Volgens mij snap ik deze niet helemaal. Je wilt de garantie dat het apparaat na herstellen niet stuk gaat? Dat kan toch niemand geven? Zelf op een nieuw apparaat kan niemand de garantie geven dat deze niet stuk gaat.

Op de reparatie zelf krijg je volgens mij altijd 6 maanden garantie. Dus niet garantie op het niet stuk gaan van het apparaat maar garantie op de herstelling. Dat lijkt mij ook niet meer dan logisch (want als mijn ruitenwissers vervangen worden verwacht ik geen garantie dat mijn uitlaat niet gaat lekken)...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
RdreiersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-10-2009
Laatste: 21-5-2021
Berichten: 234
9-1-2017 12:42
Ik mis in deze toch wat redelijkheid.

Je koopt een luidspreker management uit het goedkopere segment tweede hands.

Voor het zelfde geld is deze bij de vorige eigenaar eruit gegaan om deze al problemen had en jij nu het probleem van een ander gekocht hebt.

Nu is deze stuk, moet gerepareerd worden en je verwacht dat je garantie krijgt op een reparatie van een toestel wat al rare klachten heeft.

Helaas bestaat er ook zo iets als niet betrouwbaar te herstellen, voor het zelfde geld gaat volgende week wat anders kapot.

Wil je een betrouwbare luidspreker processor? Dre heeft vast wat moois in de webshop staan.

Richard
DPA 2011C - DPA 4099
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 3-10-2024
Berichten: 2053
9-1-2017 14:06

Rdreiers schreef:

Wil je een betrouwbare luidspreker processor? Dre heeft vast wat moois in de webshop staan
ja hoor razz :p
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
BestekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-8-2005
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 290
9-1-2017 19:51
Zelfs met die xilica heb je nog geen garantie dat hij niet halverwege de avond uitvalt wink ;)
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 3-10-2024
Berichten: 2053
9-1-2017 21:26
Tja, als het nutsbedrijf je in de steek laat heb je ook niks meer....
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 9491
10-1-2017 07:11
Wat betreft betrouwbaarheid:
Geef mij maar lekker alles analoog.
En als er dan iets digitaals tussen moet dan grijp ik liever naar wat oudere spullen waarvan de betrouwbaarheid bewezen is, dan naar het nieuwste van het nieuwste.

En hoe bedrijfszeker wil je zijn?
Als je het echt zeker wilt weten moet je alles wat stuk kan redundant uitvoeren
Mijn uitvaart sets hebben geen enkele processor en dan zelfs is vrijwel alles toch nog dubbel uitgevoerd.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)