Forum > Geluid

Aktieve full range speakers / monitoren gezocht

(81 reacties. Pagina 2 van 9)
Moderator(s): Dré
HollenderVIP Lid
Uit: België
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 1235
15-5-2015 13:07
Ik dacht altijd dat er toch wel wat meer nodig was als enkel hoogwaardige componenten om een kastje goed te laten klinken?
Free beats!
Stefke96Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-6-2011
Laatste: 29-9-2024
Berichten: 497
15-5-2015 19:16
Brooklyn audio heeft als echt groot pluspunt, dat alle producten heel makkelijk met elkaar te combineren zijn.

Natuurlijk zal het moeten blijken of service en dergelijken ook goed zijn.
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 27-9-2024
Berichten: 2053
15-5-2015 19:59
Heeft niet iedere fabrikant het voordeel dat producten uit 1 serie uitstekend met elkaar te combineren zijn?
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
AudaxStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2013
Laatste: 8-6-2021
Berichten: 121
16-5-2015 02:40
Wat meer on topic.

JBL heeft net de nieuwe SRX800 lijn uit. Professioneel aktief tour grade systeem. Naar het schijnt indrukwekkende speakers...
Kan je volgens mij naast je nexo's plaatsen. Ik ga binnenkort eens luisteren.

JBL biedt toch net wat meer service,ondersteuning, restwaarde ... dan bv een Brooklyn Audio.
If you can't beat them join them...
Dj_stefanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-3-2006
Laatste: 5-12-2016
Berichten: 145
16-5-2015 10:21
fbt en brooklyn vind ik beide intressante speakers om me iets in te verdipen. zijn beide voor mij onbekende merken. zou er eigenlijk wat van moeten beluisteren. jbl ben ik wat meer bekend mee maar ken de bovengenoemde speaker nog niet. de speaker wat ik zoek moet wel een verbetering zijn op de rcf art 322 anders heeft het niet veel zin deze te vervangen. de rcf speaker heeft een kunstof behuizing, dit valt me bij de rcf niet tegen wat dit kastje doet maar ik heb het liefst toch wel een houten behuizing.
verder zit ik nog met de 12 of 15 speaker. voorkeur gaat denk ik toch richting de 12 omdat deze vaak net wat compacter is. 15 heeft waarschijnlijk wel een betere laag laag weergave maar de fbt mitus 15 valt sowiso al af omdat deze weer niet als monitor in te zetten is.
op dit moment blijf ik nog even de reacties in het forum afwachten
alles wat je uitgegeven hebt pakt niemand je meer af
RevhaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-6-2004
Laatste: 29-12-2018
Berichten: 91
16-5-2015 15:08
ik zou eens gaan luisteren. Hebben wij ook gedaan. Onze eigen sets meegenomen en 1 op 1 naar het verschil geluisterd. Je weet hoe je eigen set presteerd en wat je er aan mist. Je hebt dan ook bij alle sets die je luistert hetzelfde referentie geluid. Zo zijn wij overgestapt van RCF TT naar BA.
Kvdb013Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-7-2012
Laatste: 15-7-2018
Berichten: 109
16-5-2015 16:31

Audax schreef:

JBL biedt toch net wat meer service,ondersteuning, restwaarde ... dan bv een Brooklyn Audio.
Jij hebt er ervaring mee?
AudaxStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2013
Laatste: 8-6-2021
Berichten: 121
16-5-2015 18:19
jbl ben ik wat meer bekend mee maar ken de bovengenoemde speaker nog niet.
Dat is niet verwonderlijk want SRX800 is nog maar net uit. Het zijn heel degelijke en solide kasten die gemaakt zijn om een flinke output te leveren.(!136dB!) De klank wil ik zeker een keer gaan beluisteren en als je het geld ervoor hebt zeker een kandidaat.

De service en ondersteuning van een merk is sterk afhankelijk van de importeur. Hier in België is Brooklyn Audio bijna niet bekend. JBL daarentegen over gans de wereld...
Op zich zegt de bekendheid niet veel over de intrinsieke kwaliteit maar...
If you can't beat them join them...
VrijeVogelStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-12-2013
Laatste: 13-1-2022
Berichten: 279
17-5-2015 14:31
Brooklyn is allicht hier onbekend, op een collega forum wat ook iets met licht en geluid doet, zit de oprichter en daar lopen nodige threads.
Iedereen is lovend, maar allicht ook iets gekleurd, Voordeel wel is dat men door en door verstand heeft en goed advies kan geven.
Gr Evert M
Dj_stefanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-3-2006
Laatste: 5-12-2016
Berichten: 145
18-5-2015 11:29
beluisteren voor ik iets koop doe ik sowiso wel. maar heb dit topic juist ook geopend om voor me zelf al het één en ander uit te sluiten wat ik wel of niet als optie neem om me in te verdiepen en beluisteren. er zijn zoveel merken. maar als ik een beetje naar mijn wensen kijk kan ik toch al heel veel weg strepen. mooie aan het forum vind ik ook weer dat er voor mij onbekende merken worden geadviseerd om me in te verdiepen.
heb alleen geen idee of er bbij mij een dealer van bijvoorbeeld fbt of brooklyn in de buurt zit. woon zelf in de buurt van apeldoorn.
mijn ijgen set er naast zetten hoeft van mij niet. de nexo set ben ik tevreden over en weet wat die kan. ben zelf van mening dtat er niet veel merken of kastjes zijn die mijn set kunnen overtreffen. ik kijk dan puur een beetje naar het formaat van de kastjes en wat deze presteren. zijn uiteraard vergelijkbare merken met vergelijkbare prestaties. maarja geluid blijft ook altijd een kwestie van smaak.
de rcf speakers zou ik ernaast kunnen zetten maar denk zelf wel dat ik snel genoeg kan horen of een speaker voor mij een verbetering is of niet op de rcf
alles wat je uitgegeven hebt pakt niemand je meer af

Terug naar forum Reageer (zonder quote)