Forum > Geluid

Passief naar actief of toch maar niet

(48 reacties. Pagina 2 van 5)
Moderator(s): Dré
BSSStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 30-10-2009
Laatste: 23-5-2023
Berichten: 625
11-2-2014 15:31
1 x bewerkt. Laatst door BSS op 11-2-2014 15:34
Hoi Dré, zo eentje heb ik nog liggen, inderdaad met sense (vermoedelijk ooit ook van jou geweest), maar er zit een foutje in waardoor hij soms niets tegen leek te houden en het geluid vollembak er door jaagt. Daardoor gebruik ik hem niet meer.

Technisch ben ik helaas niet goed onderlegd om zelf de fout te zoeken, vandaar dat ik de DCX indertijd aangeschaft heb.

Als iemand me een zaak omgeving diest/hasselt/lummen/heusden-zolder kan aanraden waar speakers gereconed worden verneem ik dat graag.

S2 zal dat wel doen, maar als het korterbij kan, graag.

Dré, wat vraag je voor je processoren (incl verzending naar BE)? Werken die ook op andere amps dan de lab 4000? Want ik meen dat dat vrij hardwarematig afgestemd was als ik het me goed herinner. Het heeft niet veel nut als ie op 2000 watt afkapt als de 3K6 niet tot dat vermogen komt (als ik het goed begrijp).

Als het enkel DCX vervangen door lab inhoudt en hiermee mijn set vrij waterdicht beveiligd is zou dat ook al een mooie opsteker zijn. Dan kan ik mooi de ampjes opendraaien en rekenen op de processor dat die het in goede banen leidt.

Dat is een van de redenen waarom actief me aanspreekt. Het is al ingeregeld, je kan tot tegen de clip en je haalt min of meer het maximum uit de speakers en bij respecteren van het clipledje ga je je spullen niet beschadigen.
Die zekerheid heb ik minder bij de door mezelf afgestelde set in combinatie met de DCX en stevige feestjes. Als die sense processor mijn zorgen kan wegnemen lijkt me dat een mooie oplossing.
www.bigsoundsystems.be
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 2074
11-2-2014 15:33
Zoiets heb ik ook gehad Dré, maar dan van Seeburg Acoustic Line.
Prima analoge "processor", klonk goed en beveiligde prima, inderdaad ook incl. sense lijnen.
Bovendien was deze alleen van binnenuit instelbaar, dus redelijk hufterproof...
Niet goed, wel hard!
Stefke96Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-6-2011
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 497
11-2-2014 15:44
S10 is echt een subje voor de house,hardstyle,dub muziek enz..
Een bandpass kan ook niet écht het geluid hebben van een BR kast.
Ik denk wel dat je met 4 stuks S10 500 man kunt doen.

S10 Staat verder wel aardig boven de 8003 van RCF.
S10 is te vergelijken met de TTS18A en HDL18A enzo.

Persoonlijk zou ik ook gaan kijken naar een wat betere processor.
BSSStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 30-10-2009
Laatste: 23-5-2023
Berichten: 625
11-2-2014 15:51
Ik heb ook de indruk dat ik momenteel niet het maximum uit de subs haal.

Ik kan wel de 3K6 tegen de clip duwen en het beukt dan wel, maar ergens mis ik die zware slagen die je normaal voelt in de bass.
Ik zal misschien best nog eens wat stoeien met de DCX.
Een groter gat laten tussen sub en top en wat bultjes rond de 60hz proberen.
In mijn kelder klinkt het allemaal geweldig. In een deftige feestzaal vind ik dat de toppen toch nog overheersen. Zelfs 2 subs per top. Het echte OEMPF slag in de buik bassgeweld blijft wat achter. Ofwel ben ik teveel gewend of verwacht ik gewoon teveel van de toch wel compacte kastjes. Maar met 4 per kant mag je toch al serieuze bassen hebben toch lijkt me.

Ik kap ze op 40hz trouwens zo stijl als de dcx het kan af. Lager komt er toch niet meer veel uit.
Misschien dat Dré zijn processors ook hier verbetering in aanbrengen?
www.bigsoundsystems.be
Stefke96Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-6-2011
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 497
11-2-2014 16:04
De echte druk die je op je maag voelt zit inderdaad rond de 60 Hz.
Ik weet niet precies hoed die synq's het op het laag doen normaal, maar misschien ligt het wel aan de versterkers?
Zo wie zo kun je voor de prijs van een 3k6 met maar een hoogte van 1u, niet de beste laagweergave verwachte.
Probeer ook eens andere versterkers uit, huur een paar beter versterkers van een verhuur bedrijf of iets dergelijks.
Anders kan een nieuw setje subs aanschaffen een duur grapje worden.
BSSStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 30-10-2009
Laatste: 23-5-2023
Berichten: 625
11-2-2014 16:17
Ik maak er hier een beetje een boeltje van met al mijn vragen door elkaar :)
Op zich gaan die synqs wel goed hoor, het is niet rendabel dat ik er itechs onder ga duwen. Ik ben maar een kleine jongen die af en toe eens een iets groter feest of fuif doet. Ik ga het dus doen met het materiaal dat ik hier heb.

Bedankt voor de tips reeds gegeven in dit topic.

Op dit moment vooral nog 2 openstaande vragen:

Kent iemand een adresje van een reconer (ruime) omgeving hasselt/lummen.
De zoektocht naar een betere limiter/processor ter bescherming van de speakers (even afwachten wat Dré nog zegt hieromtrent :) )
www.bigsoundsystems.be
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
11-2-2014 16:21

BSS schreef:

Een actieve set lijkt me veiliger en iets meer dummy proof en beter beveiligd (correct me if I'm wrong).
Ik denk dat je dat in zijn algemeenheid zo niet kan zeggen. De beveiliging van een actieve set is ook maar net wat de fabrikant ervan heeft gemaakt. Hoewel het theoretisch mogelijk is dat prima voor elkaar te brengen (alle componenten zijn bekend en als het goed is op elkaar afgestemd) heb ik vaak zat actieve sets met storingen gezien. Kennelijk is dat ook vaak niet perfect in orde.

Wellicht dat je met een betere processor de boel al wel heel houdt, zeker als je de limiters niet tot op het randje afstelt. Met andere woorden: iets meer marge laten tussen het punt waarop de limiters ingrijpen en wat de speakers nog kunnen hebben.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
Eddy wallyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2008
Laatste: 21-11-2017
Berichten: 823
11-2-2014 16:37
Ik denk niet dat je probleem opgelost is met actief te gaan.Wat denk je wat er gebeurt wanneer iemand op bvb je srm450
de gain achteraan volledig open draait?Hetzelfde met je sparepartsprobleem,ik heb hier verschillende actieve kasten staan welke defect zijn en geen spareparts meer voor te krijgen hoewel slechts 5 jaar oud.Van je Beyma speaker ken je alle karakteristieken en vind je makkelijk een vervanger.Zoek voor je Mackie maar eens een vervangspeaker als de originele niet meer te krijgen is.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 13472
11-2-2014 16:46

joepurlings schreef:

Zoiets heb ik ook gehad Dré, maar dan van Seeburg Acoustic Line.
De eerste keer dat ik deze van Seeburg tegenkwam kreeg ik bijna een str.... pla....

Mooie van de Seeburg versie was dat hij ook als doorvoerpaneel fungeerde EN er een losse parametrische EQ module bij geplaatst kon worden. Wat mij betreft was dit product een perfect voorbeeld van hoe het toch mogelijk is dat soms de mooiste producten hun weg niet goed kunnen vinden naar de eindgebruiker.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 2074
11-2-2014 16:52
Wat bedoel je met die strijkplank? razz :p
Is dat een Noord-Nederlandse uitdrukking die hier niet helemaal doorgedrongen is in het diepe zuiden?
Niet goed, wel hard!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)