Forum > Geluid

welke luidspreker

(27 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
ClemensStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-3-2011
Laatste: 17-8-2020
Berichten: 54
4-3-2012 15:34
De Dap ken ik en ze klinken zeker voor het geld niet slecht.
Probleem is dat als ik iets verhuur ik ze niet zelf breng en men zeer vaak de subs uit ruimte gebrek laat staan.
En dat men vaak kijkt naar het merk.
Niet dat men er verstand van heeft maar bij een jbl denken ze al snel dat het goed is.
En ik weet ook wel dat je voor het bedrag niet alles kunt verwachten.
Maar ik zit nu eenmaal bij verhuur in de wat lagere prijsklasse.
Een duurdere luidpreker kan er denk ik gewoon niet uit
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
4-3-2012 15:54
Hallo Timothy,

Timothy schreef:

Ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit een negatieve opmerking gehad over de kwaliteit van mijn speakers (zelfbouw + Vibe 15). Dit zijn ook niet de beste speakers op de markt, maar wat je er mee doet en hoe je het doet, dat zijn belangrijke zaken.
Als ik hier lees dat het:
een: mooi geluid moet geven
twee: fullrange moet zijn
drie: met een beperkt budget moet gerealiseerd worden
dan kom ik toch uit bij die merken en dan is het verder de kunst om alle 'merkgeilaards' te slim af te zijn door hen te misleiden met je Dapje! :-)
Misschien heb je nooit wat beters gehoord shut up :X.

Ik heb nooit gezegd dat DAPjes slecht klinken.
De DAPjes zullen niet eens een slecht figuur slaan naast de JBL instappers.

Maar zullen het echt af moeten leggen tegen de duurdere reeksen van JBL en andere A-merken.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
Stefke96Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-6-2011
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 497
4-3-2012 15:56
Ik heb zelf de x-15's gehoord en de jbl jrx 11,ik vond de jrx erg shel worden als je ze harder zet,maar de dap's bleven vrij goed overeind op hogere volumes ze vervormden niet echt. ik zou voor de dap's gaan ook al is het het naamplaatje voor jouw van groot belang je kunt het er zo afhalen het lijkt dan meer op HK.

mvrg.stefke96
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
4-3-2012 16:02
Hallo Clemens,

clemens schreef:

De Dap ken ik en ze klinken zeker voor het geld niet slecht.
Probleem is dat als ik iets verhuur ik ze niet zelf breng en men zeer vaak de subs uit ruimte gebrek laat staan.
En dat men vaak kijkt naar het merk.
Niet dat men er verstand van heeft maar bij een jbl denken ze al snel dat het goed is.
En ik weet ook wel dat je voor het bedrag niet alles kunt verwachten.
Maar ik zit nu eenmaal bij verhuur in de wat lagere prijsklasse.
Een duurdere luidpreker kan er denk ik gewoon niet uit
Dan zou ik gaan voor een tweede hands A-merk.
De DAP kastjes zijn erg gauw beschadigd, de lak en het hout van de kasten kunnen bijna niets hebben.

Aan de andere kant is het misschien ook weer zonde om A-merken te verhuren en mee te geven met Carnaval.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
HollenderVIP Lid
Uit: België
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 1235
4-3-2012 18:12
No offence, maar een echt positieve bijdrage heb je hier tot nu toe dus nog niet gehad...

Als ik nu voor minder dan 400 euro een degelijke speaker wil, die ook nog eens goed klinkt en voldoende luid gaat, wat is dan jouw voorstel?
Free beats!
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
4-3-2012 18:36
4 x bewerkt. Laatst door Webbie op 4-3-2012 19:16
Hallo Hollender,

Hollender schreef:

No offence, maar een echt positieve bijdrage heb je hier tot nu toe dus nog niet gehad...
Not taken... (ben in een goede bui, maar anders .... laugh :D)
Als ik nu voor minder dan 400 euro een degelijke speaker wil, die ook nog eens goed klinkt en voldoende luid gaat, wat is dan jouw voorstel?
Ik neem aan dat je met degelijk zowel de kast en drivers bedoelt.
In het achterhoofd houdend dat hij ze mee geeft aan de klant tijdens Carnaval èn ook weer heel terug wil zien.
Voor 400,- euro nieuw heb je naar mijn menig geen kast die de eigenschappen heeft die de topic starter wil.

Een voorbeeldje: een Stage Accompany C29 is een full-range kast die heel goed zou voldoen.
Deze kasten blijven heel en het mid/hoog driver is beveiligd.
Gaat laag genoeg met voldoende rendement, en klinken als een klok.

Frequency response : 45 Hz - 30 kHz (+/- 3dB)
Sensitivity @ 1W/1m : 100 dB
SPL program/peak (dB) : 127/132


Ik denk als je een beetje zoekt je wel voor 400,- euro een tweede hands wat ouder type C29 kan vinden.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
4-3-2012 18:40
Als een JRX115 niet goed is van klank kan je altijd eens kijken naar de EON 305, die is meteen van een heel ander niveau.
Zet daar een XTI 4002 bij en je hebt een heel mooie set. De vraag is echter, gaat dat in je budget passen? Zeker als je passief gaat werken is het zaak van een goede, geschikte versterker te gebruiken die niet te nipt bemeten is. Actief heeft hier het voordeel dat je versterker altijd met zekerheid geschikt is voor je luidspreker, en dat ze op mekaar afgestemd zijn.

Die C29 is een heel mooie speaker, maar 800W RMS per kast wil zeggen dat je amp toch wat ballen aan zijn lijf nodig heeft.
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
4-3-2012 18:51
Hallo Bombes,

bomdes schreef:

Die C29 is een heel mooie speaker, maar 800W RMS per kast wil zeggen dat je amp toch wat ballen aan zijn lijf nodig heeft.
Inderdaad, maar moet je dat niet hebben dan als je met Carnaval 100 man van geluid wil voorzien?
Een mooie amp, om bij SA te blijven, is de ES-20.

Goed, je betaald er goed voor, maar dan heb je ook wat.
Deze versterkers zijn toch een heel ander verhaal als de budget ampjes.

Ik zou bijna zeggen tegen de topic starter, koop een of twee sets Blue Boxen.
De BB's hebben de amps ingebouwd en zijn kwa klank door eigenlijk niets te evenaren.
Die heb je voor onder de 400,- euro per stuk.

Moet je wel spierballen hebben laugh :D.

(genoeg positieve input zo Hollender?)

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
PvGVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2009
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 1595
4-3-2012 19:07
Die BB krijgen zijn huurders ook niet meer uit de auto, als ze er al in passen... laugh :D
't is maar een hobby...
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
4-3-2012 19:11
Hallo Peter,

PvG schreef:

Die BB krijgen zijn huurders ook niet meer uit de auto, als ze er al in passen... laugh :D
Twee BB's passen net (zonder flight case) in mijn Kia Rio met de voorstoelen een stuk naar voren geschoven.
(was even vergeten dat ze ook fors waren qua afmetingen laugh :D )

Beter kan de topic starter kiezen voor een passieve luidspreker met een nette amp.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)