Forum > Geluid

Seeburg - Acoustic Line

(25 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
PvGVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2009
Laatste: 21-9-2024
Berichten: 1595
1-8-2010 22:58
Euh, oeps, mag ik dat een belachelijk bedrag vinden voor zo'n ontwerp?
Een stel (Beyma?) drivers + filter ~500euro, dus zo'n 1800euro voor 6 plaatjes hout
en een hoorn waarbij niet de moeite is gedaan een fase plug in te bouwen.
Nou, ik zou het wel weten: een paar oude SA4512S op de koptikken en een paar
2" drivers+hoorns erboven. Dat zal niet beter of slechter klinken, maar is wel
stukken goedkoper...
't is maar een hobby...
RickvanulftStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-9-2008
Laatste: 9-10-2014
Berichten: 61
2-8-2010 15:59
Voor 2300 euri had ik ook ECHT wat verwacht, mag je best weten. Ging er ook echt heen met het gevoel van, NU ga ik wat horen. Had er totaal geen ervaring mee, en het ziet er ook echt niet verkeerd uit. Maar zoals ik al vertelde, viel het me echt vet tegen.
T is en blijft 'n passie..
RickvanulftStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-9-2008
Laatste: 9-10-2014
Berichten: 61
2-8-2010 16:00
Voor 2300 euri had ik ook ECHT wat verwacht, mag je best weten. Ging er ook echt heen met het gevoel van, NU ga ik wat horen. Had er totaal geen ervaring mee, en het ziet er ook echt niet verkeerd uit. Maar toch, dunne plaatjes hout, niet echt heel degelijk als het mij vraagt.. en zoals ik al vertelde, viel het geluid me echt vet tegen. Dus wat zegt prijs nog?
T is en blijft 'n passie..
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 21-9-2024
Berichten: 13472
2-8-2010 16:48
Datzelfde had ik (jaren geleden) bij een demo van een KF-650 set bij Holland PA (terwijl ik zeker weet dat het een wereldsetje is).

Soms pakt een demo gewoon niet goed uit. Soms omdat je een verkeerde stemming/verwachting had, soms omdat de ruimte ruk is, kan eigenlijk van alles zijn.

Ervaringen uit de praktijk zijn dan ook stukken betrouwbaarder dan één demo in één ruimte.

Mijn ervaringen met Acoustic Line producten zijn op dat punt overigens erg goed (maar ik ben dan ook nooit bij de importeur langs geweest voor een demo ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
RickvanulftStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-9-2008
Laatste: 9-10-2014
Berichten: 61
3-8-2010 11:55
Daar heb je inderdaad gelijk in Dré. Het was ook mijn ervaring ermee. Zoals ik al zeij, dat hoeven andere niet te vinden.
T is en blijft 'n passie..
Johan.1980Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-1-2007
Laatste: 23-4-2018
Berichten: 39
11-8-2010 07:14
En ik heb ze, de k2 van acoustic line.
Ik ga er binnenkort nog een setje van bij halen.

Deze dingen gaan rete hard en met de officiele instelling klinken ze inderdaad wel "recht" maar ik ben er heel tevreden over.
Ik gebruik ze in een tent 800/1000 personen 1 per kant met 3 subjes van Al eronder en geloof mij maar dat je dan genoeg hebt

Groeten Johan
Luc2366Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-6-2017
Berichten: 686
11-8-2010 08:23

PvG schreef:

Euh, oeps, mag ik dat een belachelijk bedrag vinden voor zo'n ontwerp?
Een stel (Beyma?) drivers + filter ~500euro, dus zo'n 1800euro voor 6 plaatjes hout
en een hoorn waarbij niet de moeite is gedaan een fase plug in te bouwen.
Is dat niet altijd zo?
Vergelijk bv maar eens de prijs van een D&B Max met een AK W152. Zelfde ontwerp, evenveel plankjes en niet eens zo'n verschil in prijs voor de coax maar ja, er staan dan wel 3 vierkantjes en een cirkeltje op vooraan laugh :D
Elke rechtoe-rechtaan klankkast is na te bouwen voor véél minder geld.
(en NEE ik wil hier geen nieuwe discussie opstarten over de voor- en nadelen van zelfbouw, al dan niet beschikbaar zijn van fabrieksprocessors,... het gaat mij zuiver over het verschil tussen verkoopprijs en de totaalprijs van de gebruikte componenten)
RemcopetersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-8-2007
Laatste: 6-9-2012
Berichten: 232
15-8-2010 00:40
Johan, waarom woon je zover weg? sad :( Had ze graag 'n keer van je gehuurd/geleent ashamed :$ Maar mag ik vragen welke bassen jij eronder hebt liggen? En verhuur jij ze voor 'n aantal dagen? Want om nou 's ochtends naar het noorden te rijden en terug en 's avonds weer vind in een beetje teveel van het goede ;)
Twintig jaar ervaring, kom daar niet mee aan, je kan het immers ook twintig jaar verkeerd hebben gedaan.
Johan.1980Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-1-2007
Laatste: 23-4-2018
Berichten: 39
15-8-2010 13:54
Hallo Remco

Ik zerk zelf met de tse subs en zoals gezegt bevalt mij dit heel goed.

Zeker mag je ze wel een paar dagen gebruiken maar dat moet wel even in mijn agenda uitkomen,maar er zitten wel wat gaten in mijn planning dat ik ze niet hoef te bebruiken dus dat komt wel goed.

Je mag ze zelf vandaag wel halen. Als ze hier voor het weekend van 10/11/12 september maar weer staan.

Groeten Johan
CorneelStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-4-2010
Laatste: 24-8-2010
Berichten: 20
15-8-2010 23:33
Collega's hebben laatst ook een demo gehad van acoustic line op hun locatie met topjes en de nieuwe monitor (M3 ofzo??) Zij werken alleen met het speakermerk LAN. Dus direct maar even naast elkaar testen en luisteren. (was er toevallig en had wel van AL gehoord maar nooit beluisterd) Moet eerlijk zeggen, dat de prijs vergeleken met LAN aan de hoge kant vind. Daarnaast blijft het geluid van AL ver achter vergeleken met het huidige gebruikte speakermerk, met name in het sprankelend hoog. Wij gebruiken ook compacte setjes voor feest tenten e.d. Zaterdag 27 november is er een grote demo dag in samenwerking met Xylica, Meekelcases, KIND en LAN, worden alle nieuwe producten getoont, ga zeker even kijken. De actieve systemen worden dan ook gelanceerd tegen lage introductie prijzen en aangezien in nog een actieve set nodig heb, dan ben ik van de partij, scheelt mij hopenlijk weer een paar honderd euro in aanschaf. Resumé geen Acoustic line voor mijn collegae en voor mij.
"luister gewoon naar het product om je zelf te overtuigen van de kwaliteit."

Terug naar forum Reageer (zonder quote)