Forum > Geluid

Seeburg - Acoustic Line

(25 reacties. Pagina 1 van 3)
Moderator(s): Dré
RemcopetersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-8-2007
Laatste: 6-9-2012
Berichten: 232
26-7-2010 02:01
Wie o wie heeft er ervaring met de K2 toppen van Seeburg? En wie heeft er toevallig 2 staan die ik een keer kan testen/lenen/huren? Wil ze eens proberen op 'n stackie X-18B want m'n X-12T's komen in de grotere live-situatie's nog wel eens tekort.

Link K2
Twintig jaar ervaring, kom daar niet mee aan, je kan het immers ook twintig jaar verkeerd hebben gedaan.
PvGVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2009
Laatste: 21-9-2024
Berichten: 1595
26-7-2010 08:04
Hmm, 2" hoogdrivers...

Hoeveel X12T's heb je? Heb je long-throw nodig of heb je een spreidingsprobleem?
In het laatste geval gaan de K2's niet helpen en verschillende types mixen is lastig.
Ik zou eerder gaan voor extra X12T's: op elkaar als je extra "throw" nodig hebt,
naast elkaar voor spreiding. Dus flexibel.

Er staat hier op het forum volgens mij ook nog een setje 2e hands LT212 te koop...
't is maar een hobby...
RemcopetersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-8-2007
Laatste: 6-9-2012
Berichten: 232
26-7-2010 10:33
@ PvG

Ik heb 4 X-12T's en 6 X-18B's. Met deze set kan ik me aardig redden op de meeste evenementen/feestjes. Maar.. ik moest laatst 3 bandjes uitversterken in een tent van 15x40 meter en dit soort klussen verwacht ik wel vaker in de toekomst. Stond trouwens aan de kopse kant van de tent dus moest 40 meter overbruggen. Hier moest ik de X-12T's wel echt aan hun staart trekken en kwam nog net niet tekort maar het hield niet over. Dus zoek er eigenlijk 2 of 4 hoorngeladen toppen bij voor deze situatie's. Mijn probleem is dus een Long-Throw probleem, spreiding niet zozeer.. Ik heb ook extra X-12T's overwogen maar dan ben ik verplicht om weer een versterkerrack erbij te bouwen. De LT-212 heb ik overwogen (ook 60x40 graden spreiding), deze wil ik nog testen op 'n paar X-18B's maar dit is plan B.

Ik weet dat de spreiding van de K2 minimaal is en dat je er minimaal 2 per kant moet stacken. Dat heeft WX me ooit verteld in een ander topic. Maar het gaat hier alleen om uitzonderingen en eventueel buiten. In zalen pak ik de X-12t's en deze zou ik ook kunnen gebruiken voor in-fills met een extra versterkertje erbij.

Ben eigenlijk wel benieuwd hoe deze toppen presteren boven 6 X-18b's. En de spreiding 60 horizontaal en 40 verticaal valt toch wel mee? Goed richten en iets tilten? Kwa uiterlijk passen ze er goed bij en hoef mijn amp-rack niet aan te passen, alleen een preset instellen op de driverack.
Twintig jaar ervaring, kom daar niet mee aan, je kan het immers ook twintig jaar verkeerd hebben gedaan.
DexterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-6-2004
Laatste: 7-8-2024
Berichten: 390
26-7-2010 13:38
Of je zet 2 extra toppen vlak achter je mixplek (die toch al in het midden van de zaal staat)
als delay, dit is beter dan op het front zo vreselijk hard blazen.
RemcopetersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-8-2007
Laatste: 6-9-2012
Berichten: 232
27-7-2010 13:49

dexter schreef:

Of je zet 2 extra toppen vlak achter je mixplek (die toch al in het midden van de zaal staat)
als delay, dit is beter dan op het front zo vreselijk hard blazen.
Zou ook nog kunnen.. Paar X-15A's op statief of in carré. Flexibel, actief en full-range. Zal er eens goed over nadenken.
Twintig jaar ervaring, kom daar niet mee aan, je kan het immers ook twintig jaar verkeerd hebben gedaan.
RickvanulftStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-9-2008
Laatste: 9-10-2014
Berichten: 61
30-7-2010 12:49
Ik moet eerlijk zeggen, en dan heb ik met name over klank, niet over trow, dat zowel de K2 als ook de K5 toppen van AL me tegen vielen.

Ben weze luisteren bij Sinus PRO (leverancier van AL in Nederland) en vond ze ontzettend schreeuwen als ze harder gingen. Verder vond ik niet heel erg veel definitie in het geluid zitten. Schreeuwerig Mid, niet heel sprankelend hoog, eerder een beetje snerpend. Ook met goede processor instellingen sprak het mij in ieder geval niet super aan.

Qua trow, ze gooiden wel een heel end, dat is natuurlijk weer een voordeel in situaties waar jij ze voor nodig hebt. Werd mij ook door Sinus Pro verteld, dat AL met name bouwt op rendement en klank dus soms een beetje achterblijft.

Kan natuurlijk dat andere er een andere mening over hebben, en die respecteer ik uiteraard.
T is en blijft 'n passie..
DexterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-6-2004
Laatste: 7-8-2024
Berichten: 390
30-7-2010 21:25
Weet je zeker dat de processor ingesteld was met de settings van de fabriek zelf?
Zo niet dan zat daar het probleem, of je hebt ze in een te kleine ruimte geluisterd dat kan ook.

Deze toppen horen goed te klinken zoals alles van acoustic line.
RickvanulftStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-9-2008
Laatste: 9-10-2014
Berichten: 61
31-7-2010 15:43
Ja goed, heb het niet letterlijk gecontroleerd. Echter neem ik toch aan de Sinus Pro (leverancier zoals ik begreep daar, had namelijk nog nooit van het bedrijf gehoord), weet wat voor settings er in de proc. moeten zitten. shocked 8O
T is en blijft 'n passie..
PvGVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2009
Laatste: 21-9-2024
Berichten: 1595
31-7-2010 20:25
Als je direct-stralers gewend bent (=X12T) dan kan ik me voorstellen dat je een (budget) hornloaded top (zonder nette phase-plug) nogal snel vindt schreeuwen...
't is maar een hobby...
DexterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-6-2004
Laatste: 7-8-2024
Berichten: 390
31-7-2010 23:05
De K2 budget? Vind 2300 Euro niet budget voor hoorngeladen top.
Voor de rest nooit van de zogenaamde importeur gehoord volgens mij gewoon een verdeler, en heb heel sterk de indruk dat de settings niet klopten.

Tevens is Total Sonic de exclusieve importeur voor Nederland van Acoustic line.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)