Forum > Algemeen Forum

velleman Vs. ander merk

(49 reacties. Pagina 2 van 5)
Moderator(s): Dré
Dj JasperStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2003
Laatste: 7-9-2018
21-8-2003 18:27
Ik bedoel dat de spiegel niet snel gaat. Dus als je de pan voluit zet dan gaat de spiegel (vind ik ) veel te,langzaam. En hij reageert niet erg snel(maar dat kan ook omdat ik hem op een scanmaster had staan happy :) wink ;) )

Zo beter happy :) laugh :D wink ;) razz :p
SybrandStandaard Lid
Sinds: 11-5-2003
Laatste: 2-7-2005
21-8-2003 19:10
de goedkopere merken draaien zowieso langzamer vind ik...
ik heb een double derby van skytech, en die draait aanzienlijk langzamer dan die we op school hebben(zou het merk zo niet weten, maar geen skytech)
Blijf possitief, ook als het te moeilijk is!
Dj FlashlightStandaard Lid
Sinds: 21-8-2003
Laatste: 22-12-2022
21-8-2003 20:35
oke
ik ben nu al heel wat info rijker.
en ik moet dus oppassen met wat ik koop.
en kan dus veeel beter iets uit Dré 's shop iets kopen.
moi -o-
dj flashlight
ja...
BailaXtasisStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-7-2003
Laatste: 26-12-2006
22-8-2003 10:50
Er zitten wel degelijk verschillen tussen merken als AJD, JB-systems, skytech en showtec. Hoewel ze allemaal hetzelfde basisconcept gebruiken verschillen ze toch ietwat.

Ik heb hier 2scimitars liggen, de ene van JB-systems en de andere heeft geen merk en er staat niets van tekst als "scimitar" op gedrukt. Even allebei open gedaan...
Verschillen? een andere lamp, een andere koeling, een ander motertje voor gobo's te selecteren én bij de merkloze zat er een extra ijzeren plaat met een gat tussen de lamp en de gobo's en een extra plaat rondom de lamp zelf zodat de buitenkant minder warm wordt. Ook zaten de draden van de merkloze mooi ingepakt in een soort zwart omhulsel zodat je ze niet ziet lopen naar de spiegel.
Ondanks deze verschillen zie ik weinig verschil in het effect zelf maar de koeling is beter en de spiegel draait vlotter (de andere ietwat in schokken).

Ik heb hier ook nog 2 gobotunnels ook en heb ze ook beide tesamen opengedaan. Uiterlijk is er een verschil in vorm (meer gestroomlijnd) maar qua effect is dit ongeveer hetzelfde. Binnen is de electronica juist hetzelfde!! maar... de JBsystems goboflower heeft een soort openklapsysteem, met een extra plaat voor het overtollige licht tegen te houden en de warmte te beperken. En ook een beter systeem om de lamp te vervangen, het ziet er gewoon allemaal veel robuuster uit!!

Nog een simpel voorbeeld... m'n broer heeft een spiegelbolset gekocht bij velleman. De par36spot is een hemelsbreed verschil tov mijn GE Par36spot!! Je kan de velleman lamp even goed vervangen door je bureaulamp!! razz :p

Dit verklaart ook het verschil in prijs!!
eigenlijk zou je bij je aankoop eerst je lichteffect es moeten openvijzen... laugh :D
WHAHAHA... DROP THAT BEAT!! Music was my first love...
DréAdministrator
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 9-11-2024
22-8-2003 11:09
Probleem van jouw steekproef is dat het zeker niet onmogelijk is dat het gaat om verschillende productieruns. Fabrikanten in China staan erom bekend dat ze "er maar wat instoppen" als het standaard onderdeel even niet voorhanden is. En uiteraard worden er wel eens kleine veranderingen (soms verbeteringen, soms om het goedkoper te maken) doorgevoerd.

Van American DJ krijg ik de ene keer bijvoorbeeld HELE MOOIE mushrooms (of vertigo zoals zij hem noemen) en de andere keer is het net zo'n china stuk plastic als de Showtec uitvoering.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
22-8-2003 21:15
1 x bewerkt. Laatst door Dré op 23-8-2003 19:58
maar kun je showtec ook weer met skytec en velleman vergelijken?

of hoort het in het rijtje thuis:
"o als er maar niets kapot gaat"

Dré schreef:

Vraag de leveranciers van Skytec en Velleman producten maar eens naar de beschikbaarheid van reserve-onderdelen. Kans is groot dat je een hele lege uitdrukking op de hoofden van de verkoper(s) zult zien.
ja...
22-8-2003 21:17
o sorry
maar ik weet nog niet hoe ik een tekst van iemand anders bijv. dre als hier boven. in de tekst zetten met
[quote] en [/quote]
dj flashlight
ja...
NijhuisrVIP Lid
Sinds: 10-3-2003
Laatste: 10-9-2024
22-8-2003 21:20
kijk hier www.new-line.nl/forum/inc/help.asp#quote
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!...
DréAdministrator
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 9-11-2024
23-8-2003 19:59

Dj Flashlight schreef:

maar kun je showtec ook weer met skytec en velleman vergelijken?

of hoort het in het rijtje thuis:
"o als er maar niets kapot gaat"
Moet je helaas per maand en per product uitvinden.

Op zich is het met de "after sales" van deze importeur goed gesteld (kunnen velen, waaronder ook diverse A merken (GRRR) nog een voorbeeld aan nemen). WEL is het zo dat het met grote regelmaat gebeurt dat bepaalde reserve-onderdelen niet beschikbaar zijn. Dan kan het soms weken/maanden duren voordat het weer uit China komt (boot vaart niet zo snel).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
NijhuisrVIP Lid
Sinds: 10-3-2003
Laatste: 10-9-2024
23-8-2003 20:53

Dré schreef:

(boot vaart niet zo snel).
klopt! sinterklaas is ook alweer onderweg
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)