Forum > Licht

Clay Paky Superscan 1200hmi - ervaringen?

(23 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
MdkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-4-2005
Laatste: 13-5-2016
29-12-2009 23:00
Een tijdje geleden gewerkt in een discotheek waar ook nog 12 stuks van deze scans hingen.

Mijn ervaring.
Een mooie strakke lichtbundel alleen niet echt super voor zo'n grote kast.
Bij een aantal scans bleeft voordurend het kleur wiel hangen.
Ook heel vaag was dat bij een aantal scans de dimmer wat trager reageerde.
Bij een dimmer chase kreeg je dus een heel vaag effect.

Nu begrijp ik wel dat ze wat ouder zijn en weinig onderhoud misschien ook wel een rol speelt.
In combinatie met een overvolle pearl.

Maar ik zou er toch nog een goed over denken als ik jou was wink ;)
JeroenVDVVIP Lid
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
29-12-2009 23:28
Bewegingen/posities zeer schokkerig, CMY vlaggen niet secuur blijven af en toe haken, dimmers niet mooi. Tja, wat wil je ermee? Raggen en knipperen in een vaste locatie? Prima. Tourwerk en serieuze klussen die er fatsoenlijk uit moeten zien? Zou er niet aan beginnen.
Light Image
RoyStandaard Lid
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
30-12-2009 01:16
Mijn collega heeft ook 12 van deze dingen in de loods staan en heeft daar gigantisch veel onderhoud aan. Ik zou er om die reden nooit aan beginnen.
Maar dat is MIJN mening...
JurrieStandaard Lid
Sinds: 5-4-2003
Laatste: 4-1-2024
30-12-2009 13:58
Poeh, er komen weer wat gebakjes boven drijven laugh :D .

Flashlight gebruikte ze in het verleden en heeft ze (zelf) omgebouwd naar externe balast in aparte cases. Dat hebben deze dus niet...
Dat betekent veel gewicht in je truss, daar komt bij dat een handvat makkelijk is (huidige tv versie) en dat hebben deze ook niet.
Behuizingen zijn geribbeld wat het installeren/inhangen ook geen prettige klus maakt (eigenlijk niet in je ééntje te doen).

De GS1's van het linkje naar het J&H forum zijn al een tijdje in mijn bezit, deze zijn nog rottiger te hanteren door de grotere, scherpere koelribben.

De grijze kleur is wel degelijk standaard!

Verder vraagt CP over het algemeen veel onderhoud, maar goed, als je ervan houdt (letterlijk!) geven ze ook wel wat terug...
Kortom, verwacht geen lieve, gebruiksvriendelijke scans.
Worden over het algemeen voor € 500,- per stuk aangeboden, maar het is maar net wat de "gek" er voor geeft!

Pieter, jij boodt eens 2 van deze scans met de flashlight balast case aan op MP, heb je deze nog?

Beter optie zal wellicht een Goldenscan 3 zijn?
Mocht de OP deze scans niet aanschaffen, wil je mij dan een mailtje doen?
Verwijderd101213Account Geblokkeerd
Uit: -
Sinds: 9-11-2003
Laatste: 7-1-2011
30-12-2009 18:32

Jurrie schreef:

De grijze kleur is wel degelijk standaard!

Pieter, jij boodt eens 2 van deze scans met de flashlight balast case aan op MP, heb je deze nog?
Grijze kleur is wel standaard, maar het lijkt of de spiegelkoppen overgespoten zijn (deze waren zwart bij mij)
Scans heb ik al een tijdje geleden van de hand gedaan, stonden laatst weer op marktplaats. Externe balast was ook wel
een leuk zwaar kistje (90kg), zat dan ook de balast in voor 6 van die dingen...
...
JurrieStandaard Lid
Sinds: 5-4-2003
Laatste: 4-1-2024
30-12-2009 20:34
6 voedingen ja happy :) .

Spare parts zijn over het algemeen goed te krijgen bij CP. Alleen voor de GS1 is de tandheugel voor de iris niet meer leverbaar, voor de rest nog wel alles.

Dus het lijkt mij dat onderdelen voor de superscan geen probleem zijn. Belletje met Wytec (vraag naar Wilco) kan eea concreet maken.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 31-10-2024
30-12-2009 22:54
Ze lagen twee jaar terug op de pa beurs voor 100 euro per stuk.....
Veel te groot, veel te zwaar, voor de lichtopbrengst en de mogelijkheden.
Vergeet ook niet dat het lampje vervangen een een dure hobby is sad :(
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
BamsStandaard Lid
Sinds: 24-3-2009
Laatste: 2-12-2015
31-12-2009 09:47
Ben echt wel fan van de Goldenscan serie, maar deze zijn het toch net niet..men wilde zo graag de CMy-functionaliteit er in hebben dat de lichtopbrengst er voor opgeofferd is. hang een GS2/3 er naast en je zal aardig schrikken in de diepere kleuren.

Dat ze onderhoud nodig hebben is logisch, die dingen zijn zo oud, en zijn vast en zeker al door heel wat handen gegaan die er allemaal weinig aan geserviced hebben omdat ze dachten een koopje te hebben tot er iets misging.

ben je handig en kan je ze zelf in de lucht houden dan zou ik zeggen bied de helft en geniet er af en toe van. Op een vaste locatie zijn de lampkosten te hoog, en voor de verhuur zijn ze te groot. maar als je ze af en toe kan inzetten dan heb je ze zo terugverdiend. Op de zwarte cross had men bij een optreden 4 gs3's achter de dj op hun gat staan, met de spiegel recht naar voren...was dat even een heel gaaf effect!

voor hetzelfde geld koop je oog 6 of 8 518's; roterende gobo's en acceptabele lichtopbrengst, en die zijn stukken bruikbaarder. wil je echt veel bang for bucks, 8 intellabeams voor dat geld moet ook wel lukken..die zijn simpeler en bomvrijer en komt ook een bak licht uit!
MarijnStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-3-2005
Laatste: 4-9-2018
31-12-2009 12:21
Ik begrijp het..
De Intella beam valt dan ook af vanwege de mindere functies (aangezien ik ook ga beginnen met 4 of 6 stuks)
De Technobeam heeft dan meer functies maar moeilijk te vinden 2dehands..

De Trackspot lijkt mij dan weer wél iets leuk, die je 2dehands meer tegenkomt voor 200/st?

Mvg
BamsStandaard Lid
Sinds: 24-3-2009
Laatste: 2-12-2015
31-12-2009 13:09
eh...trackspot heeft minder functies dan een intella of een 518 hoor, zeker het gebrek aan roterende gobo's is belangrijk, maar ja, dat heeft een intella dan ook weer niet, maar die is weer stukken feller.

Trackspot is simpelweg bomvrij en goedkoop in gebruik, niets meer niets minder.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)