Forum > Newbie Forum

Beginnen als DJ.

(56 reacties. Pagina 2 van 6)
Moderator(s): Dré
Dj pyroStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 5-1-2005
Laatste: 3-3-2016
Berichten: 200
9-10-2009 11:49
En dan vind ik de DN-S1200 een zeer mooie keuze.
Heb hier zelf ook al een aantal keer mee gewerkt zowel als cd speler, alsook als controller voor virtual dj.
Je kan ze zelfs voor beide gebruiken, maar dan moet je wel een extra geluidskaart op je computer voorzien als ik mij niet vergis.
Voor de rest vind ik het heel compacte degelijke spelers die voor hun prijs echt nog veel mogelijkheden hebben.
Er zijn 10 soorten mensen, degene die binair begrijpen en degene die het niet begrijpen.
BeunertStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-9-2009
Laatste: 13-10-2009
Berichten: 6
9-10-2009 12:00
Het belangrijkste is dat ik de mixer wel vol kan gebruiken ; dat kan dus niet als je hem aansluit op een programma als Traktor of iets dergelijks, maar wel als de cd-spelers er op aangesloten zitten, als ik het goed heb begrepen. Het zou mijn insziens namelijk zonde zijn om de effecten van een mixer niet te gebruiken ; dan kan ik hem net zo goed niet kopen en gewoon 2 cd-spelers op de pc aansluiten.
Je kunt de output-routing in Traktor instellen. Dan kun je dus deck1 naar kanaal1 sturen en deck2 naar kanaal2.
VectumStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-10-2009
Laatste: 26-10-2009
Berichten: 11
9-10-2009 13:53

dj pyro schreef:

En dan vind ik de DN-S1200 een zeer mooie keuze.
Heb hier zelf ook al een aantal keer mee gewerkt zowel als cd speler, alsook als controller voor virtual dj.
Je kan ze zelfs voor beide gebruiken, maar dan moet je wel een extra geluidskaart op je computer voorzien als ik mij niet vergis.
Voor de rest vind ik het heel compacte degelijke spelers die voor hun prijs echt nog veel mogelijkheden hebben.


ok, hoe gaat het preccies in z,n werk als ik dit allemaal wil aansluiten? de keuze op de ddm4000 en 2x denon 1200 staat eigenlijk wel redelijk vast. ik mooet met de denon's dus bij de mp3's op m'n pc kunnen en het geluid moet door de mixer uiteraard.. mijn zorg is de mixer aansluiten. deze moet op een versterker van jvc. deze heeft een coax/spdif aansluiting waarop ik de mixer kan aansluiten, toch? tegelijk moet m'n pc eigenlijk ook geluid hebben, dat kan via de mixer, maar is dan niet meer digitaal? m'n synth moet er ook nog op maar dat is simpel aan te sluiten als ik het goed begrepen heb.
PatrickspanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2008
Laatste: 24-3-2011
Berichten: 45
9-10-2009 19:03
Ik weet het niet helemaal zeker, maar de usb van je cd spelers (midi) gaan in je computer/laptop en de audio (cinch) uitgangen van je cd spelers gaan in de kanalen van je mixer en dan kun je je digitale uitgang van je mixer naar je ingang van je JVC versterkertje doen, hierdoor heb je het winst geluidsverlies.

En je computer kun je naderhand nog aansluiten op een appart kanaal v/d mixer
VectumStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-10-2009
Laatste: 26-10-2009
Berichten: 11
9-10-2009 20:19
ok datv plaatje had ik ook in m'n hoofd. Maarkan ik op deze manier de mp3's van m'n pc browsen in de mp3/cd spelers? of moet ik dan alsnog alles op mp3/cds branden? als iemand nog alternatieven heeft voor de cd/mp3players zijn ze hartelijk welkom als die goedkoper kunnen zou het helemaal mooi zijn.
PatrickspanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2008
Laatste: 24-3-2011
Berichten: 45
9-10-2009 20:44
Je kunt dan op een programma op je computer/laptop je tracks laden, maar je hoeft de tracks niet te bedienen met de computer, dat doe je dan met de knoppen/fader/jogwheel van je cd spelers. Zo kun je dus ook je knoppen enz van je cd spelers toewijzen aan een functie van je programma op je computer/laptop.

Je moet je wel even afvragen of je digitaal (met midi) wilt gaan draaien of dat je met cd's wilt gaan draaien.
Als je digitaal wilt draaien, zou je in plaats van de Denon DNS-1200 ook eens naar de American Audio Radius 2000 kunnen gaan kijken: www.new-line.nl/v/28379 is toch ook weer 131 euro goedkoper en echt een leuke speler.
VectumStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-10-2009
Laatste: 26-10-2009
Berichten: 11
9-10-2009 21:23

patrickspan schreef:

Je kunt dan op een programma op je computer/laptop je tracks laden, maar je hoeft de tracks niet te bedienen met de computer, dat doe je dan met de knoppen/fader/jogwheel van je cd spelers. Zo kun je dus ook je knoppen enz van je cd spelers toewijzen aan een functie van je programma op je computer/laptop.

Je moet je wel even afvragen of je digitaal (met midi) wilt gaan draaien of dat je met cd's wilt gaan draaien.
Als je digitaal wilt draaien, zou je in plaats van de Denon DNS-1200 ook eens naar de American Audio Radius 2000 kunnen gaan kijken: www.new-line.nl/v/28379 is toch ook weer 131 euro goedkoper en echt een leuke speler.
Maar het geluid komt dan wel wel gewoon door de mixer als ik het goed heb? Dat begrijp ik namelijk nog niet helemaal, hoe je spul afspeelt via midi/usb en het geluid uit de mixer komt.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
9-10-2009 21:32
Ik denk dat het tijd wordt voor je om eens wat handleidingen door te lezen?
Dj pyroStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 5-1-2005
Laatste: 3-3-2016
Berichten: 200
10-10-2009 09:43
Het geluid van deck A op je computer wordt uitgestuurd over cd-speler A en komt binnen op schuif 1 op je mengpaneel.
Het geluid van deck B op je computer wordt uitgestuurd over cd-speler B en komt binnen op schuif 2 op je mengpaneel.
Eigenlijk kan je het vergelijken met 2 cd spelers die op een mengpaneel aangesloten zijn, en de computer is dan de zogezegde "cd" die je gebruikt.
Indien je op een avond zowel cd's als via computer wil draaien, moet je wel een extra geluidskaart in je computer zitten hebben zodanig dat je deck A uitstuurt over de 1e geluidskaart en deck b over de 2e.
Anders komt alles over 1 geluidskaart, en dat is minder handig om te mixen.
Er zijn 10 soorten mensen, degene die binair begrijpen en degene die het niet begrijpen.
VoltcontrolStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2005
Laatste: 29-11-2011
Berichten: 465
12-10-2009 08:44

Sylvia schreef:

Ik denk dat het tijd wordt voor je om eens wat handleidingen door te lezen?
Idd. En ga eens wat van de beoogde opties in 't echt uitproberen, dat neemt al een hoop onduidelijkheden weg.
Thinkpads are Star Wars, Macs are Star Trek.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)