Forum > Geluid

limiting/ervaring dbx driverack PA+

(27 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
Mc-sjengStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-9-2008
Laatste: 5-10-2024
Berichten: 276
8-10-2009 16:52

Victor schreef:

De Behringer heeft anders ook wel z'n beperkingen, zoals het feit dat bij iedere bijregelactie (van bjvoorbeeld eq) het geluid even wegvalt. Nee, da's lekker... Bovendien staat een dbx qua bouwkwaliteit en betrouwbaarheid een flink stappie hoger aangeschreven. Ook niet onbelangrijk voor een essentiële schakel in je geluidssysteem, lijkt me zo.

Wat de Driverack PA boven de ingestelde limiet doorlaat zijn alleen zeer korte transients, dat zal je echt niet snel in de problemen helpen. En het blijft erg netjes klinken. Als de Behringer processor op dat vlak net zo klinkt als zijn analoge broertjes, dan bedank ik daar echt voor.
Klopt gedeeltelijk, de dcx is inderdaad niet te vergelijken met dbx qua kwaliteit, daar is de prijs ook naar.
Wat betreft het wegvallen van het geluid, ook de driverack is hier niet perfect in, stel eens de cross-frequentie bij, ook dan valt het geluid even weg wink ;) .
Qua beveiliging is de dcx wel een stuk beter dan de driverack, het wegvallen van het geluid is naar mijn idee alleen tijdens het afregelen van je set, dit doe je toch niet de hele avond tijdens je optreden, toch. En al zeker niet als de set voor de verhuur de deur uit gaat, dan is de dcx toch echt wel meer foolproof tov. de dbx!

Ook vind ik het afregelen via de computer erg fijn, is iets makkelijker wink ;) dan op het apparaat zelf. Heb 2 versterker rackjes, met elk een dcx, met de computer kun je in een handomdraai beide processors voorzien van gelijke settings.

Groet Jeroen.
Helaas gaat de cursus omgaan met teleurstellingen door omstandigheden niet door.
Dj pacificStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-5-2005
Laatste: 31-7-2022
Berichten: 405
8-10-2009 18:45

mc-sjeng schreef:

Wat betreft het wegvallen van het geluid, ook de driverack is hier niet perfect in, stel eens de cross-frequentie bij, ook dan valt het geluid even weg wink ;) .
Hohoho! razz :p Dit klopt niet helemaal. Het geluid valt inderdaad weg bij het instellen van het type filter, echter bij het veranderen van de crossover frequentie wordt het geluid niet onderbroken!

Thomas
Ik gebruik enkel A-merken: Adam Hall, American audio, American dj....
Mc-sjengStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-9-2008
Laatste: 5-10-2024
Berichten: 276
8-10-2009 19:01

Dj pacific schreef:

mc-sjeng schreef:

Wat betreft het wegvallen van het geluid, ook de driverack is hier niet perfect in, stel eens de cross-frequentie bij, ook dan valt het geluid even weg wink ;) .
Hohoho! razz :p Dit klopt niet helemaal. Het geluid valt inderdaad weg bij het instellen van het type filter, echter bij het veranderen van de crossover frequentie wordt het geluid niet onderbroken!

Thomas
Hoi Thomas,

Is al een tijd terug dat ik de driverack heb verkocht, zou inderdaad goed kunnen dat het tijdens het instellen van het type filter is.

Groet Jeroen.
Helaas gaat de cursus omgaan met teleurstellingen door omstandigheden niet door.
Peter v DStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-11-2004
Laatste: 19-8-2019
Berichten: 41
8-10-2009 19:08
Ten eerste, bedankt voor de antwoorden voor zover, van ervaringen weet je het meest om het zo maar te zeggen.

Mja, de 3k6 levert zwaar gecompressed natuurlijk veel teveel vermogen voor de 18lw800 (500 rms op ongeveer 900w uit de amp), daar zit mijn vrees. En met de meeste limiters in de goedkopere dsp's wordt hier (dcx en pa/pa+ sowieso volgens mij ???) geen rekening mee gehouden, omdat alleen de pieken gecompressed worden, niet het algemene signaal ???

Nu kan je natuurlijk een stuk lager gaan zitten met je limiter, maar dit gaat weer te koste van je dynamiek. Lekker uncompressed net voor clip (reeds getest razz :p ) klinkt het namelijk retestrak happy :) . Het mooiste zou de SPL 2 van Dateq zijn ingebouwd in een mooie dsp, of een compressor die dit naar kan bootsen.

Shoot !
Koen van der kStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-5-2009
Laatste: 8-3-2011
Berichten: 128
8-10-2009 20:37
Probeer inderdaad dan eens 'n leveler voor je processor. De SPL's van Dateq werken idd prima, ik heb 'n Apex Argos voor m'n BSS Omnidrive (zitten enkel peaklimiters in) en dat werkt ook prima.

Overigens maakt 't met goed ingestelde limiters natuurlijk niet veel uit welk ampvermogen je erna hebt zitten, de limiter grijpt toch in en als je outputlevel en limiterthresholds goed hebt ingesteld kun je er elke amp aanknopen die je maar wil.

Groeten en experimenteer ze !
Peter v DStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-11-2004
Laatste: 19-8-2019
Berichten: 41
8-10-2009 21:16
Kijk, hier hebben we wat aan happy :), bedankt voor je antwoord !
TBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-5-2003
Laatste: 14-1-2018
Berichten: 463
16-10-2009 22:31

Koen van der k schreef:

Overigens maakt 't met goed ingestelde limiters natuurlijk niet veel uit welk ampvermogen je erna hebt zitten, de limiter grijpt toch in en als je outputlevel en limiterthresholds goed hebt ingesteld kun je er elke amp aanknopen die je maar wil.
Mits de ampgain hetzelfde is!
Koen van der kStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-5-2009
Laatste: 8-3-2011
Berichten: 128
17-10-2009 15:36
Je regelt je processor natuurlijk wel in voor één bepaalde ampset, anders ga je idd de mist in. De meeste amps heben overigens 32dB (40x) gain, maar je zult er net één tussen hebben zitten ...

Groeten !
SubsystemStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-6-2004
Laatste: 24-9-2023
Berichten: 317
17-10-2009 22:19

mc-sjeng schreef:

Victor schreef:

Bovendien staat een dbx qua bouwkwaliteit en betrouwbaarheid een flink stappie hoger aangeschreven.
Klopt gedeeltelijk, de dcx is inderdaad niet te vergelijken met dbx qua kwaliteit, daar is de prijs ook naar.
Hier wil ik toch even op reageren...waarom zou de driverack betere kwaliteit zijn, omdat deze duurder is?

Laatst een review gelezen waar men de dbx en behringer qua elektronische opbouw vergeleken heeft, conclusie kwam op het volgende neer:

"in short, im a shameless fan of the dcx, you get alot more for your money even in hardware, than you do from most other manifacturers.
but also added to this, the dcx2496 has the higher 96khz sampling rate, better all round combination of analog components; which offer overall less distortion & a lower noise floor."

Behringer - DCX2496 - (96k/24bit) £200 //ADC (AKM) - dr. 117db, thd/n. -105db // DAC (AKM) - dr. 120db, thd. -100db // OPAMP - (4580) noise .8 nv, thd/n - 0.0005% (-106db) // DSP - 24bit sharc, 198 mflops, 66mhz, 80 bit capable//

DBX - Driverack PA - (48k/24bit) £400 // ADC (AKM) - dr. 110db, thd/n. -103db // DAC (AKM) - dr. 112, thd/n. -94db // OPAMPS (4580/5532) - noise 0.8-5nv, thd - 0.0005% (-106db) // DSP - freescale 24bit, 150mips, 150mhz, 56 bit capable barrel shifter//

(key to abbreviations: dr. = dynamic range - effective useable range of loudness from hiss floor to max output / thd/n. = total harmonic distortion + noise - how far below max output the magnitude of distortion elements and noise sits, and effectively masks/colours the sound. / noise, nv - level of voltage hiss produced by opamps )
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 22-9-2024
Berichten: 2389
18-10-2009 01:10

davy gabriels schreef:

Hier wil ik toch even op reageren...waarom zou de driverack betere kwaliteit zijn, omdat deze duurder is?
Betrouwbaarheid. Te veel dcx-en die het otr leven niet trekken. Alleen al wanneer je kijkt naar de bandkabel problemen. Geluidskwaliteit is zilver, betrouwbaarheid is goud.
It's time to play the music, It's time to light the lights..

Terug naar forum Reageer (zonder quote)