Forum > Geluid

ervaringen Numark DDS?

(20 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
RevhaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-6-2004
Laatste: 29-12-2018
Berichten: 91
6-10-2009 08:24
Het navigeren op de DDS gaat sneller. Laden nummers, zoeken, door mappen heen lopen.
Library opbouwen heb ik nooit gedaan op de DDS of D2 (altijd op de PC)
Nogmaals, probeer het maar eens!

Verder is de resolutie groter van het kleuren scherm en de kijkhoek is veel beter.
Daarnaast zit er nu ook en copy functie op. (vind ik zelf erg handig)

Als je deze voordelen niet interresant vind is het mij ook goed. (ik verkoop geen DDSen)
StefanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-2-2003
Laatste: 12-10-2013
Berichten: 728
6-10-2009 10:40

DJ Bartje schreef:

@TS: Heb je al enige ervaring met een dubbele HD speler?
Erg beperkt, ik ken iemand met een D2, als die weer eens in de buurt eens zal ik kijken of ik er even mee kan spelen. Ik was bij de D2 (waar ik heel even mee gespeeld heb) niet heel erg onder de indruk van de display, goed te horen dat deze nu verbeterd is.

Als de DDS80 helemaal gelijk is aan de DDS is het misschien voor die kleine meerprijs wel het overwegen waard. Ik wil niet altijd met zo'n grote 2he bak slepen, maar soms is een extra cd-speler (met als bonus een vaste harde schijf) wel handig.

Waar ik ook benieuwd naar ben, welk (compact) flightcaseje gebruiken jullie voor je DDS / D2? Hier in de shop heb ik een case -voor de d2 gevonden, en nog een paar algemene 19" cases waar 'ie net wel/net niet in past. Er hoeft wat mij betreft in zo'n case niet nog een extra schijf te passen, alle muziek die ik daadwerkelijk gebruik past makkelijk op een 16GB usb stick.
DJ BartjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-6-2006
Laatste: 17-9-2024
Berichten: 569
6-10-2009 18:04

Stefan schreef:

DJ Bartje schreef:

@TS: Heb je al enige ervaring met een dubbele HD speler?
Erg beperkt, ik ken iemand met een D2, als die weer eens in de buurt eens zal ik kijken of ik er even mee kan spelen. Ik was bij de D2 (waar ik heel even mee gespeeld heb) niet heel erg onder de indruk van de display, goed te horen dat deze nu verbeterd is.
Ja, dat vond ik ook niet fijn aan mijn HD2500. Daarom dat ik nu weer terug m'n HDD aan de laptop heb hangen. Véél beter overzicht vindt ik persoonlijk wink ;)
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 28-9-2024
Berichten: 5308
6-10-2009 20:01
Dat is altijd de beperking van een stand alone apparaat. Zelfs de CDJ-2000 laat maar 6 tracks zien tijdens het zoeken en dat houdt gewoon niet over. Het wachten is eigenlijk op een DDS/DN-HD2500-achtig apparaat met een (VGA of HDMI) aansluiting voor een monitor. Dan heb je én overzicht én een compacte set zonder laptop. Moet toch mogelijk zijn, lijkt me.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 2-10-2024
Berichten: 9491
6-10-2009 20:03
we zijn er bijna om de ideale afspeler samen te stellen
nog even en we hoeven er zelfs geen schijfje meer in te schuiven...

Chips nu is het toch een pc geworden laugh :D
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 28-9-2024
Berichten: 5308
6-10-2009 20:06

Tom schreef:

nog even en we hoeven er zelfs geen schijfje meer in te schuiven...
Ik ben pas tevreden als ik ook de deur niet meer uit hoef wink ;)
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
NijhuisrVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2003
Laatste: 10-9-2024
Berichten: 2195
6-10-2009 20:07

Victor schreef:

Dat is altijd de beperking van een stand alone apparaat. Zelfs de CDJ-2000 laat maar 6 tracks zien tijdens het zoeken en dat houdt gewoon niet over.
Maar hoeveel track wil je zien dan? Al je nummer op een projectie scherm?

Ik vind het prima werken met 10? track op de D2. Met de TAP ga je naar de volgende 10. Het staat gewoon op alfabet. Je gebruikt gewoon mappen, of mis ik iets?
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!...
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
7-10-2009 08:50

Victor schreef:

Het wachten is eigenlijk op een DDS/DN-HD2500-achtig apparaat met een (VGA of HDMI) aansluiting voor een monitor. Dan heb je én overzicht én een compacte set zonder laptop.
Als je met een aparte monitor moet gaan zeulen is dat niet veel compacter meer dan een laptop hoor... die kun je immers dichtklappen, dus die is niet groter dan de monitor, alleen wat dikker misschien. Uiteraard neemt ie op locatie wel wat meer ruimte in beslag, maar niet meer dan een cd koffer.

Ik blijf voorlopig lekker met mijn laptop + HC 4500 draaien, bevalt me uitstekend. Lekker overzichtelijk, en je hebt alle mogelijkheden (mobiel internet, usb aansluitingen te over, kunt dvd's afspelen enzovoorts).
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 28-9-2024
Berichten: 5308
7-10-2009 10:31
Daar heb jij weer een punt. Of je sluit zo'n leuk microbeamertje aan. Maar misschien draaf ik nu door... ashamed :$
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
StefanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-2-2003
Laatste: 12-10-2013
Berichten: 728
11-10-2009 21:26
Gisteren een avondje met de DDS gedraaid, en moet zeggen dat het erg goed bevallen is. Voor de zekerheid maar 2 cdj's achter de hand gehouden, maar geen last van crashes o.i.d gehad, was zelfs redelijk snel aan de andere jog en lompere knoppen gewend.

Het zoeken gaat gewoon een stuk sneller, en ook de crate-functie is erg handig. Wel blader ik nog gewoon via de file browser door de mappen heen omdat ik toch precies weet op welke cd het nummer staat dat ik zoek sneaky :V. Het inladen van nummers gaat echt bijna instantly vanaf een sticky (library vantevoren gebouwd met de pc). Als test heb ik ook nog even een terabyte schijf met 50000 nummers erop van een library voorzien en eraan gehangen. Hier werd het geheel wel een stuk trager van maar nog steeds wel werkbaar. Niet dat ik met 50.000 nummers die ik niet ken op pad wil gaan, ik hou het wel bij m'n eigen collectie, maar dan op mp3.

Enige probleem wat ik had was dat op momenten dat het systeem flink gestressed werd (zoekopdracht, 2 draaiende streams tegelijk) het aanassen van het tempo soms een duidelijk lag had van een seconde, erg iritant. Dan maar niet teveel multitasken ermee ;)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)