Forum > Algemeen Forum

01-09-03: Aanhangerwet

(16 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 3-10-2024
Berichten: 1370
22-7-2003 12:54
Zou jij nog eens voor mij kunnen kijken naar het keuringstarief wat de ANWB aangeeft.

Wij gaan nu ook de molen in met de aanhanger: Dat wilt zeggen, een complete keuring van de gehele aanhanger (dit door het ontbreken van een chassisnummer). Op het aanvraagformulier staat al dat de complete keuring, indien alles goedgekeurd zal worden, zo'n 300 euro zal kosten.
Dat de papieren ontbreken hoeft geen probleem te zijn. Wel moet chassisnummer bekend zijn. Wij hebben ook de aanhanger compleet zelf gebouwd. Met chassisnummer naar het postkantoor en het voorlopig kentekenbewijs is binnen. Nu moeten we hem nog wel laten keuren bij het RDW. Maar we hopen hier geen problemen te krijgen.
hmmmm... Wij kregen een kentekenbewijs voor een open aanhanger, terwijl deze nu dicht is. Geen probleem om het kenteken te krijgen, maar door omstandigheden zijn we nu wel de lul.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 9491
22-7-2003 19:28
Hier staat alles wat je wilt weten:
www.rdw.nl/ned/01_actueel/01_faq/start.asp?pagina=inhoud.htm
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
NiekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2002
Laatste: 10-7-2014
Berichten: 882
18-8-2003 11:23
Het is allemaal goed geweest. We hebben alles nogmaals grondig bestudeerd, en we zijn helaas tot de conclusie gekomen dat we...

A: Niet jaren meer met onze huidige aanhanger door konden rijden i.v.m. ruimtegebrek.
B: De huidige aanhanger, door het ontbreken van alle papieren, niet in aanmerking kwam voor een kenteken / registratie.

We hebben dus uitgekeken naar vervangend vervoer, waarbij we drie opties hadden: huren, aanschaf aanhanger, aanschaf bakwagen. Het huren viel vrijwel direct af. Het is weliswaar "vrij" voordelig op jaarbasis, maar je hebt altijd enorme moeilijkheden om alles te plannen in vergelijking met een aanhanger voor je deur.

De aanschaf van een bakwagen viel ook af i.v.m. de grote vaste kosten...Dus hebben we een nieuwe (lees: occasion) aanhanger aangeschaft. MET kenteken.

En jullie?
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13472
18-8-2003 11:33

Niek Bolscher schreef:

Dus hebben we een nieuwe (lees: occasion) aanhanger aangeschaft. MET kenteken.

En jullie?
Ik ben met het kenteken van m'n Hapert K-2000 naar het postkantoor gegaan, 15 euro (?) betaald en een paar dagen later had ik het nieuwe kenteken in huis. Ik moet nu alleen nog even de nummerplaat halen. Op zich wel handig dat de aanhanger nu z'n eigen kenteken heeft (hoeven we niet steeds nummerplaten te wisselen als we een andere bus voor de kar zetten).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
PowerbeatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2005
Laatste: 10-9-2014
Berichten: 808
16-8-2005 19:24
Zijn er nog vaste kosten aan verbonden behalve het eenmalig aanvragen van dat kenteken? Dan is de drempel voor een grote(re)aanhanger niet zo groot. Kan het op hun site niet vinden en denk dat er meer mensen zijn die twijfelen met hun Drive in Show.
I'll take you to the KoffieShop...
DjpStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-7-2004
Laatste: 31-8-2016
Berichten: 382
16-8-2005 19:42
als het aanhanger overneemt is het volgens mij alleen kosten overschrijving kentekenbewijs,
als je een aanhanger een kenteken wil toekennen komen daar de kosten van keuring, kenteken etc nog bij
PowerbeatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2005
Laatste: 10-9-2014
Berichten: 808
16-8-2005 20:24
Verder ben ik bang voor een weiziging in de toekomst die iedere aanhanger jaarlijks laat keuren o.i.d.
I'll take you to the KoffieShop...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)