Forum > Licht

[Lichttafel] Conventioneel + LED + Intelligent. € 2000 +

(31 reacties. Pagina 2 van 4)
Moderator(s): Dré
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 24-7-2024
Berichten: 1139
3-11-2008 18:13
Joh.. je meent het. laugh :D
Stond vrijdag naast de operator terwijl hij bezig was. wink ;)

We deden ook video met de atomics. De jongens van de video hadden stuurkabels over onze powerlocks gelegd. laugh :D
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
3-11-2008 18:25

big bang schreef:

JB lighting Licon CX
Nadelen: Aantal fixtures! 48 conventioneel is voor theater niet al te veel, 16 intelli is bij rock & roll weer snel beperkt, zeker als je daar ook LED onder kwijt moet.
Ik mag toch aannemen dat LED niet onder de intelligente fixtures hoeft. Tenminste, dat is bij mijn Ultralite tafel ook niet zo: alleen alles wat beweegt gaat onder intelligent, de rest is gewoon "dom", mág wel onder een intelligent-fixture-toest, maar hoeft niet.

Bij mijn tafel is de belangrijkste reden waarom je iets onder intelligent zou zetten dat je er dan een voorgeprogrammeerde beweging onder kan zetten, en dat is bij stilstaand licht niet nodig (duh). Andere redenen zijn dat je dan direct kan ingrijpen in kleur en gobo, wat bij colorchangers leuk is, maar niet persé nodig (je kan de gewenste kleurcombi's gewoon als preset en/of als chase en/of als onderdeel van het hoofdprogramma programmeren zonder dat dat je één van de 16 intelli-posities kost).

Ik kan me goed voorstellen dat dit bij de Licon CX niet anders is.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 24-7-2024
Berichten: 1139
3-11-2008 18:36
Helaas is het wel zo met de CX.
Je kunt niet via je desk channels fixtures aansturen met meerdere parameters.
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
3-11-2008 18:55

Victor schreef:

Bij mijn tafel is de belangrijkste reden waarom je iets onder intelligent zou zetten dat je er dan een voorgeprogrammeerde beweging onder kan zetten, en dat is bij stilstaand licht niet nodig (duh). Andere redenen zijn dat je dan direct kan ingrijpen in kleur en gobo, wat bij colorchangers leuk is, maar niet persé nodig (je kan de gewenste kleurcombi's gewoon als preset en/of als chase en/of als onderdeel van het hoofdprogramma programmeren zonder dat dat je één van de 16 intelli-posities kost).
De reden dat je LED graag als intelli hebt.. is dat veel tafels in het middensegment alleen shapes/effecten aanbieden voor intelli-fixtures. Je wilt bij een batterij LEDs niet al je effecten handmatig moeten programmeren lijkt mij..
Light Image
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
8-11-2008 18:23
Spaar even door en haal bij AED een demo Pearl tiger voor €3500. Dan heb je gelijk een tafel waar je gewoon op een goede manier alles mee kan wat jij wil, zonder extreem veel beperkingen.

Verder kan ik over de lijst tafels zeggen:
** De hog 500 vind ik voor disco en live eigenlijk net niks, alle kleuren/gobos moet je met je wiel kiezen of met nummers (bij een 1000 kan je ze onder de banken zetten), en qua faders houdtie ook niet echt over. Naar mijn smaak meer een tafel voor theater en voorgeprogrammeerde shows.

** Jester ML is qua software vrij onbekend, maar ik heb 'm hier gehad (en eigenlijk zo goed als gekocht) en vond 'm opzich best prettig werken. Mooi overzichtelijk en toegankelijk, stapel pallets (met displays zelfs) en goed te programmeren. Was mijn keuze qua tafel voor kleinere klussen tot ik een pearl-tiger aanbieding onder mn neus kreeg die qua prijs de Jester niet extreem veel ontliep.

LED gaat uiteraard wel gewoon onder de intelli fixtures, mooi de kleuren meeprogrammeren met de pallets van de koppen en ander intelligent spul, en zoals VDV al zegt voor de shapes en effecten.
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
PkStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-4-2004
Laatste: 16-9-2015
Berichten: 73
9-11-2008 13:05
er staat hier ergens een 2dehands pilot 3000 te koop, mooi naar jouw budget?
It's a jam for the ladiez!
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 2389
9-11-2008 13:16
Hoi PK, en Cyber,

Beide hele goede ideeën, vooral van de Tiger. Echter komt het budget zoals jullie kunnen lezen pas over een paar maandjes beschikbaar. Omdat ik graag een goede voorbereiding heb met dit soort dingen ben ik me nu alvast gaan oriënteren. Echter demo of tweehands acties kan ik me nu helaas (uiteraard) nog niet op richten, dus zal ter zijner tijd pas zijn helaas...

@ Tom, de keuze zou dus wat jou betreft (van de genoemde tafels) op de Jester vallen?
It's time to play the music, It's time to light the lights..
DriveinteamStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-4-2004
Laatste: 16-5-2016
Berichten: 281
9-11-2008 13:53
Alleen die tigers bij aed die zijn er niet meer echt. Wij hebben er een genomen en wouden eigenlijk nog een 2de maar die waren al allemaal gereserveerd.
LuckenStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 5-6-2003
Laatste: 8-7-2021
Berichten: 81
9-11-2008 13:58
Volgens mij zou de ChamSys PC Wing met Touch screen een goede start zijn. Het is inderdaad PC gebaseerd, maar door de PC Wing voelt dit niet zo aan.
Bovendien zijn voor de rest al van uw wensen vervult en uitbreiding tot en met 18 dmx lijnen is geen enkel probleem. Wil u nadien extra playbacks, ook dit kan.
Dj NathanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-12-2002
Laatste: 23-1-2013
Berichten: 271
12-11-2008 19:07
Ik heb ook voor deze keuze gestaan een paar maanden geleden.

En heb toen een Pearl 2000 gekocht zeker wat boven je budget.
Maar wel een hele complete en fijn werkende tafel.
Ik heb de versie met 2048 kanalen meer dan voldoende dus.
Iedereen kan er mee werken, en de software is heel stabiel(dos).

Ze komen niet vaak voorbij 2e hands maar zijn zeker de moeite waard.
Pearl 2000 in da house!!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)